theoneandonly Skrevet 28. august 2021 #1 Skrevet 28. august 2021 Vi har en liten en på to uker og sliter litt med hvordan vi skal kle han. Det er rundt 22 grader inne hos oss, og vi har frem til nå hatt på bomullsbody og -bukse + teppe av noe slag. Han kjennes i utgangspunktet grei ut når vi sjekker, men synes det er vanskelig å vite akkurat. Og hva med på natten? Soverommet blir ikke kaldere enn mellom 19 og 20 grader (4. etasje i gammel blokk, og vi kan ikke åpne vinduet pga trekk), vi har til nå brukt bomullsnattdrakt og dundyne. Det hender vi også her bruker helseteppet under dyna. Og hva har man i vognen på denne tiden av året? Temperaturen er jo alt fra 6 grader og regn til 20 grader og sol. Som dere skjønner - nybakt og bekymra mor her. Setter pris på all hjelp!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #2 Skrevet 28. august 2021 Du har på litt mer enn det vi har, men det er nok litt varmere hos oss (rundt 15-25 grader ute 20-25 grader inne) og babyer er jo forskjellige så man må bare vurdere individuelt. Det letteste er jo å ta utgangspunkt i seg selv, ha på baby tilsvarende det dere har på Fikk baby i juli og vår har brukt for det meste bare body inne og bukse og sokker på litt kaldere dager. I senga sover han enten bare i en pysj eller med et lite helseteppe, eller i en lett nattpose, litt etter temperatur. Ute har vi bare brukt et helseteppe over inneklær eller en tynn vårpose. Dager det har vært veldig varmt er han bare i bleie eller kortermet body Husk er farligst om de blir for varme, spesielt når de sover, så hvis dere har det varmt inne på soverommet, dropp tjukk dyne Anonymkode: 20ce0...e15 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #3 Skrevet 28. august 2021 Jeg tror egentlig man har ganske godt slingringsmonn på hvor mye klær man kan ha på, selv på så små babyer. Jeg lurte en del på hva babyer burde ha på seg da vi fikk vår første. Men jeg så etter hvert at det varierte ganske mye. Vi har jevnt over. helt fra nyfødt-stadiet kledd på våre barn mindre enn en nabofamilie med barn på akkurat samme alder som vi er en del sammen med. Og jeg er trygg på at både deres og våre barn har hatt det fint med det. Men som brukeren over nevner, har jeg vært mer bekymret for at det skal bli for varmt enn for kaldt når de har vært helt små. De sier gjerne i fra hvis de har de ukomfortabelt, så en fornøyd baby trives nok med temperaturen som det er. Men akkurat varme nevnes som en risikofaktor for krybbedød. Så det var jeg superstresset for med første baby, som ble født på sommeren. Anonymkode: ebcb3...dbf
theoneandonly Skrevet 29. august 2021 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2021 Tusen takk for gode svar begge to! Får prøve å slappe av litt mer, og heller passe godt på at det ikke blir for varmt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå