AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #1 Skrevet 28. august 2021 Så. Huff. Jeg er i en prossess med å finne nytt sted å bo, men så kjenner på at jeg ikke får lyst til å flytte dit og dit pga. enkelte stedsnavn. Jeg kjenner at det ikke føles bra når veien heter noe sånt som "slitetunet", "svikeveien", "brennegata", "kastelia" eller lignende. Tidligere så overså jeg også en som hadde et stort fjell i nærheten med et personnavn som trigget meg. Har fått en noe vanskelig fortid med en dysfunksjonell familie og meg som i tillegg opplevde vold i forhold m.m. Ønsker å få minimal kontakt med forelder etterhvert nå, og har behov for å flytte et sted hvor jeg kan få rom rundt meg til å få mitt eget liv på plass, noe stabilt og eget. Men..så opplever jeg altså ganske ofte at jeg ikke klarer å flytte dit jeg får negativ assosiasjoner til steds og veinavn. Jeg opplever at når jeg ser "kastegata", så tenker jeg at "kommer jeg til å føle meg som søppel?" eller "kaster jeg bort alt nå?" -nå som jeg vil prøve å finne en måte å minimere kontakten en forelder på? Det var det samme med "Rønneveien", som faktisk er et ok/bra strøk, jeg har sett typ "luselia", "rotteveien" osv. -men jeg følte på meg at familien min kom til å tenke at jeg ikke fortjente bedre enn å bo i en "rønne". Og noe lignende "svikeveien", vel jeg har blitt sviktet på det groveste egentlig. Men jeg ønsker egentlig å bare få lov til å gå min egen vei, jeg vil ikke terpe på fortiden. Vil se en annen vei, jobbe innenifra på en god måte med meg selv. Om noe slikt ord er i adressen, kommer det til å virke som en hevn når familien får vite adressen? Vil jeg hele tiden tenke på sviket? Det er liksom flere ok muligheter der ute, prismessig og alt, noen steder er akkurat det jeg kunne tenkt meg (ser i et litt større område, flere småbyer) men stopper meg selv med noen av de beste mulighetene blant annet pga. denne utfordringen. Noen tanker? Anonymkode: 4dd80...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #2 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): "kastegata", så tenker jeg at "kommer jeg til å føle meg som søppel?" eller "kaster jeg bort alt nå?" -nå som jeg vil prøve å finne en måte å minimere kontakten en forelder på? Det var det samme med "Rønneveien", som faktisk er et ok/bra strøk, jeg har sett typ "luselia", "rotteveien" osv. -men jeg følte på meg at familien min kom til å tenke at jeg ikke fortjente bedre enn å bo i en "rønne". Og noe lignende "svikeveien" I hvilken by har de slike gatenavn? Jeg ville heller ikke ha ønsket å hatt en slik adresse. Anonymkode: 73315...b5e 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #3 Skrevet 28. august 2021 Det skjønner jeg. Legger merke til slike navn og ville aldri bodd der selv. Anonymkode: 955cf...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #4 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I hvilken by har de slike gatenavn? Jeg ville heller ikke ha ønsket å hatt en slik adresse. Anonymkode: 73315...b5e Akkurat disse fant jeg stort sett på nå, men det finnes mange småsteder, navn på områder, øyer, gater og veier, som har rare navn i norge Anonymkode: 4dd80...bc1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #5 Skrevet 28. august 2021 Jeg vet ikke om noen oppfattet hva jeg ville med tråden. Jeg spør spesielt om stedet som har et navn som kan minne om "svikeveien" eller "slemmestad". Vil det bli oppfattet som hevn eller lignende tror dere? Eller at det blir snudd rundt, slik at det dro ned selvfølelsen..? Anonymkode: 4dd80...bc1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #6 Skrevet 28. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Noen tanker? Anonymkode: 4dd80...bc1 Beklager, men det høres ut som at du allerede har ganske mange tanker i hodet, så jeg holder de for meg selv. 🙂 Bare hyggelig. Anonymkode: 3a3da...878 33
ToveM Skrevet 28. august 2021 #7 Skrevet 28. august 2021 Jobber i posten og har sett mange rare gatenavn på brev. Reagerer mer på gater som er oppkalt etter personer med flere lange navn. Håpløst å skrive. En gate i Stavanger som heter Christian August Thorings vei. Altfor tungvint. 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #8 Skrevet 28. august 2021 Jeg tenker at du bør flytte til et sted og en bolig hvor du kan trives, uavhengig av stedsnavn eller gatenavn. Hvis det er veldig vanskelig for deg så ville jeg snakket med noen profesjonelle om det. Det virker som du tenker så mye på det at det kanskje blir usunt? Hva familien din vil tenke om du flytter til «svikenveien» aner jeg ikke. Tenker du mye på hva de tenker om deg i andre settinger også? Anonymkode: c168d...519 12
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #9 Skrevet 28. august 2021 Flytter du til lite nok sted så har de ikke gatenavn i det hele tatt. Anonymkode: aeecb...aea 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #10 Skrevet 28. august 2021 Jeg er enig i at det er mange rare stedsnavn i Norge, men akkurat navning av gater og veger reguleres ganske strengt av kommuner og Kartverket. Om jeg ikke husker helt feil så skal et gate- eller veinavn være velklingende og pent, i allefall så langt det går. Jeg kan ikke huske å ha sett "Kystveien", "Rønnegata" og liknende. Jeg syns du har konstruert deg et problem om noe som du ikke kan endre eller gjøre noe med. Gå heller videre med livet ditt enn å henge deg opp i slike banaliteter. Livet er tøft nok som det er. Anonymkode: fa9ba...30b 14
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #11 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg tenker at du bør flytte til et sted og en bolig hvor du kan trives, uavhengig av stedsnavn eller gatenavn. Hvis det er veldig vanskelig for deg så ville jeg snakket med noen profesjonelle om det. Det virker som du tenker så mye på det at det kanskje blir usunt? Hva familien din vil tenke om du flytter til «svikenveien» aner jeg ikke. Tenker du mye på hva de tenker om deg i andre settinger også? Anonymkode: c168d...519 Ville du flyttet til Kukveien? Anonymkode: 955cf...d9e
Gjest Alterego666 Skrevet 28. august 2021 #12 Skrevet 28. august 2021 Jeg var single en periode, og da lurte jeg på om det var en god idè å flytte til Hurrahølet utenfor Askim.
Gidavmeg Skrevet 28. august 2021 #13 Skrevet 28. august 2021 ToveM skrev (1 time siden): Jobber i posten og har sett mange rare gatenavn på brev. Reagerer mer på gater som er oppkalt etter personer med flere lange navn. Håpløst å skrive. En gate i Stavanger som heter Christian August Thorings vei. Altfor tungvint. Statsfysikus wullers gate er min favoritt i stavanger 7
Strange Doll Skrevet 28. august 2021 #14 Skrevet 28. august 2021 Altså jeg holder meg unna knivstikkersmauet, utenom det er ikke dette en problemstilling jeg har tenkt over. 3
Lorieen Skrevet 28. august 2021 #15 Skrevet 28. august 2021 TS, jeg tror du har langt større problemer enn hva gata du bor i heter, for å si det mildt… 19
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #16 Skrevet 28. august 2021 Med en hytte i nærheten av Helvete, rett etter at man har krysset en bekk/elv med det lekre navnet Dritua, er det få stygge stedsnavn som skremmer meg. 🤣 Anonymkode: aa66b...cdc 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #17 Skrevet 28. august 2021 Gidavmeg skrev (7 minutter siden): Statsfysikus wullers gate er min favoritt i stavanger Stadsfysikus er en SÅ mye kulere tittel enn kommuneoverlege. Anonymkode: aa66b...cdc 7
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 28. august 2021 #18 Skrevet 28. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er enig i at det er mange rare stedsnavn i Norge, men akkurat navning av gater og veger reguleres ganske strengt av kommuner og Kartverket. Om jeg ikke husker helt feil så skal et gate- eller veinavn være velklingende og pent, i allefall så langt det går. Jeg kan ikke huske å ha sett "Kystveien", "Rønnegata" og liknende. Jeg syns du har konstruert deg et problem om noe som du ikke kan endre eller gjøre noe med. Gå heller videre med livet ditt enn å henge deg opp i slike banaliteter. Livet er tøft nok som det er. Anonymkode: fa9ba...30b Det er en vei i Arendal som heter Kystveien. Helt greit, for den går langs kysten. Rare navn kan være Brennevinskleiva og slikt. Eller Brenneriveien, men de har jo en historisk mening. Synes forresten det er mye fine og koselige veinavn rundt i nyere boligfelt. Blomsternavn og dyrenavn f.eks. Du finner nok en fin adresse. Endret 28. august 2021 av Hvemsomhelst
Gjest Alterego666 Skrevet 28. august 2021 #19 Skrevet 28. august 2021 Harry Fetts vei er den feteste adressen i Oslo.
Djungelvrål Skrevet 28. august 2021 #20 Skrevet 28. august 2021 (endret) Det bryr meg midt på ryggen hva gata mi eller andres heter. Herregud for et oppkonstruert mikroproblem! Endret 28. august 2021 av Peonjenta 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå