AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #1 Skrevet 28. august 2021 Hei! Er andregangs, og trodde i mitt forrige svangerskap at jeg hadde bekkenløsning. Fant ut etter fødsel at jeg hadde isjias. nå derimot, «lurer jeg på» om jeg kan ha bekkenløsning. Jeg lurer nesten ikke lenger, men jeg vil høre om andre kjenner seg igjen og evt om noen har erfaring med det..? i går(fredag) hadde jeg samleie med min partner. Det var «vanlig» og ikke røft - annet enn at jeg var på topp, som er ganske sjeldent, så ting gikk ikke akkurat røft eller hardt for seg da - for å si det sånn. Hadde kveldsvakt på jobb etterpå, og det kjentes ut som at kjedeveggene mine delte seg. Det var helt forferdelig vondt, men jeg hadde ingen blødninger, så jeg tenkte at det sikkert ikke var noe alvorlige greier. Men etterhvert endte jeg faktisk opp med å ringe legevakt uansett bare for å høre om dette var «vanlig», fordi det var faktisk helt jævlig. har jo lest litt mer i dag, og forstått det som at jeg hadde sjukt vondt i symfysen/skambeinet/«kjønnsbeinet»..? Det føltes bokstavelig ut som at noe delte seg i to, og at hele livmora var på vei ut(men hadde ikke vondt i magen ellernoe. Var bare rett og slett inni vulva).. er det slik jeg skal bli etter sex så blir det tørt i noen mnd fremover🥲 har i kveld, etter 9 timer jobb, kjent på en forferdelig smerte i hoftene mine, og liksom på baksiden av hoftene. Kan ikke beskrive hvordan det kjennes ut, men det er veldig vondt - og alt er vondt. Sitte, stå, reise seg og spesielt det å gå. Jeg måtte faktisk grine litt.. så jeg lurer på om noen kjenner seg igjen her? Og om dere fikk konstantert at det var bekkenløsning? Og HVA hjelper? vil også gjerne høre andre erfaringer. Er forresten 17+2, men har hatt isjias i 10 uker allerede. Nå som forrige gang<333 Anonymkode: a6368...e96
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #2 Skrevet 28. august 2021 Jeg har ingen lang erfaring med bekkenløsning så kan ikke hjelpe deg der, men hvorfor tror du det er isjias/prolaps du har og hadde? Jeg har lest at korsryggsmerter og symptomer som stråling ned langs foten kan oppstå ved bekkenløsning også. Gikk det over etter fødsel, evt en stund etter fødsel sist? Anonymkode: fc89c...7dc
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #3 Skrevet 29. august 2021 Høres ut som bekkenLÅSNING. Jeg har fått påvist dette av kiropraktor og går til behandling for det nå. Det kan hjelpe å legge varmeflaske på og deretter massere musklene som er vonde. Gå ut av seng/bil/sofa med samlede ben, og sitt ikke med kryssede ben eller skjevt når du sitter i sofaen. Pass på å ikke legg all vekt på den ene foten om du beveger deg sidelengs osv. Det er noen av rådene jeg har fått av kiropraktoren. Anonymkode: caf4a...5e2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 Jeg sliter med smerter i symfysen. Kjennes på en måte ut som det kommer fra underlivet, men kommer egentlig fra innsiden av låra helt øverst. Har vondt når jeg snur meg i senga, reiser meg opp og noen ganger når jeg går også. Eneste jeg synes hjelper noe er å gå sakte, med korte skritt og å ikke stå på ett ben når du tar på sokker f. Eks Anonymkode: c0604...d6c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har ingen lang erfaring med bekkenløsning så kan ikke hjelpe deg der, men hvorfor tror du det er isjias/prolaps du har og hadde? Jeg har lest at korsryggsmerter og symptomer som stråling ned langs foten kan oppstå ved bekkenløsning også. Gikk det over etter fødsel, evt en stund etter fødsel sist? Anonymkode: fc89c...7dc Fordi det var bare på 1 side av gangen, det er vel gjerne det som skiller - fortalte jordmor til meg. Og jeg gikk med det i 7-8 mnd etter fødsel, da jeg fortalte kiropraktor om mine problemer sa ho at det var isjias, og ar det var fordi jeg fortsatt hadde så mye svai i ryggen og skulle trene det opp igjen. Anonymkode: a6368...e96
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hei! Er andregangs, og trodde i mitt forrige svangerskap at jeg hadde bekkenløsning. Fant ut etter fødsel at jeg hadde isjias. nå derimot, «lurer jeg på» om jeg kan ha bekkenløsning. Jeg lurer nesten ikke lenger, men jeg vil høre om andre kjenner seg igjen og evt om noen har erfaring med det..? i går(fredag) hadde jeg samleie med min partner. Det var «vanlig» og ikke røft - annet enn at jeg var på topp, som er ganske sjeldent, så ting gikk ikke akkurat røft eller hardt for seg da - for å si det sånn. Hadde kveldsvakt på jobb etterpå, og det kjentes ut som at kjedeveggene mine delte seg. Det var helt forferdelig vondt, men jeg hadde ingen blødninger, så jeg tenkte at det sikkert ikke var noe alvorlige greier. Men etterhvert endte jeg faktisk opp med å ringe legevakt uansett bare for å høre om dette var «vanlig», fordi det var faktisk helt jævlig. har jo lest litt mer i dag, og forstått det som at jeg hadde sjukt vondt i symfysen/skambeinet/«kjønnsbeinet»..? Det føltes bokstavelig ut som at noe delte seg i to, og at hele livmora var på vei ut(men hadde ikke vondt i magen ellernoe. Var bare rett og slett inni vulva).. er det slik jeg skal bli etter sex så blir det tørt i noen mnd fremover🥲 har i kveld, etter 9 timer jobb, kjent på en forferdelig smerte i hoftene mine, og liksom på baksiden av hoftene. Kan ikke beskrive hvordan det kjennes ut, men det er veldig vondt - og alt er vondt. Sitte, stå, reise seg og spesielt det å gå. Jeg måtte faktisk grine litt.. så jeg lurer på om noen kjenner seg igjen her? Og om dere fikk konstantert at det var bekkenløsning? Og HVA hjelper? vil også gjerne høre andre erfaringer. Er forresten 17+2, men har hatt isjias i 10 uker allerede. Nå som forrige gang<333 Anonymkode: a6368...e96 Høres ut som symfyseløsning og bekkensmerter ja. Det som hjelper med den at det føles som man deler seg i to (har lest at smerten sammenlignes med å ramle på et sykkelstyre), er å IKKE sitte med beina i kors, ha beina samlet hver gang du reiser deg opp, skal inn og ut av bil osv. Hva som hjelper kommer an på smertene. Symfysesmerter hjelper det for meg å gå, bekkensmerter hjelper det IKKE å gå. Høres ut som du trigget bekkensmerter ved å sitte på toppen. Og at du fikk symfyseløsning av måten du satt på. Jeg får det om jeg sitter på huk etc. Anonymkode: 185f2...f37
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #7 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg sliter med smerter i symfysen. Kjennes på en måte ut som det kommer fra underlivet, men kommer egentlig fra innsiden av låra helt øverst. Har vondt når jeg snur meg i senga, reiser meg opp og noen ganger når jeg går også. Eneste jeg synes hjelper noe er å gå sakte, med korte skritt og å ikke stå på ett ben når du tar på sokker f. Eks Anonymkode: c0604...d6c Det hjelper å snu seg med begge beina samlet og reise seg opp med beina samlet. Man skal tenke "havfrue" hele tiden. Anonymkode: 185f2...f37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå