Gå til innhold

Gå i konfirmasjon til venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker du- er det greit å dra i konfirmasjonsfesten til en venninne isteden for å ha selskap selv? Konfirmasjonen er på samme dag for begge to. 

Hva hadde du tenkt om ditt barn ønsket dette (både når det gjelder familieforhold, hva andre tenker om deg og hvordan du er som mor)?

Anonymkode: bc990...e03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal det barnet feire en annen dag da?

Anonymkode: 1b0fb...701

Skrevet

Dette høres bare merkelig ut.  Skal ikke du lage i stand konfirmasjonsfeiring til datteren din da?

• Liker 3
Skrevet

Hadde venninnen ditchet sin egen konfirmasjon for barnet ditt? Jeg tenker nei, det går ikke. 

Anonymkode: f28e8...eab

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok ønsket å vite årsaken. Også hadde jeg prøvd å lage et besøk for konfirmanten hvor hun selv ønsker å delta- om det betyr at det kun er kjernefamilien og noen venninner som deltar så hadde jeg laget festen slik konfirmanten ønsket.

Jeg har konfirmant i morgen, og hadde syntes det var trist om hun ikke ville ha fest. Hva andre tenker og hva det sier om en som mor hadde jeg kanskje tenkt på. Men tviler på at noen tror man er en dårlig mor!!

Anonymkode: 720d7...3fd

Skrevet

Folk vil føle seg tvunget til å gi gaver til barnet ditt også. Ikke bra å kræsje venninnas konfirmasjon. Stjele glansen fra henne på store dagen. Å er du konfirmant du også?! Gratulerer kan du tenke deg folk vil si.

Anonymkode: 77e82...450

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skal det barnet feire en annen dag da?

Anonymkode: 1b0fb...701

Min datter ville ikke ha familiefest med fokus på seg selv. Kanskje en feiring med venninner senere, ev en utsatt feiring med familie om en stund. 

Pillarguri skrev (2 minutter siden):

Dette høres bare merkelig ut.  Skal ikke du lage i stand konfirmasjonsfeiring til datteren din da?

Kjøpte kake, pyntet, hadde gaver og kort, men hun ønsket ikke familieselskap hjemme. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde venninnen ditchet sin egen konfirmasjon for barnet ditt? Jeg tenker nei, det går ikke. 

Anonymkode: f28e8...eab

Min datter dropper egen fest for å gå i venninnes fest. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde nok ønsket å vite årsaken.

Anonymkode: 720d7...3fd

Ja. Hun har sosial angst, og sier det er tryggere å være med en venninne enn å få all oppmerksomheten selv. Hun har gruet seg i flere år. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk vil føle seg tvunget til å gi gaver til barnet ditt også. Ikke bra å kræsje venninnas konfirmasjon. Stjele glansen fra henne på store dagen. Å er du konfirmant du også?! Gratulerer kan du tenke deg folk vil si.

Anonymkode: 77e82...450

Det var venninna og foreldrene hennes som inviterte min datter, ikke min datters ide. Tror ikke hun får gaver av familien til venninna... men at de sier gratulerer er vel greit. 

Jeg bekymrer meg for at folk skal synes det er rart og spesielt og tenke at hun ikke har en oppegående familie, at jeg er en dårlig mamma og at de skal baksnakke oss. 

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min datter ville ikke ha familiefest med fokus på seg selv. Kanskje en feiring med venninner senere, ev en utsatt feiring med familie om en stund. 

Kjøpte kake, pyntet, hadde gaver og kort, men hun ønsket ikke familieselskap hjemme. 

Min datter dropper egen fest for å gå i venninnes fest. 

Ja. Hun har sosial angst, og sier det er tryggere å være med en venninne enn å få all oppmerksomheten selv. Hun har gruet seg i flere år. 

Jeg synes litt synd på henne.  Hvorfor steller man i stand familieselskap til konfirmasjon når ikke konfirmanten ønsker det? Det må vel ikke være tvang.

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var venninna og foreldrene hennes som inviterte min datter, ikke min datters ide. Tror ikke hun får gaver av familien til venninna... men at de sier gratulerer er vel greit. 

Jeg bekymrer meg for at folk skal synes det er rart og spesielt og tenke at hun ikke har en oppegående familie, at jeg er en dårlig mamma og at de skal baksnakke oss. 

Altså, hvis datteren din har lyst, men du tviler fordi du er bekymret for omdømme ditt synes jeg du skal la henne gå

Anonymkode: 23f05...b73

• Liker 1
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (6 minutter siden):

Jeg synes litt synd på henne.  Hvorfor steller man i stand familieselskap til konfirmasjon når ikke konfirmanten ønsker det? Det må vel ikke være tvang.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså, hvis datteren din har lyst, men du tviler fordi du er bekymret for omdømme ditt synes jeg du skal la henne gå

Anonymkode: 23f05...b73

Jeg lot henne gå. Jeg tenkte at dette er hennes dag, det viktigste er at hun får en fin dag, ikke mine såre følelser. Men jeg lurer fortsatt på hva andre tenker, og føler meg fortsatt dårlig med meg selv. 

• Liker 1
Skrevet

Hun kan eventuelt droppe å ha fest selv, men da må hun ikke gå i venninnen sin feiring. Det blir ubehagelig for venninnen og selskapet hennes (men det kan de selvsagt ikke si til dere). 

Skrevet
Cezanne skrev (3 minutter siden):

Hun kan eventuelt droppe å ha fest selv, men da må hun ikke gå i venninnen sin feiring. Det blir ubehagelig for venninnen og selskapet hennes (men det kan de selvsagt ikke si til dere). 

Hvorfor ba de henne da?

Skrevet
Cezanne skrev (13 minutter siden):

Hvorfor blir det ubehagelig? De inviterte henne jo. Det er vanlig å ha venner på festen, slik at konfirmanten slipper å kjede seg i hjel med gamlingene. 

Anonymkode: 91a18...f02

Skrevet
Cezanne skrev (17 minutter siden):

Datteren til ts er jo invitert av venninnens foreldre! De hadde jo ikke invitert henne om de ikke hadde syntes at det hadde vært greit!

Anonymkode: 10f97...05f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...