Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig funnet ut jeg er gravid. Jeg har ett barn fra før, som jeg fikk når jeg var veldig ung, og det blir nesten 15 år mellom første og andre unge.

Er det noen som har erfaring med så stor aldersforskjell når det kommer til fødsel? Er det slik at når det har gått så mange år, blir neste fødsel nesten som første å regne? Tenker på at 2. fødsel ofte er enklere enn første? 

Anonymkode: c0627...005

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var tolv år mellom mine, den andre fødselen gikk likevel raskere og lettere enn den første. Begge født til termin, ca like store.

Anonymkode: 5368f...d52

Skrevet

Mener jeg har hørt at man regnes nærmest som førstegangsfødende når det er så lenge siden første fødsel. En venninne meg fikk seg en overraskelse nå for ikke så lenge siden, 15 år etter siste fødsel og det var den verste fødselen hun har hatt men nå hadde hun og lette fødsler fra før av så det varierer nok det og som alt annet. Dessuten så er hun jo mye eldre og nå, geriatrisk svangerskap sa de så hun følte seg som en pensjonist på ultralyden. 😄 Men svangerskapet gikk fint altså.

Gratulerer forresten :smilyblomst:

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har nylig funnet ut jeg er gravid. Jeg har ett barn fra før, som jeg fikk når jeg var veldig ung, og det blir nesten 15 år mellom første og andre unge.

Er det noen som har erfaring med så stor aldersforskjell når det kommer til fødsel? Er det slik at når det har gått så mange år, blir neste fødsel nesten som første å regne? Tenker på at 2. fødsel ofte er enklere enn første? 

Anonymkode: c0627...005

Jeg har ei hel søster som er nesten 15år yngre enn meg ❤️  
Gratulerer og siden det er 15år så får du bare ta det som noe helt annet. Dessuten så er det stor variasjon mellom fødslene samme hvor tett eller stort mellomrom du har. Husk å starte opp med folsyre, tran, b-vitamin. Gå til fastlegen og ta en graviditetsprøve og bestill time til å lage helsekort uke 8-12. Bestill time hos jordmor til ca uke 16. 

Anonymkode: 7c144...593

Skrevet

Ble litt over 14 1/2 år mellom mine to yngste. Hadde en kjapp lett fødsel til tross for at jeg ble satt i gang siden de ikke ville la meg gå så langt over termin når jeg var såpass gammel. Men må likevel si at ikke-igangsatt fødsel er langt å foretrekke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...