Gå til innhold

Jeg hater dusjkabinett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av å ligge på knær å skrubbe dusjkabinettet. Og de glassveggene blir jo aldri like skinnende rene som vinduer feks. Finnes det ikke noe middel som bare kan sprayes på og skylles av uten å måtte skrubbe med både svamp og mikrofiberklut? Altså spray og skyll?

Anonymkode: 63fc7...6f6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du må skrubbe voldsomt for å fjerne såperester bør du kanskje vurdere å bytte såpe? Eller begynne å skylle godt med kaldt vann etter å ha brukt dusjen?

Anonymkode: 3695b...3bd

• Liker 4
Skrevet

jeg bruker en gammel elektrisk tannbørste. Det funker! 

Anonymkode: 63423...82b

• Liker 1
Skrevet

Mirakelsvamp.

Anonymkode: be1b3...c4d

Skrevet

Hvis du er flink til å skylle veggene godt etter hver dusj så sparer du deg selv for mye arbeid. 
Ellers så fungerer blandingen eddik og zalo best for å vaske glassveggene.   

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er så lei av å ligge på knær å skrubbe dusjkabinettet. Og de glassveggene blir jo aldri like skinnende rene som vinduer feks. Finnes det ikke noe middel som bare kan sprayes på og skylles av uten å måtte skrubbe med både svamp og mikrofiberklut? Altså spray og skyll?

Tørk over alle overflater ca. en gang i uken, så slipper du å skrubbe.

Anonymkode: 9bbba...ca4

Gjest Blondie65
Skrevet

På glasset bruker jeg en blanding av Zalo og eddik som jeg har klar i en spruteflaske. Og så bruker jeg engangskluter beregnet for glass. Når det gjelder alle kriker, kroker og lister ville jeg ha grovvasket de med svamp og samme blanding med eddik og Zalo og så ville jeg tatt vare på en brukt tannkost for finvask en gang i mellom.

Skrevet

Kjøpte nytt kabinett i fjor og det tok ikke lang tid før kalkdråpene var på plass.  Disse forsvinner ikke med mindre du vasker dusjen ofte!   Det gidder ikke jeg, gjør det kanskje 1 g i mnd.   Bruker Ajax sin baderomsspray, sprayer på, venter i 5 min og vasker med mikrofiber klut. 

Anonymkode: 01f46...c27

Skrevet

Jeg liker det.

I hvert fall uten den ekstra bunnen, og bare med vegger og dører. Skinnende blankt driter jeg i å ha det. Blir jo nesten skjoldete med en gang igjen. Men vet det finnes en slags polering som forebygger skjolder og flekker etter dusj, hvis dette er viktig for deg. Finnes hos rørlegger og baderomsbutikker. 

Anonymkode: b207c...bc9

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjøpte nytt kabinett i fjor og det tok ikke lang tid før kalkdråpene var på plass.  Disse forsvinner ikke med mindre du vasker dusjen ofte!   Det gidder ikke jeg, gjør det kanskje 1 g i mnd.   Bruker Ajax sin baderomsspray, sprayer på, venter i 5 min og vasker med mikrofiber klut. 

Anonymkode: 01f46...c27

Det gidder ikke jeg heller :) 

Gjest Mr Bergen
Skrevet (endret)

Noen som vet hvorfor dusjkabinett egentlig ble populære? Fordi de passer på små bad, ingen vann på gulv og vegger? Å holde dem rene er hvertfall ingen enkel sak, men støtter tipset om WC-rens. Jeg bruker det i skjøten mellom bunnen og veggene, i den samler det seg ubeskrivelig med møkk 🤢

Endret av Mr Bergen
Skrevet
Mr Bergen skrev (10 timer siden):

Noen som vet hvorfor dusjkabinett egentlig ble populære? Fordi de passer på små bad, ingen vann på gulv og vegger? Å holde dem rene er hvertfall ingen enkel sak, men støtter tipset om WC-rens. Jeg bruker det i skjøten mellom bunnen og veggene, i den samler det seg ubeskrivelig med møkk 🤢

Fordi det skåner flisene mot slitasje. Når vi kjøpte leilighet for 7 år siden måtte vi gjerne all gammel fug, og fuge på nytt i dusjhjørnet, for der var så mye som var slitt vekk at det nesten ikke var tett. 

Anonymkode: edd21...296

• Liker 2
Skrevet
Mr Bergen skrev (22 timer siden):

Også mye mindre risiko for vannskader/råte i vegger og gulv. Brudd på membran ses jo ikke alltid. Med dusjkabinett går vannet rett ned i sluken. Dusjkabinett sies å forlenge bades levetid. Å er det noe som er dyrt å pusse opp er det bad! 

Vi har vegger som er frostet og med litt struktur, da vises ikke skjolder og flekker like godt. 

Anonymkode: 72f9e...93f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.8.2021 den 18.09):

jeg bruker en gammel elektrisk tannbørste. Det funker! 

Anonymkode: 63423...82b

Man kan den sprayes på og skylles av?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.8.2021 den 18.12):

Tørk over alle overflater ca. en gang i uken, så slipper du å skrubbe.

Anonymkode: 9bbba...ca4

Det gjør vi. Men med 5 mennesker i huset blir det shampoo, balsam, såpe, hårkur, barberskum og alt mulig annet på dørene på null komma niks.

Skrevet
Million skrev (På 28.8.2021 den 18.18):

Denne artikkelen kan jeg anbefale deg å lese. Wc rens sprutes på og gnis lett utover, la virke et par minutter og skyll av. Skinnende blanke og rene dusjglassvegger uten hard skrubbing og slit! Anbefales.

Jeg kjøper wc-rens flaskene på Europris. De funker til dette og er billige.

https://dinside.dagbladet.no/bolig/denne-bor-du-ta-med-deg-i-dusjen/68649806

Det er det jeg bruker i dag. Men må jo fortsatt fram med svamp og klut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.8.2021 den 18.35):

Jeg liker det.

I hvert fall uten den ekstra bunnen, og bare med vegger og dører. Skinnende blankt driter jeg i å ha det. Blir jo nesten skjoldete med en gang igjen. Men vet det finnes en slags polering som forebygger skjolder og flekker etter dusj, hvis dette er viktig for deg. Finnes hos rørlegger og baderomsbutikker. 

Takk for tips :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det er det jeg bruker i dag. Men må jo fortsatt fram med svamp og klut.

Ja, men du slipper å bruke krefter og gni og skrubbe. Du bare sveiper det utover med svampen, uten å ta i.

Hvor lat skal man egentlig være? 😛

Skrevet

Lag en halvblanding 50/50 med eddik og Zalo. Dypp en klut i den herligheten og smør det på veggene, la det virke litt og tørk av. Funker som bare det.

Anonymkode: eeb12...2f9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...