Gå til innhold

Noen som har tatt plastisk kirurgi i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen her som har erfaringer med feks BBL i utlandet? Eller andre operasjoner. Altså som har gjort dette selv eller kjenner andre som har gjort dette? 

Anonymkode: b325f...1e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ei som tok bukplastikk i utlandet og hun endte opp med nekrose og et stort, svart hull midt i magen helt opp til navlen. Det er det sykeste jeg har sett. Hun måtte ligge med vakuumpumpe over sårene i flere måneder og nekrosen bare spiste seg oppover og innover i kroppen hennes.

Det gikk bra til slutt, men hun var sengeliggende i nesten et år og fikk et enormt arr. Hun tok en ny bukplastikk i Norge i ettertid for å fjerne, men hun endte opp med å betale dobbelt og mange år med store problemer. 

Anonymkode: 0bc2e...c40

• Liker 1
Skrevet

Jeg aner ikke hva BBL er, men jeg planlegger hele ni eller ti plastiske operasjoner hos en tysk kirurg. Min hovedbekymring er at jeg aldri vil kunne ha en fullverdig forsikring som dekker alt dersom noe skjer med meg, men at sjansen for komplikasjoner er nevneverdig større for meg ved gjøre det i utlandet, tviler jeg på. Jeg velger en av verdens typ ti beste og mest erfarne kirurger med hensyn til min sykdom som vil operer ut fra et stort og anerkjent sykehus. Jeg ville ikke kunne få en i nærheten av så trygg behandling i Norge, men så er jeg jo villig til å betale det det koster for å få en seriøs behandling også. Hvis du planlegger å reise til utlandet for å spare penger på behandlingen er du virkelig på villspor... Og du, husk MRSA når du velger land. 

Anonymkode: 41c8a...ba0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg aner ikke hva BBL er, men jeg planlegger hele ni eller ti plastiske operasjoner hos en tysk kirurg. Min hovedbekymring er at jeg aldri vil kunne ha en fullverdig forsikring som dekker alt dersom noe skjer med meg, men at sjansen for komplikasjoner er nevneverdig større for meg ved gjøre det i utlandet, tviler jeg på. Jeg velger en av verdens typ ti beste og mest erfarne kirurger med hensyn til min sykdom som vil operer ut fra et stort og anerkjent sykehus. Jeg ville ikke kunne få en i nærheten av så trygg behandling i Norge, men så er jeg jo villig til å betale det det koster for å få en seriøs behandling også. Hvis du planlegger å reise til utlandet for å spare penger på behandlingen er du virkelig på villspor... Og du, husk MRSA når du velger land. 

BBL er Brazilian but lift. Fikse på rumpe med implantat eller fett. En av de farligste operasjonene man kan gjøre. 

Anonymkode: 2f40d...efd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

BBL er Brazilian but lift. Fikse på rumpe med implantat eller fett. En av de farligste operasjonene man kan gjøre. 

Anonymkode: 2f40d...efd

Det er det vel knapt en seriøs kirurg som driver med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er det vel knapt en seriøs kirurg som driver med. 

Er helt vanlig å få utført i Norge nå. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for mange gode innspill! Kjenner til dette med valg av god kirurg, vi skal besøke venner i Colombia og vurderte gjøre det sammen der…er villig til å betale for de beste vi finner - men blir jo litt usikker mtp oppfølging når man er tilbake i Norge + forsikring etc, om noe skulle skje. 
Dog, litt redsel er der…så alle innspill tas imot med takk :) 

Skrevet
MilleMilena skrev (1 minutt siden):

Takk for mange gode innspill! Kjenner til dette med valg av god kirurg, vi skal besøke venner i Colombia og vurderte gjøre det sammen der…er villig til å betale for de beste vi finner - men blir jo litt usikker mtp oppfølging når man er tilbake i Norge + forsikring etc, om noe skulle skje. 

Jeg har tatt bukplastikk, brytstløft og lårplastikk det siste året og har trengt mye hjelp og oppfølging av kirurgen i ettertid. Også, det å komme seg hjem igjen fra COLOMBIA som nyoperert... For ikke å snakke om de forskjellige standardene for hygiene og multiresistente bakterier og forskjellig bakterieflora....

Anonymkode: 0bc2e...c40

Skrevet

Colombia?! Du burde virkelig tenke deg om sånn ca 60 ganger til...

• Liker 6
Skrevet

Herregud...
Er det så viktig å få ødelagt ræva si, at man er villig til å risikere liv og helse for å gjøre det? Også i Colombia. Man må jo rett og slett være mindre intelligent for å velge noe sånn.

Anonymkode: fab2b...57c

• Liker 3
Skrevet
MilleMilena skrev (15 minutter siden):

Du får nok ingen oppfølging, og iværtfall ingen forsikring, når du gjør det utenfor Norge. Da gjøres alt på eget ansvar, og du må ta konsekvensene.

Men om du er villig til å spille rulett med egen kropp, værsegod, men råder deg til å høre på de som ber deg tenke deg om før du gjør dette i utlandet.

Her er vel ca. det du kan forvente deg om du tar operasjon i Colombia, neppe bedre enn Tyrkia: https://www.tv2.no/a/13236041/

Anonymkode: 2536f...71a

• Liker 3
Skrevet

Nå er det jo langt ifra slik at kun norske kirurger vet hva de driver med. For å gjøre noe slikt i utlandet må man gjøre god research på kirurgen, jeg landet på Dr Ilker Manavbasi i Istanbul. Han er en av de aller flinkeste når det kommer til BBL. Jeg valgte ikke han pga pris men pga dyktighet, ingen kirurger i Norge som kan sammenlignes med hans kunnskap og evner innenfor denne type operasjon.

Anonymkode: a3e2a...b91

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er det jo langt ifra slik at kun norske kirurger vet hva de driver med. For å gjøre noe slikt i utlandet må man gjøre god research på kirurgen, jeg landet på Dr Ilker Manavbasi i Istanbul. Han er en av de aller flinkeste når det kommer til BBL. Jeg valgte ikke han pga pris men pga dyktighet, ingen kirurger i Norge som kan sammenlignes med hans kunnskap og evner innenfor denne type operasjon.

Anonymkode: a3e2a...b91

Dårlig råd, rapportert.

• Liker 6
Skrevet

Jeg kan ikke fatte å begripe at folk tar en unødvendig operasjon frivillig, som en av 3000 DØR av. For å få større rumpe.

Det er kanskje evolusjon i praksis.

Anonymkode: 18605...ee8

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du får nok ingen oppfølging, og iværtfall ingen forsikring, når du gjør det utenfor Norge. Da gjøres alt på eget ansvar, og du må ta konsekvensene.

Men om du er villig til å spille rulett med egen kropp, værsegod, men råder deg til å høre på de som ber deg tenke deg om før du gjør dette i utlandet.

Her er vel ca. det du kan forvente deg om du tar operasjon i Colombia, neppe bedre enn Tyrkia: https://www.tv2.no/a/13236041/

Det er fullt mulig å få forsikring som dekker det meste ved plastisk kirurgi i seriøse land, men det er vanskelig å få kjøpt det uten å gjøre det via klinikken eller sykehuset. Tilbyr de ikke forsikringsavtale, vil jeg si det er et stort, rødt flagg. Problemet er at det meste av dekningen opphører i det man setter seg på flyet hjem og i Norge har man egentlig ikke krav på hjelp etter komplikasjoner med mindre det er livstruende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er fullt mulig å få forsikring som dekker det meste ved plastisk kirurgi i seriøse land, men det er vanskelig å få kjøpt det uten å gjøre det via klinikken eller sykehuset. Tilbyr de ikke forsikringsavtale, vil jeg si det er et stort, rødt flagg. Problemet er at det meste av dekningen opphører i det man setter seg på flyet hjem og i Norge har man egentlig ikke krav på hjelp etter komplikasjoner med mindre det er livstruende. 

Det gjøres kun gjennom helfo og henvising.

Tar man derimot kosmetisk kirurgi i utlandet kan ikke dette dekkes av helsevesenet. Siter artikkelen fra tv2 som er litt lenger oppe:

Hvis man blir syk, eller får en blødning eller infeksjon, så vil vanligvis ikke reiseforsikringen gjelde. Det samme gjelder Norsk pasientskadeerstatning, forteller - Tvedt.

Altså, man må betale fra egen lomme, og dersom det oppstår komplikasjoner så har man ingen sikkerhetsnett. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det gjøres kun gjennom helfo og henvising.

Tar man derimot kosmetisk kirurgi i utlandet kan ikke dette dekkes av helsevesenet. Siter artikkelen fra tv2 som er litt lenger oppe:

Hvis man blir syk, eller får en blødning eller infeksjon, så vil vanligvis ikke reiseforsikringen gjelde. Det samme gjelder Norsk pasientskadeerstatning, forteller - Tvedt.

Altså, man må betale fra egen lomme, og dersom det oppstår komplikasjoner så har man ingen sikkerhetsnett. 

Nå tilbyr naturligvis ikke en kirurg i for eksempel Tyskland forsikring gjennom Helfo, nei, det har jeg da virkelig ikke sagt. Jeg har jo også påpekt at vanlig reiseforsikring på ingen måte holder. Men det finnes altså forsikringsselskaper en del steder som forsikrer medisinsk behandling i landene de dekker og som vil dekke det meste av komplikasjoner (som blødning, infeksjoner, sykehusopphold ved blodpropp med mer) mens man er i det gitte landet, men det er ikke noe man kjøper på egenhånd, men som man tilbys eller kreves å bestille gjennom klinikken eller kirurgen. Men når man reiser hjem (eller i verste fall trenger hjelp hjem) er man som jeg påpekte helt prisgitt sin egen kompetanse og kommebok. Og det er virkelig skummelt. 

Skrevet

Er det verdt risken for noen lapper spart? 

Anonymkode: 9f379...b14

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Er det verdt risken for noen lapper spart? 

Anonymkode: 9f379...b14

Nå syns jeg akkurat dette er en tullete operasjon. Så tullete at jeg mistenker trolling.

Men sånn ren fakta, så er det ikke ‘noen lapper spart’. En sånn operasjon koster nærmere 60 000-80 000 kr i Norge inkl Mva på 25% som ble innført i januar. I utlandet kan det gjøres for langt under halvparten..

En venninne tok nettopp brystløft med implantat i utlandet. Det ble på ca 25 000 kr. Her ville samme operasjon kostet nærmere 100 000 inkl mva. 

Jeg ville uansett ALDRI tatt sjansen på å få utført noe slikt i utlandet. Tannbehandlinger kanskje, men ikke plastisk kirurgi.

Anonymkode: 23192...054

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...