Olifant Skrevet 23. september 2005 #1 Skrevet 23. september 2005 :-) Vet det har vært tråder om dette tidligere, men tenkte jeg skulle høre om det var fler som hadde tips. Skal være ansvarlig for gaveåpning i bryllup i morgen og vil gjerne ha gode tips på hvordan holde best mulig orden på det hele.
Søta Skrevet 23. september 2005 #2 Skrevet 23. september 2005 skriv opp alt - antall, merke og ting, og hvem det er ifra. merk gave og kort med samme nr som i boka - bruk gjerne ei basarbok.. om dere er flere - en pakker opp og merker, en skriver. Ikke la andre balnde seg inn.... mine beste råd!
Gjest Gjesta Skrevet 23. september 2005 #3 Skrevet 23. september 2005 Enig med Søta! Merk ALT! Og noter alt! Sørg for å ha sekker/esker til å stappe papir og emballasje i. Ikke kast eskene som gavene ligger i, de trengs når gavene skal pakkes og fraktes hjem.
Tusenfryd Skrevet 23. september 2005 #4 Skrevet 23. september 2005 Skriv nummer på en liste eller i en liten bok. Hver gave får sitt nummer og du skriver i boken hva det er og fre hvem. Så skriver du nummeret på kortet OG på selve gaven, esken el. Du kan gjøre klart på forhånd ved så skrive nummer på små klistrelapper så kan du klistre på kort og gave. Klistre gjerne under gavene, utenpå esker etc, husk at noe kanskje skal byttes. Og som nevnt over her - IKKE la noen andre blande seg.
Annie78 Skrevet 23. september 2005 #5 Skrevet 23. september 2005 Enig med de andre her...Jeg kjøpte nummerlapper med påtrykte nummer på bokhandel, og vi klistret nummer på kort og gave, og skrev nummer og hvem det var fra i boka. Etter bryllupet gikk vi gjennomalt og skrev ned hvilken gave som var hvilket nummer. Det gikk veldig greit for de som pakket opp, var 2 stk og 70 gjester.
Catzy Skrevet 24. september 2005 #6 Skrevet 24. september 2005 På hotellet hvor vi hadde festen, så merket de kort og gave med nummerklistrelapper. Ingen bok. Det fungerte greit. Av ca 60 gaver var det kun 1 som hadde mistet klistrelappen. De tok også vare på all embalasje, bortsett fra gavepapiret. De noterte også antall på både kort og gave, hvis det var flere enn en. Det ble litt rot i forhold til et par bestikk-gaver. Det kan kanskje være lurt å ta med et par strikker eller noe sånn, for å samle "3 kniver fra tante Agnes" og "2 gafler fra tante Trude". Catzy
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #7 Skrevet 27. september 2005 Litt for sent for deg nå Tomias men for andre som skal gjøre dette bør man være nøyaktige når man skriver i boken. Pass på å få med antall og type. For eksempel: - 4 krystall hvitvinsglass - 2 porselensskåler, blå, lave - Salatbestikk merke Ramona osv. Dette gjør det veldig mye enklere i ettertid når man kommer hjem med rubbel og bit. Noe skal sikkert også byttes. Da er det også mye greiere når man siden skal skrive takkekort.
Rioja Skrevet 27. september 2005 #8 Skrevet 27. september 2005 Vi hadde 3 stk til å pakke ut gaver, og alle hadde gjort dette før. Vi hadde bok og klistrelapper og mente dette skulle gå greit. Men de rakk ikke å pakke ut alle gavene engang!!! De jobba så svetten silte i over to timer og måtte ta pausen mellom middag og kaffe til hjelp for å få åpnet alt, og da med ekstra hjelp... -Og da satte de bare klistrelapper med nr. på gaven og på kortet. (Vi måtte selv skrive inn i boka!) Kan være greit og ha noen i bakhånd hvis det skulle være behov for ekstra assistanse! Tror vi fikk mange gaver gitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå