Kvalitet Skrevet 28. august 2021 #1 Del Skrevet 28. august 2021 Vurderer navnet Jennifer til datteren vi venter. Hva syns dere om navnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 28. august 2021 #2 Del Skrevet 28. august 2021 (endret) Fint, men utenlandsk, og forbindes med tv-serie. Mye brukt for noen år siden, også jenny. Jennifer bør vel uttales på norsk her i landet? Endret 28. august 2021 av Hvemsomhelst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #3 Del Skrevet 28. august 2021 Alle kommer til å kalle henne Jenny, så dere kan like godt bare kalle henne Jenny. Anonymkode: 46171...876 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #4 Del Skrevet 28. august 2021 Tenker på det som et amerikansk åttitallsnavn. Vitner om lav kulturell kapital. Anonymkode: 9a684...56f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #5 Del Skrevet 28. august 2021 Skal det uttales med norsk J eller engelsk? Skal det uttales på norsk er Jenny mye bedre. Anonymkode: d70fa...293 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #6 Del Skrevet 28. august 2021 Er dere amerikanske, eller har foreldre som er det? Med en tilknytning til USA eller andre engelsktalende land kan jeg forstå navnevalget og synes det er et fint navn, men ikke uten den koblingen, i Norge. Anonymkode: 45ea1...070 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trouble Skrevet 28. august 2021 #7 Del Skrevet 28. august 2021 Jeg liker det ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #8 Del Skrevet 28. august 2021 Fint nav kjenner to afrikanske familier som kalte barna sine for Jennifer på norsk så blir ungene kalt for Jenny ja! Anonymkode: dc7ae...01c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvalitet Skrevet 28. august 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 28. august 2021 Vil uttale det med J på norsk måte og tenker at kallenavnet vil bli Jenny. Vi har ikke amerikansk tilknytning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #10 Del Skrevet 28. august 2021 Syns det er veldig fint! Ikke enig i at det vitner om lav kulturell kapital. Det fungerer fint å uttale på norsk, og inneholder ingen bokstaver, bokstavkombinasjoner eller lyder som ikke finnes i det norske språk. Det er også et veldig kjent navn, om enn ikke så mye brukt i Norge, så det føles ikke hjemmelagd. Litt i samme gate som Josefine. Godt mulig at venner vil kalle henne Jenny når hun blir eldre, men det velger hun jo selv. Kjenner en Jennifer som går som Jennifer, og ingen kaller henne Jenny Anonymkode: c652c...292 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersmurf Skrevet 28. august 2021 #11 Del Skrevet 28. august 2021 Liker navnet på engelsk, men liker ikke uttalen på norsk. Sikkert bare uvant. Jenny syns jeg er fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #12 Del Skrevet 28. august 2021 Synes det er veldig pent, men litt rart på norsk. Kanskje hvis dere har en tydelig tilknytning til USA? Anonymkode: b55a5...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #13 Del Skrevet 28. august 2021 Jeg er ikke overbegeistret, men det er ikke så ille heller. Jennifer har vært ganske vanlig i Sverige i flere tiår. I Norge har vi ofte "hermet" etter Sverige når det gjelder navnetrender, men Jennifer er ett av de navnene som vi ikke har hermet etter. Anonymkode: 93b36...8dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskulino Skrevet 28. august 2021 #14 Del Skrevet 28. august 2021 Jennifer ble populær i USA etter et par populære filmer på 1970 tallet som ingen har sett i dag. Synes det er et ok navn. Akkurat som Linda i Norge, har alle pult en Jennifer i USA. Noe standup komikerne har harsellert mye med. Hun blir vel hetende jenny. Jenteversjonen av Ronny, Kent og Jonny og andre korte amerikanske navn. Man tenker normalt at foreldrene har lav kulturell kapital ifølge navneforskerne. En artig artikkel er 'hei jeg heter ronny og er professor' fra en svensk kulturviter. Ronny betyr det samme i sverige som i norge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gneis Skrevet 28. august 2021 #15 Del Skrevet 28. august 2021 Jeg synes det er litt komisk, ærlig talt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvalitet Skrevet 28. august 2021 Forfatter #16 Del Skrevet 28. august 2021 Maskulino skrev (42 minutter siden): Jennifer ble populær i USA etter et par populære filmer på 1970 tallet som ingen har sett i dag. Synes det er et ok navn. Akkurat som Linda i Norge, har alle pult en Jennifer i USA. Noe standup komikerne har harsellert mye med. Hun blir vel hetende jenny. Jenteversjonen av Ronny, Kent og Jonny og andre korte amerikanske navn. Man tenker normalt at foreldrene har lav kulturell kapital ifølge navneforskerne. En artig artikkel er 'hei jeg heter ronny og er professor' fra en svensk kulturviter. Ronny betyr det samme i sverige som i norge. Den boken om Ronny har jeg faktisk lest. Og du bør sette deg inn i tematikken før du drar sammenlikninger.Utover det er det mye hersketeknikk i svaret ditt. Jennifer kan ikke sidestilles mef Ronny i Norge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskulino Skrevet 28. august 2021 #17 Del Skrevet 28. august 2021 Kvalitet skrev (1 time siden): Den boken om Ronny har jeg faktisk lest. Og du bør sette deg inn i tematikken før du drar sammenlikninger.Utover det er det mye hersketeknikk i svaret ditt. Jennifer kan ikke sidestilles mef Ronny i Norge. Er det ikke en hersketeknikk å beskylde andre for hersketeknikker? Er det ikke en hersketeknikk å be noen "sette seg inn tematikken" uten at man selv bringer noe til bords? Jenny er navnet til en billig heroin prostituert i en John Michelet bok, slik jeg ser det. Så kan jo andre tenke hva de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #18 Del Skrevet 28. august 2021 Nydelig navn😍 Anonymkode: 73eca...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå