Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det smålig å gå tilbake til vinmonopolet og påpeke at jeg betalte 80 kroner for mye?

Jeg var helt bortreist da jeg betalte der idag. Sjekket kvitteringen da jeg kom hjem (ser alltid over alle kvitteringer før jeg kaster dem) og synes sluttsummen var ganske høy for 3 flasker øl. Oppdaget at den ene flasken stod som 2 på antall, med en pris på 160 kroner. Jeg har jo bare kjøpt en av den sorten!

Ble litt usikker på hva jeg skal gjøre. Er litt tiltak å dra inn til byen for å få ordnet opp i dette når det er "bare" 80 kroner. Samtidig er det irriterende. Og hvem som helst kan jo påstå at de har betalt dobbelt opp av en vare?!

Hva ville du ha gjort?

Anonymkode: f509a...973

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er grunnen til at man ser på kvitteringen før man går ut av butikken, eventuelt rett etter man går ut, slik at man oppdager slike ting med en gang. Det er kjipt ja, men det du kan gjøre er å dra dit på mandag, eventuelt sende en e-post med bilde av kvittering og kjøp.

Skrevet

Jeg ville ringt/sendt e-post og opplyst om klokkeslett. Kanskje de kan sjekke kamera?

Anonymkode: 39fe6...76a

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville ringt/sendt e-post og opplyst om klokkeslett. Kanskje de kan sjekke kamera?

Anonymkode: 39fe6...76a

Kamera kan kun sjekkes ved tyveri og vha vekter/politi til stede. Så det går nok ikke

Anonymkode: 8f442...0f9

Skrevet

La det gå. Mye styr for forholdsvis lite penger. Ikke sikkert de tror deg heller, og da blir det superubehagelig for deg i tillegg til å ha betalt for mye.

Anonymkode: 0d67d...019

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kamera kan kun sjekkes ved tyveri og vha vekter/politi til stede. Så det går nok ikke

Anonymkode: 8f442...0f9

Hvis det er butikkens egne kameraer, kan de selvfølgelig sjekke dem selv.

TS; Jeg ville latt det gå. Er ikke snakk om SÅ mye penger 😊

Anonymkode: 5a761...691

• Liker 1
Skrevet

Vektere har da 0 myndighet til slike opptak i ettertid!

På mitt lokale pol ville det vært null problem virker det som, med tanke på et par dårlige vin jeg har fått byttet ( Selv om de syns den ene smakte "greit" med en liten bi smak 😄

og også angret kjøp og byttet uten kvittering

I Oslo ol.l kanskje værre, men ser du "oppegående" ut ville jeg prøvd hvis du skal noe annet i nærheten. Hvis ikke blir det "opp i spinninga" 💸🙇‍♀️🤷‍♀️🍷💃🏻

Anonymkode: fc4ed...808

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...