AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #1 Skrevet 28. august 2021 Noen som har erfaring med folk som lyver noe helt ekstremt? Dikter opp historier så de tror på det selv? Eller på den andre siden dikter opp en historie for å dekke over en annen? Har datet en fyr som virker som det bare er løgn og bedrag fra ende til annen. Vet aldri hva som er sant og ikke. Vedkommende sa at den hadde hatt besøk av ungen til et søsken og at personen ikke hadde husrom hos nærmeste familie derfor skulle det bo hos vedkommende noen dager. Og at partneren til denne slektningen var hjemme der slektningen opprinnelig bor. De var ute på restaurant bare de to i går sa vedkommende. Er det normalt å være så nær en slektning?Virker dette troverdig eller kan det vere en «cover up» ? Føler jeg blir løyet opp i stry. Slektningen reiste hjem i dag og i nærheten hvor jeg bor er det en flyplass. Vedkommende sa at den hadde vært i området hær i et ærend. Virker det ikke trolig at den har kjørt personen som har vært på besøk til flyplassen?!? Blir ikke klok. Dette er bare en av flere «historier» den har kommet med. Anonymkode: 8bc6f...7d9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #3 Skrevet 28. august 2021 Så det er usannsynlig å ha besøk av nevøen og nevøens kjæreste, gå på restaurant med nevøen og kjøre nevøen til flyplassen? Kan jo være løgn, men historia er ikke rar. Anonymkode: 069a9...296 9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #4 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så det er usannsynlig å ha besøk av nevøen og nevøens kjæreste, gå på restaurant med nevøen og kjøre nevøen til flyplassen? Kan jo være løgn, men historia er ikke rar. Anonymkode: 069a9...296 Det er mann og noen år yngre dame. Poenget er om det er en dekkhistorie for å virke mer reelt for meg. Hvorfor bodde personen ikke hos mor eller far eller besteforeldre eller venninner for den del. Liten plass sa vedkommende. Den kjøpes ikke. Tre netter. Vedk var i området her i dagtidlig og slektningen skulle reise i dag. Det kan ha vært en annen dame som vedk kjørte hjem i dag🤔 Ts Anonymkode: 8bc6f...7d9
Million Skrevet 28. august 2021 #5 Skrevet 28. august 2021 (endret) Ja, jeg har vært i et forhold med en lystløgner. På slutten av nitti-tallet. I etterkant er det meg en gåte hvorfor og hvordan i huleste jeg kunne finne på å være sammen med han i hele fem måneder!!!?? Jeg skjønte jo raskt at han løy, han løy så det rant. Og selv om han ble konfrontert med bevis på det motsatte av hva han påsto, så tviholdt han på løgnen. Men en gang innrømmet han også at "ja, jeg lyver ofte, hovedsaklig for å gjøre meg selv litt bedre og fremstå bedre for andre". Han løy så det rant til alle. Sine foreldre, meg, kolleger, kjærester, ja alle! Det burde jo vært et gedigent rødt flagg at han ikke hadde noen personlige venner. Han snakket kun om kollegene sine, og at han hadde truffet på dem på den lokale puben for eksempel. Den dag i dag er jeg regelrett FLAU og skamfull over at jeg var sammen med en sånn fyr. Han utnyttet meg skikkelig når det kom til penger også. På de fem månedene vi var sammen, betalte han ikke for dagligvarer i butikken en eneste gang! Jeg forsørget ham, faktisk. Det irriterte meg husker jeg, men hvorfor protesterte jeg ikke?? En gåte i dag. Jeg pleier og pleide å være en som sa i fra når det var noe jeg virkelig mente, så hvorfor jeg holdt munn den gangen, skjønner jeg ikke. Det har visst ikke gått så bra med han i ettertid, etter hva jeg har skjønt. Så en artikkel i en avis en gang om at han måtte få nødhjelp til mat før jul. Tror han har mistet flere jobber også i løpet av årene. Folk, kolleger og arbeidsgivere, blir vel lei av alle løgnene hans. Han ser ut som et fugleskremsel på Facebook.(jeg har han IKKE som venn på FB, men har søkt han opp og sett bilder!) Det hele tok slutt med et brak.... Tror jeg har fortalt den historien her før. Endret 28. august 2021 av Million 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #6 Skrevet 28. august 2021 Million skrev (1 time siden): Ja, jeg har vært i et forhold med en lystløgner. På slutten av nitti-tallet. I etterkant er det meg en gåte hvorfor og hvordan i huleste jeg kunne finne på å være sammen med han i hele fem måneder!!!?? Jeg skjønte jo raskt at han løy, han løy så det rant. Og selv om han ble konfrontert med bevis på det motsatte av hva han påsto, så tviholdt han på løgnen. Men en gang innrømmet han også at "ja, jeg lyver ofte, hovedsaklig for å gjøre meg selv litt bedre og fremstå bedre for andre". Han løy så det rant til alle. Sine foreldre, meg, kolleger, kjærester, ja alle! Det burde jo vært et gedigent rødt flagg at han ikke hadde noen personlige venner. Han snakket kun om kollegene sine, og at han hadde truffet på dem på den lokale puben for eksempel. Den dag i dag er jeg regelrett FLAU og skamfull over at jeg var sammen med en sånn fyr. Han utnyttet meg skikkelig når det kom til penger også. På de fem månedene vi var sammen, betalte han ikke for dagligvarer i butikken en eneste gang! Jeg forsørget ham, faktisk. Det irriterte meg husker jeg, men hvorfor protesterte jeg ikke?? En gåte i dag. Jeg pleier og pleide å være en som sa i fra når det var noe jeg virkelig mente, så hvorfor jeg holdt munn den gangen, skjønner jeg ikke. Det har visst ikke gått så bra med han i ettertid, etter hva jeg har skjønt. Så en artikkel i en avis en gang om at han måtte få nødhjelp til mat før jul. Tror han har mistet flere jobber også i løpet av årene. Folk, kolleger og arbeidsgivere, blir vel lei av alle løgnene hans. Han ser ut som et fugleskremsel på Facebook.(jeg har han IKKE som venn på FB, men har søkt han opp og sett bilder!) Det hele tok slutt med et brak.... Tror jeg har fortalt den historien her før. Vet ikke når vedkommende snakker sant eller ikke. Kun viss man har bildebevis. Har faktisk et bildebevis der vedk fortsatt nekter for det eller sier ikke stemte. Det ligger på nett og veldig gjenkjennelig.😳 Anonymkode: 8bc6f...7d9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #7 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mann og noen år yngre dame. Poenget er om det er en dekkhistorie for å virke mer reelt for meg. Hvorfor bodde personen ikke hos mor eller far eller besteforeldre eller venninner for den del. Liten plass sa vedkommende. Den kjøpes ikke. Tre netter. Vedk var i området her i dagtidlig og slektningen skulle reise i dag. Det kan ha vært en annen dame som vedk kjørte hjem i dag🤔 Ts Anonymkode: 8bc6f...7d9 Alt er mulig. Men er slett ikke rart å huse en slektning. Anonymkode: 069a9...296 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #8 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Alt er mulig. Men er slett ikke rart å huse en slektning. Anonymkode: 069a9...296 En dame i 20-årene alene med onkelen som er noen år eldre i flere dager. Og dra ut å spise kun de to? Anonymkode: 8bc6f...7d9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #9 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): En dame i 20-årene alene med onkelen som er noen år eldre i flere dager. Og dra ut å spise kun de to? Anonymkode: 8bc6f...7d9 Ja, hva er rart med det? Liker ikke folk hverandre i din familie? Vet du ikke hvem slekta hans er sia du tror de ligger sammen? Anonymkode: 069a9...296 8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #10 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, hva er rart med det? Liker ikke folk hverandre i din familie? Vet du ikke hvem slekta hans er sia du tror de ligger sammen? Anonymkode: 069a9...296 Kjenner ikke de nei men tror ikke på noen som helst måte at de ligger sammen. Tenkte det kanskje var et skalkeskjul for at vedk hadde en annen dame på besøk. Anonymkode: 8bc6f...7d9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #11 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er mann og noen år yngre dame. Poenget er om det er en dekkhistorie for å virke mer reelt for meg. Hvorfor bodde personen ikke hos mor eller far eller besteforeldre eller venninner for den del. Liten plass sa vedkommende. Den kjøpes ikke. Tre netter. Vedk var i området her i dagtidlig og slektningen skulle reise i dag. Det kan ha vært en annen dame som vedk kjørte hjem i dag🤔 Ts Anonymkode: 8bc6f...7d9 Kanskje du plages av sjalusi..? En lystløgner lyver om alt mulig, selv de mest ubetydelige ting uten at det er nødvendig for å skjule noe som helst. Feks en tidligere bekjent (kjente i 5 år som kollega og som venn) der samtlige familiemedlemmer hadde blitt begravet både en og to ganger. Regnskapet gikk ikke opp. Egentlig lever alle sammen, det vet jeg nå mange år senere. 5 damer hadde krevd han for farsbidrag uten at han var far... Han var ofte fraværende pga barnesykdommer til tross for at han var voksen; alt fra røde hunder, meslinger , elveblest, lungebetennelse etc. Han hadde blitt ranet x antall ganger. Arrestert men var uskyldig flere ganger. Slått ned minst 8 ganger. Blitt kastet ut et par ganger. Damer lurte fra han alle pengene sa han. Han sa dama hans så ut som en kjent modell, men en dag traff jeg dem sammen og hun veide ca150 kg og hadde ingen likhetstrekk med nevnte modell, ikke engang hårfarge. Han hadde blitt tilbudt x antall høye stillinger. (Men hvorfor ble de aldri noe av tro? ) osv osv Anonymkode: b2b72...201 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #12 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Kanskje du plages av sjalusi..? En lystløgner lyver om alt mulig, selv de mest ubetydelige ting uten at det er nødvendig for å skjule noe som helst. Feks en tidligere bekjent (kjente i 5 år som kollega og som venn) der samtlige familiemedlemmer hadde blitt begravet både en og to ganger. Regnskapet gikk ikke opp. Egentlig lever alle sammen, det vet jeg nå mange år senere. 5 damer hadde krevd han for farsbidrag uten at han var far... Han var ofte fraværende pga barnesykdommer til tross for at han var voksen; alt fra røde hunder, meslinger , elveblest, lungebetennelse etc. Han hadde blitt ranet x antall ganger. Arrestert men var uskyldig flere ganger. Slått ned minst 8 ganger. Blitt kastet ut et par ganger. Damer lurte fra han alle pengene sa han. Han sa dama hans så ut som en kjent modell, men en dag traff jeg dem sammen og hun veide ca150 kg og hadde ingen likhetstrekk med nevnte modell, ikke engang hårfarge. Han hadde blitt tilbudt x antall høye stillinger. (Men hvorfor ble de aldri noe av tro? ) osv osv Anonymkode: b2b72...201 Sjalusi? Har stalket litt men finner ikke noe. Irriterende! Det kan ha vært oppdiktet at onkelbarnet var der også. 🤔 Anonymkode: 8bc6f...7d9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #13 Skrevet 28. august 2021 Du nevner en enkelt hendelse, man er da ikke notorisk løgner og lystløgner av dette. Klikket meg inn på denne tråden fordi jeg trodde den handlet om overskriften. Har nemlig litt erfaring med folk som lyver langt mer enn de "trenger", altså lystløgnere. Men føler ikke mine erfaringer passer inn her:P Og skjønner heller ikke helt hva som er problemet.. Anonymkode: 27b3a...144 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #14 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du nevner en enkelt hendelse, man er da ikke notorisk løgner og lystløgner av dette. Klikket meg inn på denne tråden fordi jeg trodde den handlet om overskriften. Har nemlig litt erfaring med folk som lyver langt mer enn de "trenger", altså lystløgnere. Men føler ikke mine erfaringer passer inn her:P Og skjønner heller ikke helt hva som er problemet.. Anonymkode: 27b3a...144 Jeg vet ikke hva som er reelt og sannhet av det vedkommende sier eller om det et dekkhistorie eller personen er ærlig eller dikter opp ting. Har ikke bevis på om slektningen hans var hos ham tre dager eller om den diktet opp det fordi den er ensom eller slektningen var på besøk eller om det var en annen dame der og dette andre var dekkhistorie. Aner ikke. Jeg vet når vedk snakker sant. Det bare vet man og eller får bevis i form av bilder. Tør ikke si for mye her i henhold til gjenkjennelse. Anonymkode: 8bc6f...7d9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #15 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg vet ikke hva som er reelt og sannhet av det vedkommende sier eller om det et dekkhistorie eller personen er ærlig eller dikter opp ting. Har ikke bevis på om slektningen hans var hos ham tre dager eller om den diktet opp det fordi den er ensom eller slektningen var på besøk eller om det var en annen dame der og dette andre var dekkhistorie. Aner ikke. Jeg vet når vedk snakker sant. Det bare vet man og eller får bevis i form av bilder. Tør ikke si for mye her i henhold til gjenkjennelse. Anonymkode: 8bc6f...7d9 Men hva får deg til å tro at vedkommende lyver? Anonymkode: 069a9...296 5
solmåneogstjerner Skrevet 28. august 2021 #16 Skrevet 28. august 2021 Er det faktisk så rart at f eks onkel (50), har besøk av niese (20) og at de går på restaurant og han kjører til flyplassen? Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Er det andre ting som gjør at du ikke stoler på ham? Og er det pga at han har løyet før eller er det bare det at du er mistenksom på alt? 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #17 Skrevet 28. august 2021 solmåneogstjerner skrev (13 minutter siden): Er det faktisk så rart at f eks onkel (50), har besøk av niese (20) og at de går på restaurant og han kjører til flyplassen? Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Er det andre ting som gjør at du ikke stoler på ham? Og er det pga at han har løyet før eller er det bare det at du er mistenksom på alt? Er nok litt mistenksom, ja. Vedkommende har tatt noen små løyner tidligere men nektet på det da🤷♀️ Tror ikke han var på flyplassen men et kjøpesenter i nærheten. Ellers vet jeg ikke? Er veldig redd for å bli såret og lager kanskje scenarios?🤔 Vil at det vedk forteller meg er sannheten. Anonymkode: 8bc6f...7d9
CorvusCorax Skrevet 28. august 2021 #18 Skrevet 28. august 2021 Psyche og Cupid. Kjærlighet kan ikke eksistere uten tillit. Så gjør det slutt - det er det beste for dere begge. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #19 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er nok litt mistenksom, ja. Vedkommende har tatt noen små løyner tidligere men nektet på det da🤷♀️ Tror ikke han var på flyplassen men et kjøpesenter i nærheten. Ellers vet jeg ikke? Er veldig redd for å bli såret og lager kanskje scenarios?🤔 Vil at det vedk forteller meg er sannheten. Anonymkode: 8bc6f...7d9 Og hva er rart med å være på et kjøpesenter og gjøre et ærend der? Anonymkode: 069a9...296 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #20 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Og hva er rart med å være på et kjøpesenter og gjøre et ærend der? Anonymkode: 069a9...296 Ingenting. Det var bare at det virket som et sammentreff med at «onkelbarnet» skulle reise i dagtidlig også samtidig som han var der. Og at det da kunne være en dame han kjørte hjem?🙈Mulig jeg tenker/frykter det verste her. Anonymkode: 8bc6f...7d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå