Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sykmeldt pga hodepine og trøtthet ganske lenge, men føler jeg aldri får hvilt nok. Har også hatt en intensiv periode med flytting til nytt hus og sykdom i nær familie. Selv om dette nå er overstått, føler jeg meg fortsatt sliten pga alt som har skjedd og at jeg inne får hentet meg inn igjen eller samlet noe energi.

Ønsker å gå turer og være mer ute, men har en låsning i bekkenet og symfysesmerter som fort forverres av aktivitet. Går til kiropraktor, som anbefaler mye hvile og å være forsiktig med å gå mye, har også fått forbud mot å gjøre husarbeid. Hun sier jeg også er svært anspent i nakkemuskulatur og rygg. Jeg prøver å behandle dette med varme og massasje slik anbefalt men føler ingen stor bedring.

Mannen hjelper til så godt han kan, men vår svært aktive 3-åring vil kun være med meg det meste av tiden. I det siste har jeg og mannen sovet på hvert vårt rom for å prøve å få bedre søvn hos meg. Men barnet våkner nesten hver natt og kommer inn til meg. Dette gjør at jeg ofte bruker flere timer på å sovne igjen etterpå. I 07-tiden står far og barnet opp, og det er fryktelig mye hyl og skrik da hun er litt i trassalderen og ofte er trøtt og vil sove lengre. Også da kommer hun gjerne inn til meg, og det er noen ganger bare like greit å stå opp og delta i morgenstellet. Jeg sover/hviler endel på dagtid,men får ikke slappet skikkelig av. Står opp like utslitt om jeg legger meg, selv om mannen tar det meste av husarbeid, og henter og leverer i barnehagen. Baby har det bra i følge ultralyd, og alle prøver hos legen er innenfor normalen. 

Noen andre som har det slik og kan komme med noen tips og triks? Er dette normalt? Første svangerskap var ikke i nærheten av dette :(

Anonymkode: ec609...8b6

Skrevet

Jeg var helt utmattet i andre svangerskap, var sykmeldt fra uke 10. Forsøkte å jobbe 10% midt i svangerskapet, men fungerte ikke. Jeg hentet en del i barnehagen og av og til var det det eneste jeg orket på en dag. Av og til orket jeg å handle. Jeg hvilte når jeg kunne og av husarbeid ble det bare gjort det mest nødvendige. I åttende måned fikk jeg mer krefter og følte meg mye bedre da termin nærmet seg enn gjennom hele svangerskapet, håper du opplever det samme 🤞.

Har ikke så mye triks egentlig. Hvil når du kan, flytting og sykdom tar på. Finn noe du liker og kan slappe av med - eks podcast, strikke, lese bok etc. Jeg mediterer en del og det gjør at jeg hviler bedre. Og så kan det hende jeg sovner og det er bare et pluss 😉(jeg sliter med utmattelse nå).

(Første svangerskap var ikke slik, da jobbet jeg helt frem, bare 50% siste ukene.)

Anonymkode: b772d...710

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt lik og har vært sånn i alle mine 4 svangerskap.

Må sitte å sminke meg da jeg blir så andpusten/sliten pga lavt blodtrykk.

Har en 9 mnd gammel baby og er snart 6 mnd på vei med ny baby. To litt eldre søsken og ja, sliter meg gjennom det!

Mitt råd er: hold ut! Det er i grunn det man får gjort!

Anonymkode: 6ae75...146

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Har vært sykmeldt pga hodepine og trøtthet ganske lenge, men føler jeg aldri får hvilt nok. Har også hatt en intensiv periode med flytting til nytt hus og sykdom i nær familie. Selv om dette nå er overstått, føler jeg meg fortsatt sliten pga alt som har skjedd og at jeg inne får hentet meg inn igjen eller samlet noe energi.

Ønsker å gå turer og være mer ute, men har en låsning i bekkenet og symfysesmerter som fort forverres av aktivitet. Går til kiropraktor, som anbefaler mye hvile og å være forsiktig med å gå mye, har også fått forbud mot å gjøre husarbeid. Hun sier jeg også er svært anspent i nakkemuskulatur og rygg. Jeg prøver å behandle dette med varme og massasje slik anbefalt men føler ingen stor bedring.

Mannen hjelper til så godt han kan, men vår svært aktive 3-åring vil kun være med meg det meste av tiden. I det siste har jeg og mannen sovet på hvert vårt rom for å prøve å få bedre søvn hos meg. Men barnet våkner nesten hver natt og kommer inn til meg. Dette gjør at jeg ofte bruker flere timer på å sovne igjen etterpå. I 07-tiden står far og barnet opp, og det er fryktelig mye hyl og skrik da hun er litt i trassalderen og ofte er trøtt og vil sove lengre. Også da kommer hun gjerne inn til meg, og det er noen ganger bare like greit å stå opp og delta i morgenstellet. Jeg sover/hviler endel på dagtid,men får ikke slappet skikkelig av. Står opp like utslitt om jeg legger meg, selv om mannen tar det meste av husarbeid, og henter og leverer i barnehagen. Baby har det bra i følge ultralyd, og alle prøver hos legen er innenfor normalen. 

Noen andre som har det slik og kan komme med noen tips og triks? Er dette normalt? Første svangerskap var ikke i nærheten av dette :(

Anonymkode: ec609...8b6

Ikke la barnet på 3 bestemme

Anonymkode: e0b75...f25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...