AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #1 Skrevet 28. august 2021 Barnet mitt hadde lett feber på dagen i går. Feberfri i går kveld og i dag og god allmentilstand. Barnet Jar nettopp begynt i barnehage. Bør barnet koronatestes? Usikker på om jeg skal ringe eller ikke. Anonymkode: 8037e...22f
Gjest BethD Skrevet 28. august 2021 #2 Skrevet 28. august 2021 Det går mye feber nå,og snørrete neser som ikke er corona. Om barnet er friskt igjen nå (utenom restsymptom) ville jeg avventet.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #3 Skrevet 28. august 2021 Vi var i samme situasjon tidligere i uken. Lett feber, som vi oppdaget nesten ved en tilfeldighet, og ingen luftveissymotomer utover kanskje bittelitt snørr, men det var så lite at vi ikke var sikre. Vi testet ikke denne gangen, men holdt barnet hjemme et feberfritt døgn. Hvis det hadde vært hoste og/eller snørr som rant eller tettet nesen i tillegg, hadde vi tatt en test. Anonymkode: 6fe8d...c1f
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #4 Skrevet 28. august 2021 Jeg har ikke testet meg selv eller barnet første 24 timer med symptomer. Hvis vi blir bedre dag to, ingen test. Hvis det ikke er noen endring neste dag er det litt verre å vurdere synes jeg. Har gjort litt forskjellig utifra symptomer. Hvis formen er dårligere blir det testing. Anonymkode: 5e3a3...a06
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #5 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet mitt hadde lett feber på dagen i går. Feberfri i går kveld og i dag og god allmentilstand. Barnet Jar nettopp begynt i barnehage. Bør barnet koronatestes? Usikker på om jeg skal ringe eller ikke. Anonymkode: 8037e...22f Om barnet har hatt feber mer enn 1 dag så test. No er testene kun ytterst i nesen. Mye bedre. Veldig dumt om andre blir syk for at folk ikke tenker. Kan være covid og det kan ikke være covid. Litt feber en dag trengs ikke. Men ifølge retningslinjene til barnehager og skoler skal de testes ved feber. De små vil ikke alltid bli så syk. Kanskje bare feber. Men andre som bli smittet kan bli mer syk. Kanskje derfor det er så mye ukontrollert smitte i ukjent farvann for folk ikke bryr seg. Koster så lite å ta en test. De gamle testene var ikke god. Forferdelig på barn. Men no mye bedre. Fort gjort. Anonymkode: dde4c...0e0 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #6 Skrevet 28. august 2021 En ansatt i bhg fikk korona. Tre av barna hadde det også. En av dem hadde hatt en dag med feber, ble feberfri og deretter sendt i barnehagen uten test. Mest sannsynlig dette barnet som smittet de andre. Så ja, vær så snill å test! Anonymkode: 3332c...a4f 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #7 Skrevet 28. august 2021 Ble det test? Anonymkode: dde4c...0e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå