AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #1 Skrevet 28. august 2021 Jeg har en forferdelig stor forbruksgjeld som jeg har slitt med i mange år. Gjelden er fordelt på flere banker. Nå har jeg fått hjelp til å betale ned gjelden (nesten alt), fra familie og skal heller betale tilbake på et nesten rentefritt lån. Alternativet nå hadde vært gjeldsordning. Jeg ønsker og håper at jeg kan få slettet noe av gjelden når jeg nå kan innfri det meste av den. Er det noen som vet eller har erfaring med å forhandle med kreditorene om sletting av noe gjeld ved full innfrielse? Eller er det bare på luksusfellen det fungerer.. Anonymkode: afe21...fcd
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #2 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har en forferdelig stor forbruksgjeld som jeg har slitt med i mange år. Gjelden er fordelt på flere banker. Nå har jeg fått hjelp til å betale ned gjelden (nesten alt), fra familie og skal heller betale tilbake på et nesten rentefritt lån. Alternativet nå hadde vært gjeldsordning. Jeg ønsker og håper at jeg kan få slettet noe av gjelden når jeg nå kan innfri det meste av den. Er det noen som vet eller har erfaring med å forhandle med kreditorene om sletting av noe gjeld ved full innfrielse? Eller er det bare på luksusfellen det fungerer.. Anonymkode: afe21...fcd Ja har erfaring med å forhandle gjeld. Det er stort sett bortkastet tid hos aktørene som bank norwegian, kredinor osv. Litt dumt hvis jeg har forstått at du har overført gjelden til familie? for da blir de også en del av kreditorfelleskapet Er det mye renter og salærer så kan det være at det kan forhandles om Men virker som policyen til mange er å stå på kravet , legge på så mye salærer og hale ut tiden frem til feks en offentlig gjeldsordning Anonymkode: 48b70...0e4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja har erfaring med å forhandle gjeld. Det er stort sett bortkastet tid hos aktørene som bank norwegian, kredinor osv. Litt dumt hvis jeg har forstått at du har overført gjelden til familie? for da blir de også en del av kreditorfelleskapet Er det mye renter og salærer så kan det være at det kan forhandles om Men virker som policyen til mange er å stå på kravet , legge på så mye salærer og hale ut tiden frem til feks en offentlig gjeldsordning Anonymkode: 48b70...0e4 Jeg har ikke overført gjelden til familie, men de skal betale ut gjelden med midler de har. Anonymkode: afe21...fcd
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 Hvor mye er det snakk om? Og hvor gammel gjeld er det? Ofte kan man ringe og forhandle med å tilby cash i dag mot at de sletter deler av gjelda. Du kan finne tips på nett. Tror Hallgeir kom med noen tips på podcasten pengerådet. Anonymkode: df5f7...68e 1
Gjest Blondie65 Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 Begynn i en ende og se hva du kan få. Bli enig med deg selv om hva du har lyst å betale - og foreslå det. Går de i forhandlinger med deg er det håp. Gjør de ikke det legger du de bakerst i bunken og forsetter med neste kreditor. Ja, Norwegian Bank er så vanskelig at selv Halgeir i Luksusfellen blir sterk i ordbruken når de nevnes.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 Blondie65 skrev (8 timer siden): Begynn i en ende og se hva du kan få. Bli enig med deg selv om hva du har lyst å betale - og foreslå det. Går de i forhandlinger med deg er det håp. Gjør de ikke det legger du de bakerst i bunken og forsetter med neste kreditor. Ja, Norwegian Bank er så vanskelig at selv Halgeir i Luksusfellen blir sterk i ordbruken når de nevnes. Ja, jeg må prioritere de som eventuelt sier ja til å slette noe. Er det noen som aner hva kan være mulig å forhandle ned? Et av lånene er på 100 000,- Er det da realistisk å prøve å få forhandlet det ned fra 100 000,- til 80 000,- dersom jeg betaler på dagen? Anonymkode: afe21...fcd
Gjest Blondie65 Skrevet 29. august 2021 #7 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg må prioritere de som eventuelt sier ja til å slette noe. Er det noen som aner hva kan være mulig å forhandle ned? Et av lånene er på 100 000,- Er det da realistisk å prøve å få forhandlet det ned fra 100 000,- til 80 000,- dersom jeg betaler på dagen? Anonymkode: afe21...fcd Det du som regel kan forhandle "bort" er renter og salærer. Men det må jo være lov å prøve.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #8 Skrevet 29. august 2021 Jeg gjorde det for onkelen min. Jeg ringte en etter en, og spurte om de var villig til å slette hele/endel av renter og salærer om gjelden ble betalt på dagen. Klarte få det ned fra 400 000 til 300 000, men var mange små beløp ulike plasser. Sykt mye jobb da, men for din del er det jo iallefall verdt det. Verste som kan skje er jo at du får nei. Anonymkode: 4cd5b...e5a 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #9 Skrevet 29. august 2021 I noen av episodene på luksusfellen får jo ekspertene deltakerne selv til å ringe for å forhandle om småkravene. Så jeg vil anta at en privatperson skal kunne klare det også. Håper du får det til iallefall 🙌 Anonymkode: c4ec8...669
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #10 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg gjorde det for onkelen min. Jeg ringte en etter en, og spurte om de var villig til å slette hele/endel av renter og salærer om gjelden ble betalt på dagen. Klarte få det ned fra 400 000 til 300 000, men var mange små beløp ulike plasser. Sykt mye jobb da, men for din del er det jo iallefall verdt det. Verste som kan skje er jo at du får nei. Anonymkode: 4cd5b...e5a Oi, hvordan gjorde du det? Hva sa du? Anonymkode: afe21...fcd
Gjest Blondie65 Skrevet 29. august 2021 #11 Skrevet 29. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oi, hvordan gjorde du det? Hva sa du? Anonymkode: afe21...fcd Jeg har ikke gjort dette selv. Det jeg ville gjort var å ringt og spurt om det stemmer at din totale gjeld hos dem er kr X? Så kan du si at du nå har fått mulighet til å betale ned et større beløp - f.eks. 80 % av det totale du skylder og om de kan gå med på at all gjeld, renter og salærer strykes dersom du betaler dette beløpet i dag. Hvis de svarer nei, spør du om de har et forslag. Dersom de ikke vil forhandle takker du for samtalen uten avtale og går videre til neste. Hvis de sier ja, spør dem om kontonummer, kid og om de kan bekrefte avtalen på e-post til deg. Endret 29. august 2021 av Blondie65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå