Gå til innhold

Gi bud på tise (barne og dameklær)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det frekt å by litt under prisantydning? Jeg er ny på den appen så vet ikke hva som er vanlig.

Anonymkode: f31f4...c5a

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det frekt å by litt under prisantydning? Jeg er ny på den appen så vet ikke hva som er vanlig.

frekt og frekt - kommer an på hvordan prisen er satt og hva budet ditt er. Jeg har solgt masse på tise, og noen ganger tar folk kontakt i chatten og kommer med et tilbud. Det synes jeg er ok - da kan man ha en samtale om det. Andre ganger bruker de "gi bud"-funksjonen. Den hater jeg, for den gir meg bare mulighet til å si ja eller nei, så da sier jeg som regel nei.

Anonymkode: 28141...562

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

frekt og frekt - kommer an på hvordan prisen er satt og hva budet ditt er. Jeg har solgt masse på tise, og noen ganger tar folk kontakt i chatten og kommer med et tilbud. Det synes jeg er ok - da kan man ha en samtale om det. Andre ganger bruker de "gi bud"-funksjonen. Den hater jeg, for den gir meg bare mulighet til å si ja eller nei, så da sier jeg som regel nei.

Du kan jo komme med motbud? 

Anonymkode: f210b...9da

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg, på en annen side, liker gi bud knappen, syns det er raskt og effektivt :) 

Anonymkode: 5c022...200

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Og for å svare: nei, jeg syns ikke det er frekt så lenge ikke selger har skrevet at prisen er satt :) 

Anonymkode: 5c022...200

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er omvendt - blir litt «lei» av å snakke først.

Jeg vil jo ha bud 🤷‍♀️😅

Mange byr under pris ja, derfor setter jeg ikke lengre prisen så lavt som jeg pleide i starten. Folk byr virkelig drøye ting avogtil på veldig pent/ikke brukte dyre varer.

Om selger skriver at prisen ikke er satt er det innafor :) Men ikke skambud. 

• 2 år senere...
Skrevet
4 hours ago, Sarahd said:

Hvordan gir jeg motbud? 

Hva mener du?

Anonymkode: 9276c...068

Skrevet
Sarahd skrev (23 timer siden):

Hvordan gir jeg motbud? 

Hos meg kommer det opp som et valg hvis noen har gitt bud. 

Anonymkode: c93db...db7

Skrevet

Det hender jeg byr under gitt pris på tise selv, særlig hvis selger har skrevet at prisen kan diskuteres. Noen selgere har også «kom med bud!» i bioen sin. 

Ellers prøver jeg å tenke på hva jeg selv ville ha solgt plagget for. Hvis jeg vil kjøpe en By Timo-bluse som ligger ute til 1000,- byr jeg ikke 500,-. Men kanskje 850,-, da det er en pris jeg kunne solgt samme gjenstand for selv.

Som regel byr jeg bare det som selger ønsker. Vet jo at jeg selv alltid blir litt irritert hvis noen pruter på ting jeg selger 😂 Og tise tar jo i tillegg et gebyr, så da mister man jo litt der også.

Anonymkode: c93db...db7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.8.2021 den 23.02):

Bare send en melding. «Hei, tar du imot et bud på kr x?» Er det 50-100 kroner billigere, og ikke så nøye med om du kjøper fra en selger eller en annen? Legg inn et bud. Tenker du bestille flere ting fra en selger? Be om kvantumsrabatt. Vær konkret på hva du vil gi, vær kortfattet. Og fremstill deg selv som normalt oppegående. (Noe så ekstremt få er på slike apper at jeg faktisk selger til deg bare fordi du er et fungerende menneske!)

Vær også litt obs på akkurat tise. Folk der later i veldig liten grad til å vite hvordan postgang foregår. De pakker inn som var de 3-åringer, eller folk med høy promille. Og ikke betal mer enn du er villig til å miste- sjansen er stor for at det er svindel. Og vær litt obs på folk som selger rare ting. Ikke alt som ser ut som klessalg på tise er det.. 

Anonymkode: 18c11...6e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...