Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når på dagen pleier de å holde intervju? Kan ikke fra 08-15 så håper det er vanlig i skolen å ta det utenom disse tidene. Ellers må jeg juge til nåværende arbeidsgiver...

Anonymkode: a4cb8...3d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er nok vanlig i den tiden,før 16. hvis du blir innkalt til intervju er det helt innenfor å spør om å få det fra eks 15.15 med begrunnelse at du ikke ønsker nåværende arbeidsgiver å få vite om det.

Anonymkode: cad8b...a8f

Skrevet

Du kan late som om du skal til lege e.l.  Det er innafor å si. 

Anonymkode: e87f4...4a1

Skrevet

Du må bare spørre skolen om å få det etter kl 15. Ikke no problem. Bare forklar situasjonen.

Anonymkode: 827ba...9e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når på dagen pleier de å holde intervju? Kan ikke fra 08-15 så håper det er vanlig i skolen å ta det utenom disse tidene. Ellers må jeg juge til nåværende arbeidsgiver...

Det er helt vanlig å lyve for å dra på jobbintervju.

Anonymkode: 34a47...121

• Liker 2
Skrevet

Da mannen min skulle på intervju på skolen han nå jobber på, avtalte de at han kunne møte 07.00 (!). Hans tidligere leder var et forferdelig menneske, så det ble tilpasset slik at han slapp å be om fri. 

Anonymkode: 699c5...4c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må bare spørre skolen om å få det etter kl 15. Ikke no problem. Bare forklar situasjonen.

Anonymkode: 827ba...9e1

Redd de vil tenke at jeg er vanskelig eller krever tilrettelegging allerede der. Sannheten er at jeg står på hardt på jobb, men ønsker ikke være åpen om at jeg er på intervju. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Redd de vil tenke at jeg er vanskelig eller krever tilrettelegging allerede der. Sannheten er at jeg står på hardt på jobb, men ønsker ikke være åpen om at jeg er på intervju. 

nei, de vil ikke tenke det :) det viser jo bare at du ikke ønsker å skape ubehag på din nåværende arbeidsplass dersom du ikke får jobben. det viser også at du er ærlig med ny arbeidsgiver (forteller det som det er) og tar ansvar for dine oppgaver, med at du ikke kommer med en "dårlig" unnskyldning og lyver til din nåværende sjef om eks legebesøk. 

Når du ber om det er det samtidig viktig å vise at du er kjempeinteressert. 

har vært i ansettelseskomite selv hvor vi fikk dette spm og det var ikke noe problem eller noe som gjorde at vi så negativt på den personen. 

er man kommet dit at man er aktuell på intervju er det også den nye arbeidsplassen sin fordel å tilrettelegge for at du kan stille på intervju :)

det du derimot må tenke på er at de kommer til å be om referanser, og da kommer de til å ønske å ringe nåværende arbeidsgiver. så hvis du blir innkalt, kan det være bedre å informere nåværende jobb på forhånd slik at det ikke kommer overrumplende. 

Anonymkode: cad8b...a8f

Skrevet

Bare si du skal til tannlegen eller noe.

Anonymkode: 20814...5d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...