Gå til innhold

Skylder jeg eksen penger for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I et forhold for ca 20 år siden hadde eksen min noe han skulle selge. Jeg kjente folk i miljøet som likte sånt og sa jeg kunne selge det for ham. Jeg fikk tingen og skulle selge den. Dessverre var det ikke marked for det hos de jeg kjente, men jeg synes synd i ham som hadde gledet seg til ekstra penger så jeg kjøpte den tingen, gjemte den, ga ham penger og latet som at noen andre hadde kjøpt den. Så noen år senere blir det slutt mellom oss, men vi har enda kontakt. Da jeg flyttet ble tingen med i flyttelasset og endte på loftet mitt og ble glemt.

For en stund siden så jeg at ei venninne i miljøet linket til noe lignende den tingen så jeg kom på den og hentet den ned fra loftet. Den er i originalpakning og etter et kjapt googlesøk så viser det seg at den har økt i verdi. Ekstremt økt i verdi, eksemplarer av denne i dårligere stand går for latterlige summer. Så naturligvis solgte jeg tingen og fikk flere titalls tusen for den. Selvsagt spredte det seg og eksen er nå på hugget og lurte veldig på dette. Så jeg fortalte historien fra den gangen og han beskyldte meg for å lure den fra ham og gjemme den med vilje som en investering og vil nå ha penger. 

Har han en sak?

Anonymkode: d14a7...f57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 9749a...a15

• Liker 15
Gjest Blondie65
Skrevet

Nei det har han ikke. Han fikk kontant oppgjør den gangen, og var fornøyd.

Skrevet

Nei, herregud, du kjøpte den jo av ham. Han mistet alle rettigheter i det øyeblikket han solgte den, uansett hvem kjøper er. 

Anonymkode: 6d741...d6d

• Liker 12
Skrevet

Da sier vi det sånn! Han mener virkelig han burde hatt i allefall halvparten siden det opprinnelig var hans. Og st "du burde være litt grei, vi var jo sammen og"

Skrevet

Nei, han har ingen sak.

såklart surt for han, men han valgte å selge for 20 år siden. Hadde noen andre kjøpt den og oppbevart den så kunne han jo ikke kommet nå og krevd fortjeneste da den opprinnelig var hans.

Anonymkode: 9b2c9...f67

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da sier vi det sånn! Han mener virkelig han burde hatt i allefall halvparten siden det opprinnelig var hans. Og st "du burde være litt grei, vi var jo sammen og"

Så frekt! Det er jo han som er ugrei her, som prøver å tuske til seg pengene dine, fordi du solgte noe DU eide. 

Anonymkode: 6d741...d6d

• Liker 3
Skrevet

Lol nei. Du betalte han for den tingen, som han skulle selge, nå er (var) den din og noe du kunne gjøre som du ville med. 

Anonymkode: 45c77...97b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis dere hadde eid hus sammen, og du kjøpte ham ut da det ble slutt, skulle han da komme og kreve halvparten av verdistigningen hvis du nå solgte, bare fordi halvparten av boligen opprinnelig var hans? Han er helt på bærtur.

Anonymkode: 90d5d...b3e

• Liker 10
Skrevet

Han har ingen sak her nei. men lurer jo veldig på hva den tingen er??

Anonymkode: e4f28...39b

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

DA må du opplyse han om at lagerleie hos deg tilsvarer den summen han krever, så da er saken alt oppgjort. Altså: når han er bøttefjern så får du være like bøttefjern tilbake.

Skrevet
Blondie65 skrev (2 minutter siden):

DA må du opplyse han om at lagerleie hos deg tilsvarer den summen han krever, så da er saken alt oppgjort. Altså: når han er bøttefjern så får du være like bøttefjern tilbake.

Bøttefjern 🤣 nydelig uttrykk.

Anonymkode: 3e1b5...d47

Skrevet

Nei. Han solgte den gjenstanden for tjue år siden, fikk oppgjør og cash for det og var fornøyd. Han kan ikke komme og kreve mer penger i etterkant, fordi kjøperen tilfeldigvis viste seg å være deg. Solgt er solgt! Han eier ikke tingen lenger etter at han solgte den. 

• Liker 3
Skrevet

Da må han selv fremskaffe bevis for sine påstander og krav. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...