Gå til innhold

Migrene med aura

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som har migrene med aura, hvilken medisin bruker du? Jeg har ofte auramigrene, og leter etter noe som kan fjerne auraen. Den gjør meg helt hjelpeløs og er veldig skremmende. Hodepinen er lettere å takle; vil heller ha vondt enn å bli blind, lam og svimmel. 

Anonymkode: 19771...aed

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Bruker ikke noen medisin for det, venter bare de 20 minuttene det tar for at den forsvinner.. og gruer meg til neste gang, for det der passer aldri. Sist fikk jeg den rett etter fødsel, følte meg helt hjerneskadet der jeg trillet halvblind rundt på et nyfødt barn på sykehuset 😓 De ble sure da jeg fikk det rett før jobb en gang, og ringte og sa jeg ikke turte å kjøre enda. De hadde jo aldri hørt om noe sånt tull før -_-

Skrevet

Migrenemedisin = triptaner.

Anonymkode: b4300...984

• Liker 3
Skrevet
skruttveig skrev (18 minutter siden):

Bruker ikke noen medisin for det, venter bare de 20 minuttene det tar for at den forsvinner.. og gruer meg til neste gang, for det der passer aldri. Sist fikk jeg den rett etter fødsel, følte meg helt hjerneskadet der jeg trillet halvblind rundt på et nyfødt barn på sykehuset 😓 De ble sure da jeg fikk det rett før jobb en gang, og ringte og sa jeg ikke turte å kjøre enda. De hadde jo aldri hørt om noe sånt tull før -_-

Klarer du å gå når du har aura? Jeg blir lam på ene siden av kroppen, mister synet og hørselen. Blir stadig lagt inn på slagavdelingen :( Jeg blir også veldig svimmel i minst to dager etterpå. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Migrenemedisin = triptaner.

Anonymkode: b4300...984

Triptaner tar ikke aura. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Klarer du å gå når du har aura? Jeg blir lam på ene siden av kroppen, mister synet og hørselen. Blir stadig lagt inn på slagavdelingen :( Jeg blir også veldig svimmel i minst to dager etterpå. 

Triptaner tar ikke aura. 

Jo, det gjør de. Relpax er ofte brukt ved aura. 

Sumatriptan, zomig og maxalt har god effekt på smerteanfallet, og Relpax er det som ble anbefalt av nevrolog ved aura. Det forutsetter, som ved alle anfall med smertehodepine, at man faktisk tar de tidsnok. 

Anonymkode: 38785...6bd

• Liker 1
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Ja jeg klarer å gå, men njejg føler jo jeg går i blinde 😕

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Triptaner tar ikke aura. 

Det gjør det hos meg. Jeg bruker Zomig.

Anonymkode: 47115...aa5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...