AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #1 Skrevet 28. august 2021 Det henger ikke på greip. Dusjer du med bruk av såpe og rumpeklut er du gullende ren når du er ferdig og kan fint bruke samme badehånkle et par uker før det må byttes. Men sover du naken må du nok bytte sengetøy et par ganger i uken. Det kan bli bremsespor og det som verre er på lakenet. Ulekkert. Anonymkode: 84b09...329 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #2 Skrevet 28. august 2021 Bremsespor? Er de ikke «gullende rene» da? Anonymkode: ffa02...da2 8
rips & vaniljesaus Skrevet 28. august 2021 #3 Skrevet 28. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bremsespor? Er de ikke «gullende rene» da? Anonymkode: ffa02...da2 😆 Endret 28. august 2021 av rips & vaniljesaus
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 28. august 2021 #4 Skrevet 28. august 2021 (endret) Sov ofte naken før, men synes det er litt mer praktisk å ha på seg noe. I alle fall om noe skjer og man må opp i full fart. Klart at sengetøyet holder litt lenger på den måten. Svette osv.. Da jeg var yngre, skjedde det av og til uhell pga mens, og krevde sengetøyskift. Vanlig intervall 2-3 uker mellom skift nå. Badehåndkle bruker jeg flere ganger, vaskeklut kun 1 gang. Tørkehåndkleet ved håndvasken? Tja.. jeg vasker jo hendene med såpe før jeg tørker meg, så det henger gjerne en uke. Har jeg gjester så finner jeg rent før og etter. Endret 28. august 2021 av Hvemsomhelst
Blomsterpotta Skrevet 28. august 2021 #5 Skrevet 28. august 2021 Jeg bytter håndkle 1 gang i uka og skifter på senga hver 14 dag. Har til dags dato ennå ikke sett bremsespor i senga 7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #6 Skrevet 28. august 2021 Blomsterpotta skrev (2 minutter siden): Jeg bytter håndkle 1 gang i uka og skifter på senga hver 14 dag. Har til dags dato ennå ikke sett bremsespor i senga Uhygenisk! Anonymkode: 16789...4d8 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #7 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det henger ikke på greip. Dusjer du med bruk av såpe og rumpeklut er du gullende ren når du er ferdig og kan fint bruke samme badehånkle et par uker før det må byttes. Men sover du naken må du nok bytte sengetøy et par ganger i uken. Det kan bli bremsespor og det som verre er på lakenet. Ulekkert. Anonymkode: 84b09...329 Også kan vi jo dele håndkle, for det er jo gullende rent. Sånn sparer vi utgifter til vasken også. Vinn-vinn. Anonymkode: 0c01e...c35
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 28. august 2021 #8 Skrevet 28. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Uhygenisk! Anonymkode: 16789...4d8 Tror ikke det. Noen er litt overrenslige uten at det betyr annet enn mer arbeid. Det avhenger selvfølgelig av årstid og eventuelle aktiviteter som foregår i sengen. Det er stor forskjell på en gammel enke som meg og et ungt par som hopper i høyet hver dag. Endret 28. august 2021 av Hvemsomhelst
Gjest ti10 Skrevet 28. august 2021 #9 Skrevet 28. august 2021 Jeg er helt enig, men tror det er sånn menneskene er. Vi velger oss noe vi blir veldig opptatte av, "misjonerer" for venner og bekjente og så og si går over lik for å gjennomføre det, samtidig som vi gjerne gjør noe annet som oppveier effekten av det første. Du hadde jo et veldig godt eksempel, andre er de som er veldig opptatt av å sprite seg for å unngå koronasmitte, samtidig som de står tett oppi andre og gjerne hoster og harker uten å holde for munnen eller snu seg bort. Eller de som er ekstremt opptatt av å fylle billig drivstoff, samtidig som de kjøper flaskevann til blodpris når de kunne ha fylt gratis i springen. Og de som er veldig opptatte av at andre ikke skal ta på maten deres, men selv ikke vasker hendene når de har vært på toalettet. De som klager over at andre kjører sakte i trafikken, men selv ikke klarer å bruke blinklys eller plassere seg i riktig fil. Kunne nok ha holdt på mye lenger, poenget mitt er at vi mennesker tydeligvis er veldig inkonsekvente, samtidig som vi har dårlig selvinnsikt
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #10 Skrevet 28. august 2021 Rumpeklut?? Anonymkode: ba44b...ae0 4
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 28. august 2021 #11 Skrevet 28. august 2021 Når man snakker om renslighet, kom jeg på et gammelt minne. Jeg leide et sted hvor det var bidet på badet. Det hadde jeg aldri sett eller hørt om før, så hva skulle man bruke slikt til? Etterhvert forsto jeg at det var til rumpevask. Ble ikke helt fortrolig med den tingen, men den var kjekk om jeg kom inn med skitne føtter. Noen av dere som har slikt? https://reise.narkive.no/XfMKuN3h/ok-vi-er-alle-voksne-her-sa-hva-er-et-bidet-til-og-hvordan-bruker-jeg-det
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #12 Skrevet 28. august 2021 Hvemsomhelst skrev (4 minutter siden): Når man snakker om renslighet, kom jeg på et gammelt minne. Jeg leide et sted hvor det var bidet på badet. Det hadde jeg aldri sett eller hørt om før, så hva skulle man bruke slikt til? Etterhvert forsto jeg at det var til rumpevask. Ble ikke helt fortrolig med den tingen, men den var kjekk om jeg kom inn med skitne føtter. Noen av dere som har slikt? https://reise.narkive.no/XfMKuN3h/ok-vi-er-alle-voksne-her-sa-hva-er-et-bidet-til-og-hvordan-bruker-jeg-det Vi har en slik! Brukes nesten hver dag👍 Anonymkode: c9013...08d
lillevill Skrevet 28. august 2021 #13 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det henger ikke på greip. Dusjer du med bruk av såpe og rumpeklut er du gullende ren når du er ferdig og kan fint bruke samme badehånkle et par uker før det må byttes. Men sover du naken må du nok bytte sengetøy et par ganger i uken. Det kan bli bremsespor og det som verre er på lakenet. Ulekkert. Anonymkode: 84b09...329 Har du vurdert protesttog i karljohan da?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #14 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Rumpeklut?? Anonymkode: ba44b...ae0 Enig. Wtf? Anonymkode: f46ee...991 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #15 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Rumpeklut?? Anonymkode: ba44b...ae0 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig. Wtf? Anonymkode: f46ee...991 https://naob.no/ordbok/rumpeklut Anonymkode: 84b09...329
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #16 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig. Wtf? Anonymkode: f46ee...991 Antar det menes vaskeklut. Jeg bruker vaskeklut når jeg dusjer, er lettere å påføre såpe på kroppen, gni godt i armhulene. Og selvsagt avsluttes det med vask i rompa. Praktisk. Anonymkode: 469a2...f32
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #17 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uhygenisk! Anonymkode: 16789...4d8 Hva i all verden er uhygenisk med det? Anonymkode: e2517...171
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #18 Skrevet 28. august 2021 Det kan være en helt annen bakterievekst i et varmt og fuktig miljø - så et fuktig håndkle på et varmt bad er noe helt annet enn sengetøy som ikke er ekstra vått. Om man i tillegg har det luftig på soverommet og ikke pakker dyne og laken inn i et sengeteppe så er det ikke sammenlignbart i det hele tatt. Anonymkode: fd645...7db
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #19 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rumpeklut?? Anonymkode: ba44b...ae0 En vanlig frotteklut som man bruker når man dusjer. Jeg bruker alltid det, for å få gnidd godt nok rent på huden og vasket meg skikkelig. Å ikke bruke klut er jo bare å stå der og skyve såpeskummet rundt uten å få gnidd skikkelig. Det aller siste jeg gjør når jeg vasker meg med kluten, er å vaske meg i skrittet og så i rumpa til slutt. Alt av håndklær og "rumpekluter" går på kokevask på 90 grader. Anonymkode: 8612b...41d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå