Gå til innhold

Mister interessen egentlig.. si det som det er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på date med en fyr for over en uke siden. Han var veldig hyggelig og alt det, men jeg kjente ingen umiddelbar tiltrekning. Han spurte på slutten av daten om jeg hadde lyst å treffes igjen og jeg sa ja. Tenkte det var greit å gi det en til sjanse, han var tross alt en hyggelig person. Ikke den jeg normalt går etter, men de jeg normalt går etter har det jo ikke funka med før, så jeg tenkte what the hell, gi det en sjans.
Han sendte melding neste dag og vi skrev hver dag fram og tilbake, lange meldinger om mye forskjellig. Mandag kveld spurte han igjen om ny date og vi avtalte en kveld om ca en ukes tid fra nå (pga jobb og barn). De siste dagene nå har han brukt lang tid på å svare på meldinger og helt ærlig har jeg fått litt avsmak av ham. Når jeg i utgangspunktet var lunken til ham - og han nå ikke er like mye «på» som han var rett etter daten, så begynner jeg å innse at han ikke er den rette for meg uansett. Tror ikke jeg gidder å kaste bort tid på ham faktisk. 

Så hva skriver jeg til ham hvis det er det jeg bestemmer meg for? At jeg har mista (det lille av) interessen for ham pga at han er lite «på»? Eller bare beklage og si at jeg føler ikke vi er rette for hverandre? Eller hvordan legge det fram? 

Anonymkode: c9e3e...102

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det holder vel å si hadet?

Anonymkode: 36dbc...856

Skrevet

"Hei, du, jeg må nesten bare innrømme at jeg var litt usikker på om jeg ville møte deg igjen, fordi jeg ikke følte vi hadde den kjemien jeg ser etter, men du var så hyggelig at jeg tenkte jeg ville gi det en sjanse.

Men jeg merker at jeg ikke gleder meg til å ses igjen, og at jeg synes meldingene går litt trått nå, så jeg tror egentlig ikke det er noe mer å hente her. Går det fint om vi avlyser daten, så slipper du også å kaste bort din tid?"

Anonymkode: 9b72e...0da

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det holder vel å si hadet?

Anonymkode: 36dbc...856

Vi skriver veldig lange meldinger fram og tilbake. Bør jo si noe mer enn «Hadet!», men ja trenger kanskje ikke si så mye mer enn det. Men litt mer bør jo en «avskjedsmelding» inneholde.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

"Hei, du, jeg må nesten bare innrømme at jeg var litt usikker på om jeg ville møte deg igjen, fordi jeg ikke følte vi hadde den kjemien jeg ser etter, men du var så hyggelig at jeg tenkte jeg ville gi det en sjanse.

Men jeg merker at jeg ikke gleder meg til å ses igjen, og at jeg synes meldingene går litt trått nå, så jeg tror egentlig ikke det er noe mer å hente her. Går det fint om vi avlyser daten, så slipper du også å kaste bort din tid?"

Uff, synes den kanskje er litt hard. Å si at jeg ikke følte vi hadde den kjemien jeg ser etter. Men samtidig så er det jo sant. Tusen takk for forslag! 😊

• Liker 2
Skrevet

trenger ikke lage en så detaljert forklaring, men du kan skrive f.eks « Hei, det var hyggelig å møte deg, men når jeg kjenner etter var det ikke helt den rette kjemien for det jeg ønsker. lykke til videre :)»  

• Liker 6
Skrevet

Uansett hvordan du gjør det så er det best å sette en tydelig sluttstrek. Han kommer over det. Dere har møttes én gang :)

• Liker 4
Skrevet
marsvin skrev (9 minutter siden):

trenger ikke lage en så detaljert forklaring, men du kan skrive f.eks « Hei, det var hyggelig å møte deg, men når jeg kjenner etter var det ikke helt den rette kjemien for det jeg ønsker. lykke til videre :)»  

Ja, kanskje. Føler bare at jeg bør begrunne det på et vis. Vi har sendt så veldig lange meldinger (mailer egentlig) i ca en måned nå - så «kjenner» hverandre litt, men kun sett hverandre en gang da. 

Poision-Ivy skrev (6 minutter siden):

Uansett hvordan du gjør det så er det best å sette en tydelig sluttstrek. Han kommer over det. Dere har møttes én gang :)

Veldig sant. 😊 Og det at han ikke er så på lenger, eller hadde behovet for å se meg igjen raskt (selv om det var jeg som foreslo neste helg) - betyr jo også at han heller ikke er superinteressert.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja, kanskje. Føler bare at jeg bør begrunne det på et vis. Vi har sendt så veldig lange meldinger (mailer egentlig) i ca en måned nå - så «kjenner» hverandre litt, men kun sett hverandre en gang da. 

Det er sånn i datinglivet.. man gjør litt for mye eller litt for lite noen ganger, snubler og gjør ikke alt «helt riktig» hele tiden. Jeg har vært i din situasjon jeg og, og fikk bare dårlig samvittighet når jeg skrev videre fordi jeg ikke egentlig var keen. og det gjør man av og til.. Han kan ikke bli sur for eller si noe på hva du føler. Kan også si at du synes det blir feil av deg å fortsette å skrive når du egentlig ikke kjente kjemien. Da er du uansett mye bedre enn 80 % av resten, som bare ghoster og forsvinner. 

• Liker 1
Skrevet
marsvin skrev (10 timer siden):

Ikke skriv «lykke til», det er så nedlatende.

Anonymkode: da57a...7aa

• Liker 6
Skrevet

Uansett så er ærlighet best. Det kan ikke komme å bite deg i baken senere. 

• Liker 1
Skrevet
marsvin skrev (11 timer siden):

Den funker greit . Den har jeg brukt og ingen sure miner 

Skrevet
Bente1234 skrev (10 minutter siden):

Den funker greit . Den har jeg brukt og ingen sure miner 

Bare føler at jeg burde sagt fra før. Det er jo over en uke siden daten, og jeg har vært positiv på meldingene vi skriver til hverandre. Men når han de siste dagene bruker ofte mer enn en dag på å svare, mister jeg det lille av gnist jeg hadde. Eller, gnist er en overdrivelse. Men all lyst til å «gi det en sjanse» er hvertfall borte.  
Men det vil nok komme ut av det blå for ham, iom jeg ikke har gitt uttrykk for det på meldinger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ikke skriv «lykke til», det er så nedlatende.

Anonymkode: da57a...7aa

Synes du? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare føler at jeg burde sagt fra før. Det er jo over en uke siden daten, og jeg har vært positiv på meldingene vi skriver til hverandre. Men når han de siste dagene bruker ofte mer enn en dag på å svare, mister jeg det lille av gnist jeg hadde. Eller, gnist er en overdrivelse. Men all lyst til å «gi det en sjanse» er hvertfall borte.  
Men det vil nok komme ut av det blå for ham, iom jeg ikke har gitt uttrykk for det på meldinger. 

Nei er ikke for sent jeg møtte han jeg brukte den på 3-4 ganger før jeg følte jeg var sikker på at dette var ikke noe for meg. Du har alltid en sjanse til å si nei. Aldri press deg selv til noe som ikke kjennes 100%

Skrevet
Bente1234 skrev (1 minutt siden):

Nei er ikke for sent jeg møtte han jeg brukte den på 3-4 ganger før jeg følte jeg var sikker på at dette var ikke noe for meg. Du har alltid en sjanse til å si nei. Aldri press deg selv til noe som ikke kjennes 100%

Ok. Uff, gruer meg. Men må gjøres. Takk for svar!

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Denne

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du må holdes varm, og det har han ikke skjønt. Eventuelt har han flyttet interessen over på en annen kandidat.

Ikke svar på ei god du heller så glir vel alt ut i ingenting 

Anonymkode: 59160...4aa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må holdes varm, og det har han ikke skjønt. Eventuelt har han flyttet interessen over på en annen kandidat.

Ikke svar på ei god du heller så glir vel alt ut i ingenting 

Anonymkode: 59160...4aa

For noe tull selv om andre ikke har folkeskikk så kan selv være bedre å vise respekt for andre og si i fra på en ærlig måte. Hvertfall 1000 ganger bedre enn ghosting. De fleste fortjener en avslutning så de kan gå videre. 

Skrevet

Nei, jeg gidder ikke ghoste, har opplevd det selv og det er jo bare dritt.

Hater å avvise, bare.

Men om jeg skal fortelle ham grunnen til at jeg ikke vil treffes igjen (altså det at jeg trenger mer bekreftelse for å falle for/bli betatt av noen), er jeg usikker på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...