AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #1 Skrevet 28. august 2021 Jeg har i det siste hatt veldig store problemer med kontaktlinser. Optikeren har bedt meg redusere bruken på grunn av at jeg viser tegn til skade på øynene. Kan bruke det av og til. Jeg har alltid vært fornøyd med Focus dailies, men jeg blir utrolig tørr etter en periode. Jeg forsøkte Total 1, da disse skal være det beste innen kontaktlinser. Når jeg bruker de får jeg vondt i øynene og de renner. Nå sitter jeg igjen med veldig irriterte øyne. De passet altså ikke for meg og jeg kaster masse penger i dass. Optikeren gir meg masse prøvelinser, men jeg synes jeg kan kjenne alle på øynene og flere svir. Jeg kan selvfølgelig bruke briller, men jeg er mye aktiv og er avhengig av linser til dette. Har noen tips og triks på innerlomma og å ikke bli tørr som sahara? Anonymkode: 9aec4...e9e
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #2 Skrevet 28. august 2021 Du kan ta med deg øyedråper rundt omkring om du blir veldig tørr. Drypp med oxyal triple action før du tar på linsene. Anonymkode: a9adf...84c 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #3 Skrevet 28. august 2021 Høres vel ut som om øynene dine er for irriterte nå, til at det har noen særlig hensikt å prøve ut nye linser? Tror det viktigste for deg er å gi øynene pause ei stund, og la de få leget seg. Ville hørt på optikeren og brukt briller mest mulig en periode. Evt kun tatt på linser rett før en aktivitet, og av med de rett etterpå igjen. Ellers er det øyedråper, luftfukter steder du oppholder deg mye, og fokus på å blunke - kanskje særlig når en leser/ser på skjerm. Anonymkode: 9e9bc...59a 1
nomore82 Skrevet 28. august 2021 #4 Skrevet 28. august 2021 Jeg har en del utfordringer knyttet til linser og løser det på forskjellige måter Først ville jeg i prinsippet bruke månedslinser. Etter et par forsøk var det klart at det ikke gikk. Øynene blir for tørre for fort med månedslinser, og resultatet blir at jeg må av med de ofte og da er poenget borte. Så prøvde jeg et par ulike før jeg endte opp med Acuvue Oasys (med HydraClear Plus) som egentlig er 14 dagers linser. Men i stede for å bruke de i to uker så bruker jeg de i 5-7 dager, og sover med de. Dette fungerer for meg greit. Ca ei uke med linser fungerer for meg i det daglige. Men jeg må samtidig gå med øyedråper som jeg bruker når øynene blir tørre/ubehagelige. I snitt drypper jeg 1-3 ganger pr dag. Av og til klarer jeg til nøds åtte dager med disse på, andre ganger må jeg ta de av etter fem. Normalt bytter jeg etter 7 dager. Som regel klarer jeg å bytte direkte til et nytt par etterpå, mens innimellom kjenner jeg at jeg trenger en dag med briller. Men om det passer ekstremt dårlig med briller en dag så bytter jeg til dagslinser. Da bruker jeg Acuvue Oasys (med HydraLuxe). Disse er ganske nye på markedet forstod jeg, og er veldig behagelige å ha på. Så de bruker jeg da mellom ukeslinsene innimellom for å veksle. Tar de da av på natten. Håper du får noen tips her
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #5 Skrevet 28. august 2021 Du får overveie fordel og konsekvens. Fordel med linser er bruk når du er aktiv, konsekvensen er i i verste fall at du mister synet. Ta deg en god pause fra linsene og hør på din optiker. Anonymkode: 29564...e18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå