AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #1 Skrevet 28. august 2021 Hei Barnefar har forlatt meg midt i svangerskapet til vårt felles barn nr 4 og jeg tar derfor hele permisjon denne gangen. Jeg har termin om 3 uker og har tenkt at jeg skal klare meg greit uten hans hjelp, da han ikke er særlig interessert familielivet og barna sånn spesielt mer enn det han absolutt må. (Noe har slått han i bakhodet… vet ikke hva) Men så tenkte jeg her en dag, at «nei faen heller, han skal få kjørt seg altså» , og lurer derfor på om han har rett på de 14 dagane etter fødsel selv om han ikke skal i permisjon ? Eller må han da ha sykemelding fra fastlegen? Noen i samme situasjon ? Anonymkode: 7857b...1dc
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #2 Skrevet 28. august 2021 Hæ? Far har rett på fri i forbindelse med fødsel uansett om dere er sammen eller ei. Om det er lønnet er ikke gitt, men fri har han rett på. Hva er målet ditt? Skal du ha han med på fødsel likevel og i tiden etter når du er sårbar, eller er du redd han blir å benytte seg av de dagene til å ha fri? Anonymkode: 66010...4b3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #4 Skrevet 28. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei Barnefar har forlatt meg midt i svangerskapet til vårt felles barn nr 4 og jeg tar derfor hele permisjon denne gangen. Jeg har termin om 3 uker og har tenkt at jeg skal klare meg greit uten hans hjelp, da han ikke er særlig interessert familielivet og barna sånn spesielt mer enn det han absolutt må. (Noe har slått han i bakhodet… vet ikke hva) Men så tenkte jeg her en dag, at «nei faen heller, han skal få kjørt seg altså» , og lurer derfor på om han har rett på de 14 dagane etter fødsel selv om han ikke skal i permisjon ? Eller må han da ha sykemelding fra fastlegen? Noen i samme situasjon ? Anonymkode: 7857b...1dc De 14 dagene i forbindelse med fødsel har alle rett på og har ingenting med foreldrepermisjon eller sykemelding å gjøre. Det kalles omsorgspermisjon: https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/permisjoner/foreldrepermisjon/omsorgspermisjon/ Anonymkode: 071d1...e3c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #5 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ? Far har rett på fri i forbindelse med fødsel uansett om dere er sammen eller ei. Om det er lønnet er ikke gitt, men fri har han rett på. Hva er målet ditt? Skal du ha han med på fødsel likevel og i tiden etter når du er sårbar, eller er du redd han blir å benytte seg av de dagene til å ha fri? Anonymkode: 66010...4b3 Hæ? Tenker mer i retning han må ta seg av resten av flokken . Han har ingen A4 jobb med 7-15. Anonymkode: 7857b...1dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå