Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart på sesjon... Er gutt.

Vil heller studere etter vgs fremfor å traske rundt og leke krig. Jeg mener jeg ikke er skikket til militæret heller. Jeg er ikke i dårlig form, men heller ikke i svært god form, kan f.eks. klare en del push-ups og løpe litt raskt, men ingen pull-ups, er slank/tynn. Blir fort sliten av å være med andre, og blir fort sliten av trening og å gjøre ting. Så etter en halv dag på skolen eller jobb hviler jeg ganske mye før jeg får gjort andre ting. Kan ikke se for meg hvordan jeg skal klare millitæret da... I tillegg er jeg avhengig av å spise kontinuerlig, kan ikke gå flere timer uten mat. Er også avhengig av briller, kan gå uten, men kan ikke se særlig godt på lang avstand. Har minus 2. 

Jeg vil ikke inn, for så å dimme. Jeg har lyst til å slippe å bli kalt inn. Må jeg bli erklært ikke-tjenestedyktig på sesjon da, og hva skal til for det? Eller er det greit å bli erklært tjenestedyktig, men at de ikke kaller meg inn pga. lav motivasjon?

Anonymkode: 62400...ea6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yters sjelden de kaller inn folk som er uinteressert. Bare være ærlig

Anonymkode: 54ddd...82a

• Liker 7
Skrevet

Gud hjelpe meg som du sutrer

Anonymkode: b79ea...62b

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sikker? Jeg vet ikke om det er spøk eller ikke, men ble fortalt at jeg ikke kan lyve på teoritesten siden Forsvaret har tilgang til karakterene mine på skolen. Og de er interessert i å ha smarte folk inn. Jeg har karakterer i det øverste-øverste-ØVERSTE sjiktet, og finner de ut at jeg lyver kan jeg jo straffes. Så scorer jeg best der vil de jo åpenbart ha meg inn selv om jeg ikke er motivert. Forsvaret sier selv at de fleste umotiverte ender opp med å være glad for å ha fullført tjeneste, så de gir blanke i hva jeg tenker nå.

Skrevet

At du bruker briller kan faktisk være en fordel, dersom du virkelig ikke vil. 

Anonymkode: 9be07...c43

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sikker? Jeg vet ikke om det er spøk eller ikke, men ble fortalt at jeg ikke kan lyve på teoritesten siden Forsvaret har tilgang til karakterene mine på skolen. Og de er interessert i å ha smarte folk inn. Jeg har karakterer i det øverste-øverste-ØVERSTE sjiktet, og finner de ut at jeg lyver kan jeg jo straffes. Så scorer jeg best der vil de jo åpenbart ha meg inn selv om jeg ikke er motivert. Forsvaret sier selv at de fleste umotiverte ender opp med å være glad for å ha fullført tjeneste, så de gir blanke i hva jeg tenker nå.

Helt utrolig at du har karakterer i øverste- øverste- ØVERSTE sjiktet, du oppfører deg nemlig som en komplett idiot. Trur du hadde hatt godt av ett år i militæret og håper du må avtjene.

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At du bruker briller kan faktisk være en fordel, dersom du virkelig ikke vil. 

Anonymkode: 9be07...c43

Har minus 2. Det er jo ikke så mye, er ikke sånn at jeg ikke klarer meg en dag uten. Men ville slitt med å se ansikt og å lese på lang avstand, så det er jo ikke praktisk. Kan bruke linser, men synes både briller og linser er tungvint om jeg skal tjenestegjøre i militæret. Det er jo et handikapp.

Vil virkelig ikke siden jeg har gledet meg som unge til å begynne på universitetet. Siden jeg var en liten unge har jeg gruet meg til å dra til millitæret.

Skrevet
Blomsterpotta skrev (Akkurat nå):

Helt utrolig at du har karakterer i øverste- øverste- ØVERSTE sjiktet, du oppfører deg nemlig som en komplett idiot. Trur du hadde hatt godt av ett år i militæret og håper du må avtjene.

Haha, har faktisk det. Men der ser du hva tanken om militæret gjør med meg. Blir helt komplett idiot av det.

• Liker 4
Skrevet

Vær ærlig på sesjon. De vil som regel ikke ha umotiverte folk.

Men de aller fleste har godt av et år med førstegangstjeneste.

• Liker 6
Skrevet
nomore82 skrev (Akkurat nå):

Vær ærlig på sesjon. De vil som regel ikke ha umotiverte folk.

Men de aller fleste har godt av et år med førstegangstjeneste.

Har så klart godt av det, men tror jeg får mye mer av et år som student. I det lange løp, kanskje, siden jeg er jo ikke evig student.

Har hørt om så mange som lyver og jukser, og de blir jo aldri tatt for det. Og man lyver jo med måte, har ikke tenkt å dikte opp en sykdom eller at jeg har drevet med rus.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Eventuelt kan TS si han er passifist.

Men uansett hvis TS ikke gjennomfører militærtjeneste kan han risikere innkallelse til Sivilforsvaret, og det er det nærmest umulig å komme seg unna. Tjenesten varer og lenger enn for eks Heimeværnet. I tillegg er det vel og dårligere økonomisk godtgjørelse.

• Liker 1
Skrevet
Kjetil E skrev (1 minutt siden):

Eventuelt kan TS si han er passifist.

Men uansett hvis TS ikke gjennomfører militærtjeneste kan han risikere innkallelse til Sivilforsvaret, og det er det nærmest umulig å komme seg unna. Tjenesten varer og lenger enn for eks Heimeværnet. I tillegg er det vel og dårligere økonomisk godtgjørelse.

Hvordan kommer jeg meg unna det? Å prøve å bli erklært ikke-tjenestedyktig?

Skrevet

Jeg kan personlig ikke forstå hvorfor du ikke ønsker å ta militærtjenesten. Jeg tok selv en befalsutdannelse der, den er så gull verdt senere i livet (vil gi deg et stort forsprang i jobbsøken) etter studiene at det er for dumt å kaste bort den muligheten. 

Ikke bare det, men den selvutviklingen du oppnår i forsvaret på så kort har jeg i hele mitt liv ikke erfart noen andre steder. 

Anonymkode: 85c57...8d6

• Liker 3
Skrevet

Tror du er et kroneksempel på noen som har hatt godt av et år i førstegangstjenesten.

Anonymkode: c7b29...206

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har minus 2. Det er jo ikke så mye, er ikke sånn at jeg ikke klarer meg en dag uten. Men ville slitt med å se ansikt og å lese på lang avstand, så det er jo ikke praktisk. Kan bruke linser, men synes både briller og linser er tungvint om jeg skal tjenestegjøre i militæret. Det er jo et handikapp.

Vil virkelig ikke siden jeg har gledet meg som unge til å begynne på universitetet. Siden jeg var en liten unge har jeg gruet meg til å dra til millitæret.

Tror dårlig syn er grunn god nok. De har mange som vil, og vil helst ha de som er motivert. 

Anonymkode: 9ddde...7da

Skrevet

Dette gjorde en kamerat av meg.

Tok seg en joint på parkeringsplassen der de hadde sesjon. Og svarte ja på alle narkotika spørsmål. Han kom ikke inn.

Jeg løy som bare det. Jeg har masse arr på ryggen etter 50piersinger. Jeg sa de var pga rygg operasjon. 

Jeg hadde sykt vannskrekk (sannheten er at jeg er tidligere nm svømmer) 

Men jeg tror det som gjorde at jeg ikke kom inn var at jeg var i full jobb. Hadde Bolig lån og bil lån.

Skrevet (endret)

Husk at det er et stort pluss å ha fullført "førstegangs". Noen arbeidsgivere ser på det som helt essensielt.  Det er en fin mulighet til å oppleve noe nytt også. Skal ikke se bort i fra at du kommer til å angre når du blir eldre om du hopper over...  

Uansett hva du ender opp med å gjøre, så må du starte å trene litt. Det skal ikke være mulig være fornøyd med å ikke kunne ta en eneste pull/hang-up :riste:

Edit

Endret av Beeblebrox
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg kan personlig ikke forstå hvorfor du ikke ønsker å ta militærtjenesten. Jeg tok selv en befalsutdannelse der, den er så gull verdt senere i livet (vil gi deg et stort forsprang i jobbsøken) etter studiene at det er for dumt å kaste bort den muligheten. 

Ikke bare det, men den selvutviklingen du oppnår i forsvaret på så kort har jeg i hele mitt liv ikke erfart noen andre steder. 

Anonymkode: 85c57...8d6

Det er akkurat samme grunn til at jeg ikke skjønner hvorfor noen folk ikke velger å ta høyere utdanning. Folk er forskjellige, rett og slett. Jeg er ikke en robust nordmann som hadde takla militæret.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tror du er et kroneksempel på noen som har hatt godt av et år i førstegangstjenesten.

Anonymkode: c7b29...206

Ja, har godt av det. Men vil ikke, siden jeg har andre planer, og førstegangstjenesten bare vil forskyve planene mine.

Enterprises skrev (5 minutter siden):

Dette gjorde en kamerat av meg.

Tok seg en joint på parkeringsplassen der de hadde sesjon. Og svarte ja på alle narkotika spørsmål. Han kom ikke inn.

Jeg løy som bare det. Jeg har masse arr på ryggen etter 50piersinger. Jeg sa de var pga rygg operasjon. 

Jeg hadde sykt vannskrekk (sannheten er at jeg er tidligere nm svømmer) 

Men jeg tror det som gjorde at jeg ikke kom inn var at jeg var i full jobb. Hadde Bolig lån og bil lån.

Vil prøve å komme meg unna uten å bli kriminell.

Hvordan ble han ikke anmeldt for narkotika? Det er jo risikabelt å si noe slikt.

Og vannskrekk?! NM i svømming vil jo dukke opp i et søk med ditt navn.

Én opplysning til verdt å nevne: Jeg har støvallergi, og reagerer regelmessig med mye nysing og snufsing. Er ikke noe jeg kan gjøre noe med, men tar medisiner som virker dempende. Men det er lite kjekt å nyse helt tilfeldig når man er i skogen og spionerer eller gjemmer seg i et avgjørende øyeblikk.

Skrevet
34 minutter siden, Kjetil E said:

Men uansett hvis TS ikke gjennomfører militærtjeneste kan han risikere innkallelse til Sivilforsvaret,

Innkalt til tjeneste i sivilforsvaret kan man bli uavhengig om man har gjennomført førstegangstjeneste eller ikke.

Og heimevernet har vel ingenting med denne problemstillingen å gjøre?

Anonymkode: 60b35...6b4

Skrevet

Vær veldig ivrig og nysgjerrig på når du kan få våpen og skyte folk. 

Anonymkode: 78602...f16

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...