AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #1 Skrevet 28. august 2021 Hva har dere egentlig å klage over? Hvordan tror dere det er for ufrivillig barnløse å høre at dere syns småbarnslivet er litt slitsomt, eller at dere er skuffet over at dere kun fikk flere barn av samme kjønn..? Eller for dem som sliter med å komme i jobb som må høre at dere klager over at jobben er stressende og dere ikke trives, når dere tjener 500k pluss i året? Jeg kan ikke skjønne at mennesker i verdens rikeste land som har alle muligheter og privilegier kan klage over noe som helst. Det sies at alle har sitt å stri med, men det er jammen ikke alle problemstillinger som kan sammenlignes. Anonymkode: ea9d1...1b1 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva har dere egentlig å klage over? Hvordan tror dere det er for ufrivillig barnløse å høre at dere syns småbarnslivet er litt slitsomt, eller at dere er skuffet over at dere kun fikk flere barn av samme kjønn..? Eller for dem som sliter med å komme i jobb som må høre at dere klager over at jobben er stressende og dere ikke trives, når dere tjener 500k pluss i året? Jeg kan ikke skjønne at mennesker i verdens rikeste land som har alle muligheter og privilegier kan klage over noe som helst. Det sies at alle har sitt å stri med, men det er jammen ikke alle problemstillinger som kan sammenlignes. Anonymkode: ea9d1...1b1 Hva med at du aldri kan vite hva noen egentlig sliter med? Med unntak av et par personer tror alle rundt meg at jeg har alt. Gift med mitt livs kjærlighet, vi har begge godt betalte jobber, liten gjeld, vi er i begynnelsen av 30-åra, barn, to biler, to hjem. Men du skulle bare visst hva jeg og vi har vært gjennom for å komme hit, og hva jeg fortsatt står i. Du kan aldri vite. Hold sjalusien din for deg selv. Anonymkode: 00f2b...d90 63
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #3 Skrevet 28. august 2021 La folk klage. Det er bra å ventilere. Anonymkode: d18ba...33c 19
Målvakt Skrevet 28. august 2021 #4 Skrevet 28. august 2021 Som du skriver, alle har sitt å stri med.. Uansett hvor mye man vrir og vender på ting så vil det alltid være noen som har det verre. Selv om småbarns foreldre blir slitne, betyr det ikke at de ikke er takknemlig for at man har barn, familie etc. Selv om en som tjener godt blir sliten, så betyr det ikke at den personen ikke er takknemlig. Det finnes nok unntak, det gjør det alltid. Jeg har fem barn og hører folk klage over at de har ett barn, så jada.. Jeg tar meg i å tenke, «du skulle bare visst». I bunn og grunn så vil det alltid være noen som har det verre, men tenker alle skal få lov til å ha utblåsninger, være slitne, lei av å ikke få jobb, lei av prøveperioder for å få barn osv.. 14
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #5 Skrevet 28. august 2021 Er det noen poeng i å sammenlikne da? Er jo ikke sånn at man egentlig skulle ønske en var arbeidsledig bare fordi en har det tøft på jobb, eller at en skulle ønske en var barnløs fordi en har sitt å stri med, vanskelig å bare være takknemlig når du får sove 2 timer sammenhengene hver natt. Eller når en stadig er underbemannet på jobb. Man må ikke være syk, arbeidsledig eller barnløs for å slite. Man er ikke psykisk syk fordi man er dødssliten etter jobb eller søvnløse netter.. Anonymkode: 368e1...b66 7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #6 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva har dere egentlig å klage over? Hvordan tror dere det er for ufrivillig barnløse å høre at dere syns småbarnslivet er litt slitsomt, eller at dere er skuffet over at dere kun fikk flere barn av samme kjønn..? Eller for dem som sliter med å komme i jobb som må høre at dere klager over at jobben er stressende og dere ikke trives, når dere tjener 500k pluss i året? Jeg kan ikke skjønne at mennesker i verdens rikeste land som har alle muligheter og privilegier kan klage over noe som helst. Det sies at alle har sitt å stri med, men det er jammen ikke alle problemstillinger som kan sammenlignes. Anonymkode: ea9d1...1b1 Men du klager jo, ts. Hvorfor kan ikke de? Anonymkode: 8c191...a66 26
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #7 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva har dere egentlig å klage over? Hvordan tror dere det er for ufrivillig barnløse å høre at dere syns småbarnslivet er litt slitsomt, eller at dere er skuffet over at dere kun fikk flere barn av samme kjønn..? Eller for dem som sliter med å komme i jobb som må høre at dere klager over at jobben er stressende og dere ikke trives, når dere tjener 500k pluss i året? Jeg kan ikke skjønne at mennesker i verdens rikeste land som har alle muligheter og privilegier kan klage over noe som helst. Det sies at alle har sitt å stri med, men det er jammen ikke alle problemstillinger som kan sammenlignes. Anonymkode: ea9d1...1b1 Jeg har vært ufrivillig barnløs, strøket i praksis på høgskolen, driti meg ut på en deltidsjobb så jeg ikke kan bruke den som referanse , mistet en forelder i alvorlig sykdom, blitt mobbet, trodd jeg aldri skulle få kjæreste og ikke spart et øre. Nå har jeg barn i magen, samboer, sparte til ek så vi kjøpte hus sammen og en fast jobb jeg gjør det greit i og fått orden på økonomien. Det har vært jobbing og litt slit å få alt til. Og noen ganger er livet slitsomt. Så jeg klager så mye jeg bare trenger! Anonymkode: bc0a0...76a 27
Djungelvrål Skrevet 28. august 2021 #8 Skrevet 28. august 2021 Hvis det er noe jeg har lært og skjønt etter jeg ble eldre er at ingen har det perfekt og alle sliter med sitt. Folk som tilsynelatende ser ut som om de er lykkelige er ikke det hele tiden. De får lov til å syte like mye som alle! 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #9 Skrevet 28. august 2021 Koselig med folk som klager om alt og alle da. Hva ellers skal man prate om hvis man ikke kan klage? Anonymkode: 18759...f22 4
GammelKaktus Skrevet 28. august 2021 #10 Skrevet 28. august 2021 Alle har sitt å stri med uansett hvilken livssituasjon de er i og alle har rett til å klage å sutre litt hvis de føler behov for det. 7
esk Skrevet 28. august 2021 #11 Skrevet 28. august 2021 Det er jo lov å klage selv om andre har det verre. Med din logikk får jo ikke du heller klage fordi de har det verre i for eksempel Afghanistan. 20
Strange Doll Skrevet 28. august 2021 #12 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva med at du aldri kan vite hva noen egentlig sliter med? Med unntak av et par personer tror alle rundt meg at jeg har alt. Gift med mitt livs kjærlighet, vi har begge godt betalte jobber, liten gjeld, vi er i begynnelsen av 30-åra, barn, to biler, to hjem. Men du skulle bare visst hva jeg og vi har vært gjennom for å komme hit, og hva jeg fortsatt står i. Du kan aldri vite. Hold sjalusien din for deg selv. Anonymkode: 00f2b...d90 Dette!! 1
Lorieen Skrevet 28. august 2021 #13 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva har dere egentlig å klage over? Hvordan tror dere det er for ufrivillig barnløse å høre at dere syns småbarnslivet er litt slitsomt, eller at dere er skuffet over at dere kun fikk flere barn av samme kjønn..? Eller for dem som sliter med å komme i jobb som må høre at dere klager over at jobben er stressende og dere ikke trives, når dere tjener 500k pluss i året? Jeg kan ikke skjønne at mennesker i verdens rikeste land som har alle muligheter og privilegier kan klage over noe som helst. Det sies at alle har sitt å stri med, men det er jammen ikke alle problemstillinger som kan sammenlignes. Anonymkode: ea9d1...1b1 Ingen er bare det du ser. Husk det! 5
minister-mio Skrevet 28. august 2021 #14 Skrevet 28. august 2021 Så du kan klage, men ikke andre. Notert 10
Gjest lurven Skrevet 28. august 2021 #15 Skrevet 28. august 2021 Det ligger i menneskets natur å streve etter et bedre liv uansett hvor bra man har det
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #16 Skrevet 28. august 2021 "Dere privilegerte mennesker" meg her og meg der. Har det slått deg at noen velger å fokusere på det positive i motsetning til å paradere problemene sine foran kreti og pleti? Anonymkode: 1f8af...2fe 8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #17 Skrevet 28. august 2021 Og vil man ikke etter å ha vært ufrivillig barnløs syns at småbarnslivet er slitsomt? Har en ikke lov å si fra da ? Kan en ikke få lov til å ønske seg begge kjønn? Vil man ikke syns at en fast jobb er et strev noen ganger? Når en først har fått en? Anonymkode: bc0a0...76a 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #18 Skrevet 28. august 2021 Og hvem er du til å klage når barn sulter ihjel i Afrika? Når barn er på flukt fra Afghanistan? Eller er det sånn at klageregrensa stopper på 499 999 kr i årsinntekt? Anonymkode: 4cbf9...04c 14
AprilLudgate Skrevet 28. august 2021 #19 Skrevet 28. august 2021 Ja. Og du har det trolig bedre enn en i samme situasjon som deg som OGSÅ bor i et krigsherjet land. Var det da noe mer du ville ha ut? 6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #20 Skrevet 28. august 2021 Jeg ble litt irritert innvendig når andre klaget over hvor slitsomt livet med barn var da jeg selv var ufrivillig barnløs. Og veldig irritert hvis de snakket mye om at jeg var heldig som slapp det eller det. Men den irritasjonen stammet egentlig fra min egen sorg og frykt. For som mange sier her, man vet ikke hva andre sliter med. Jeg har manglet både mann, barn, jobb, nettverk og helse tidligere, det syns ikke mer nå. Jeg er veldig lykkelig som livet er i dag. Jeg har to gode venninner som også har mann og barn, og ser ut som de har alt på stell. Den ene sliter i morsrollen pga. egne barndomstraumer og har det absolutt ikke bra. Den andre har en mann som til tider tyr til vold. Anonymkode: 02900...e79 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå