AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 Jeg liker store og vide løse bukser. Men så er jeg dessverre så lav og alle de buksene jeg liker er så lange i beina. Kan jeg bruke gummistrikk nede ved beina? Ser det rart ut? Eller hvordan skal jeg gjøre det da buksene som jeg liker er vide nederst ved ankelen. Jeg har ikke råd til noen skredder og det å legge opp og å sy får jeg ikke til. Det har jeg prøvd flere ganger. Hva gjør dere med altfor lange bukser? Det som er så dumt er at de 3/4 lange buksene er akkurat litt for korte. Anonymkode: ae881...89d
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #2 Skrevet 28. august 2021 Om du ikke kan sy kan du kjøpe vliselin og stryke opp buksene. Da stryker du buksen med brett sånn at den blir så lang du vil ha den og så legger du vliselin "mellom bretten" og stryker igjen så klistrer det seg sammen. Om det er rart med strikk nederst er vel smak og behag sånn jeg ser det. Anonymkode: 89042...3a6 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #3 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Om du ikke kan sy kan du kjøpe vliselin og stryke opp buksene. Da stryker du buksen med brett sånn at den blir så lang du vil ha den og så legger du vliselin "mellom bretten" og stryker igjen så klistrer det seg sammen. Om det er rart med strikk nederst er vel smak og behag sånn jeg ser det. Anonymkode: 89042...3a6 Godt tips, og veldig enkelt👆🏼 En annen ting som funker er å bruke maskeringstape; altså brette opp buksa inni og tape rundt. Dette er jo en veldig midlertidig løsning, men det holder hele dagen (litt avhengig av materiale buksene er laget av). Dette var en typisk løsning de drev med på 60-70-tallet. Anonymkode: a1763...a96
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 Er det vaselin dere mener? Hva er vliselin? Anonymkode: ae881...89d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #5 Skrevet 29. august 2021 Eller Fliselin? Anonymkode: ae881...89d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #6 Skrevet 29. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det vaselin dere mener? Hva er vliselin? Anonymkode: ae881...89d Hadde du googlet fremfor å spørre her hadde du fått vite det med en gang😉 https://www.somsenteret.no/prym/100423/vliselin-90-x45-cm-hvit?gclid=CjwKCAjw4KyJBhAbEiwAaAQbE2GcTpaNhzfGjZYCILKlquiIIlaonvNCdewgUDUsk1wqCOJxbtdNORoCFuQQAvD_BwE Anonymkode: dc7a0...fe2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå