AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #1 Skrevet 28. august 2021 Vi kom i kontakt via tinder for ca 2 måneder siden. Han er utrolig snill, sjarmerende og kjekk. Nesten 2 meter høy og veltrent, så man skulle ikke ha trodd dette..😅 Men han har skikkelig angst for hunder. Jeg har selv hund hjemme, hender ofte at jeg må la hunden være i det ene soverommet mitt i noen minutter når han er her. Hvis det går en hund forbi oss når vi går på tur, så presser han seg alltid inntil meg. Syns det er skikkelig synd for han.😢 Har spurt han om angsten for hunder; Han har traumer fra barndommen hvor han ble jaget av en hund i over 20 minutter. Noe vi kan gjøre for å forebygge angsten? Anonymkode: cc65f...599
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #2 Skrevet 28. august 2021 Han bør kanskje utsettes for litt eksponeringsterapi? Er han interessert i å bli kvitt denne angsten? Hva med å begynne smått og pent med din egen hund, hvis mannen føler det kan være ok? Anonymkode: df2fd...20d 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #3 Skrevet 28. august 2021 Eksponering fungerer. Jeg har lignende opplevelse fra barndommen. Men jeg har vært nært blant annet en fantastisk Malamut og jeg er nå relativt rolig rundt hunder. Dog jeg er enda redd. Gjerne særlig de «farlige» hunderasene (jeg vet at det ofte er eier og oppdragelse som er problemet og ikke hunden selv). Eksponering. Det at du selv har en hund kan hjelpe. MEN han må være med på det selv og ønske å faktisk bli mindre redd. Anonymkode: 9c6f2...c2f
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #4 Skrevet 28. august 2021 Som med alle fobier, så nytter det ikke å 'snakke de til fornuft'. Han vet veldig godt at rundt de fleste hunder, så er frykten irrasjonell, at de ikke vil bite, at de ikke er farlige, at de er snille som lam osv. Du bør unngå å snakke til ham som om han ikke forstår selv. Spør han istedenfor om han ønsker å jobbe for å minske eller kvitte seg med frykten. Om ja, spør han hva han tror vil hjelpe. Kanskje dere kan legge opp en plan for eksponering over noen uker ved å bruke hunden din? Og når han er blitt trygg på din hund, kanskje du kjenner noen med en rolig, trygg hund dere kan fortsette treningen med? Anonymkode: 9e53a...15e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå