Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye samvær anbefales og er vanlig for barn på 1år? Barnet har nettop begynt i barnehagen, og enda ikke sovet hos barnefar, men ønsker å starte med overnatting på sikt når barnet er tilvendt i barnehagen.

Til nå har far hatt mye og hyppig samvær og vært involvert med legging og kveldsrutiner.

Har desverre blitt såpass høyt konfliktnivå nå at far ikke kan være hjemme hos meg lenger, og alt av samvær må foregå hjemme hos han eventuelt. 

Hvordan løyse dette på best mulig måte? Hvor mye samvær, der barnet er borte fra hjemmet i helg, og ukedag etter barnehagen?

Anonymkode: b1b27...d71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jeg hadde samvær et par ganger i uka,  Når barnemor begynte å date ble det utvidet med overnatting. Var vel rundt året. Typisk annenhver helg. 

Anonymkode: 85977...354

Skrevet

Men er barnet vant til huset til far? Jeg ville vært forsiktig med å introdusere for mye nytt nå rundt oppstart i bhg. Men kanskje prøvd minst ett ettermiddagsbesøk i uken hos far? Og et dagsbesøk lørdag eller søndag annenhver helg? Så kanskje starte med en overnatting annenhver uke om noen måneder? 

Anonymkode: 3a95f...fdc

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men er barnet vant til huset til far? Jeg ville vært forsiktig med å introdusere for mye nytt nå rundt oppstart i bhg. Men kanskje prøvd minst ett ettermiddagsbesøk i uken hos far? Og et dagsbesøk lørdag eller søndag annenhver helg? Så kanskje starte med en overnatting annenhver uke om noen måneder? 

Anonymkode: 3a95f...fdc

Barnet har vært i hans hus ca. 10 ganger totalt vil jeg tippe.

Ja er enig at det ikke må bli for mye nytt, å venter derfor med overnatting. De har hatt mye av samværet i mitt hjem tidligere, så synes det er vanskelig å vite hvor mye som er normalt/ greit for barnet å være på samvær når alt skal foregå hos han.  Takk for svar😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...