Gå til innhold

Hva tenker dere er best? Ang bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en stund til ennå,men er likevel greit og høre hva andre mener, min er 9 år i Februar og de er 13 gutter i klassen med han, og ser de fleste feirer bursdagen sin ute, dette har jeg ikke råd til. Er det Lame og feire bursdag hjemme? han var vel bare i 3 bursdager i fjor pga korona, og alle var ute, i 1 klasse var det kun 1 som feiret hjemme, dette var før korona kom, var kun 3 som hadde bursdag når korona var i første.

Så det jeg tenker da evt er og be kun de 3 han leker mest med og ta med på kino og ut og spise eller på trampoline parken eller noe, eller be hele klassen og finne på noe hjemme, kanskje det er kun han som feirer hjemme

Anonymkode: 1c1cb...0a2

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hva er problemet med å feire hjemme? 

Skrevet
WhisperingWind skrev (Akkurat nå):

Hva er problemet med å feire hjemme? 

det er ingen problem for meg, men bare føler på det at gutten min ikke får det andre gjør siden jeg har dårlig råd ,men lenge til ennå heldigvis, så får tenke på det

Skrevet

Vi har alltid feiret hjemme. Ungene synes det er supert, også de som er gjester.

De blir ofte lett spredt om en feirer på lekeland, lite tid for egenaktivitet/frilek, og liten tid til tull og tøys om en drar på kino og pizza.

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

det er ingen problem for meg, men bare føler på det at gutten min ikke får det andre gjør siden jeg har dårlig råd ,men lenge til ennå heldigvis, så får tenke på det

Nei, det er helt normalt med hjemmebursdag. 

Kjøp inn ballonger, ha noen enkle bursdagleker så vil ungene mest sannsynlig holde ting gående av seg selv. 

Det går jo fort. Først hallo, lek og herjing, mat og kake, åpne gaver og så har det plutselig gått et par timer. 

Skrevet

De som velger utebursdag, gjør det ofte ikke fordi de tror det er morsommere for barna, men fordi det er enklere for foreldrene. Hvis man ikke har så stor plass er det også vanskelig å arrangere bursdagsfest for 15 unger hjemme. 

Hvis du har både plass og tid til å holde feiring hjemme blir det sikkert helt supert!

Anonymkode: f2909...865

• Liker 3
Skrevet

En del av barna synes jo det er stas med bursdag i trampolinepark o.l., men hovedgrunnen til at foreldrene betaler for det tror jeg er for å slippe styret. Ikke fordi det er det eneste som er "bra nok" blant barna, for det er det ikke.

I klassen til sønnen min er det omtrent like mye av hjemme- og utebursdager. Barna er fornøyd uansett. :)

Hva med å la barnet velge selv mellom de to alternativene? Sønnen min vil gjerne feire på trampolinepark, men han har fått beskjed om at da blir det bare med guttene i klassen (de er 7 stk), for det blir for dyrt med hele kassen. Han vil helst ha hele klassen, så da velger han å ha det hjemme. Vi har egentlig ikke plass til det, men da er det bare å være litt kreativ. ;)

Anonymkode: 6a019...c02

• Liker 2
Skrevet

Mt3 skrev (1 time siden):

Vi har alltid feiret hjemme. Ungene synes det er supert, også de som er gjester.

De blir ofte lett spredt om en feirer på lekeland, lite tid for egenaktivitet/frilek, og liten tid til tull og tøys om en drar på kino og pizza.

Helt enig. Opplever at mange barn synes nettopp det at man blir spredt på lekeland og dermed ikke får vært sammen med sine egne, samt at det ofte er veldig stort og støyende, er ganske slitsomt. Det er mye gøy man kan gjøre med hjemmebursdag. :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Vi har feiret både hjemme og ute- og jeg kan bekrefte at det er for å slippe stresset vi har feiret ute. Tenker ikke det er dumt med hjemmebursdag- men her kan jo gutten få bestemme hvilket alternativ han foretrekker?

Et annet alternativ om dere ønsker å feire det ute er jo å gå sammen flere. Er dere to eller tre som feirer samtidig så blir det ikke noe dyrere enn å ta med tre venner på kino + spise ute. 

Nå har jeg bare jenter, men vi har altså feiret mange bursdager hjemme - og de har likt det godt. Når jeg har spurt de har de ikke noen store preferanser - og liker hjemmebursdag like godt som å ha det ute. Om du er redd for at det skal bli for lite action kan du jo invitere til akebursdag (om dere bor et litt snøsikkert sted) eller en annen utebursdag. 

Anonymkode: 98278...677

Skrevet

Hadde barnet her hatt bursdag på vinteren så hadde vi helt klart hatt akebursdag. Når det gjelder bursdager som gravity etc så kan utgiftene senkes godt hvis dere slår sammen med ett annet barn. Og vanlig hjemmebursdag er veldig fint. Tror nok mange barn liker det. Er som det skrives her at disse gravity bursdager etc er mest for de voksne. 

Anonymkode: 51722...36c

Skrevet

Takk for alle svar.

Har ikke god plass nei, og er dessverre sjelden snø her på vinteren,men kanskje jeg kan spørre om og leie sfo eller gymhallen :)

Skrevet

Hvis du orker og har plass; ha det hjemme. Og vri heller hjernen for å finne på noe gøy. Rebusløp, hinderløype (gulvet er lava/slim etc), disco (liten discokule kan du sikkert låne av noe). Google litt og let etter noe å gøy å gjøre - mange gøye ting som ikke koster all verden å få i gang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for alle svar.

Har ikke god plass nei, og er dessverre sjelden snø her på vinteren,men kanskje jeg kan spørre om og leie sfo eller gymhallen :)

Kanskje det er annerledes i februar,men vi har hvertfall fått klar beskjed siden korona kom til Norge at vi ikke lenger får lov å låne skolen sine lokaler til bursdagsfeiring. Før korona fikk alle som hadde barn på den skolen lov å låne skolen til bursdagsfeiring.

Anonymkode: fc81b...e9a

Skrevet

Hvis du har plass til 13 stk er det vel bare å feire hjemme, ikke så uvanlig  det da

Skrevet

Jeg har en 10år gammel gutt. Vi feirer på trampolinepark eller kino fordi jeg ikke orker å ha de hjemme. Jeg er god med egne barn og med et par stk på besøk, men alle guttene ville blitt for mye.

Tenker at hvis han hadde fått invitasjon til hjemmebursdag så ville det vært kult og stas, barna ville vært fornøyde, og vi foreldre ville bare tenkt at dere foreldre som arrangerer kanskje er gode med barn. Bare positivt! Tenker kanskje det er lettere om man er vant med andres barn og jobber i feks skole/bhg og er mer «barnevennlig». 

Anonymkode: 87537...879

• Liker 1
Skrevet

Dere kan ha «kino bursdag» hjemme? Disney+ har innimellom slipp av kinofilm som kan kjøpes før den kommer på vanlig stream, det vil være stas med en film de trolig ikke har sett og så koster det ikke så mye iforhold til at det vil føles «kino». Tror filmen koster 259kr.

Anonymkode: 87537...879

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle tips :)

Vet ikke helt hvordan jeg gjør det ennå,men skal spørre far om han kan spleise, så kan vi feire ute et sted, vil ikke skuffe barnet eller at de andre sier det er en dårlig bursdag pga vi er hjemme

Skrevet

Kinobursdag hjemme med pizza, brus og digg er supert!

Anonymkode: 23361...2eb

Skrevet

I februar så kan du kanskje ha utebursdag i skog? Hvis det ikke er snø, så kan dere gå med hodelykter på til et fint sted hvor dere griller pølser. Så kan dere gå hjem til dere og la guttene game & spise godis. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er en stund til ennå,men er likevel greit og høre hva andre mener, min er 9 år i Februar og de er 13 gutter i klassen med han, og ser de fleste feirer bursdagen sin ute, dette har jeg ikke råd til. Er det Lame og feire bursdag hjemme? han var vel bare i 3 bursdager i fjor pga korona, og alle var ute, i 1 klasse var det kun 1 som feiret hjemme, dette var før korona kom, var kun 3 som hadde bursdag når korona var i første.

Så det jeg tenker da evt er og be kun de 3 han leker mest med og ta med på kino og ut og spise eller på trampoline parken eller noe, eller be hele klassen og finne på noe hjemme, kanskje det er kun han som feirer hjemme

Noe å bekymre seg for nå...

Anonymkode: e2153...0a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...