Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har fått en veldig fin kjæreste som jeg har ventet veldig lenge på. Alt er perfekt, bortsett fra at hun vil vente til ekteskap med sex… det er religiøst betont og ekstremt konservativt eller? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Jeg liker veldig godt å være med henne, men føler ikke jeg kan være i et forhold uten sex. Hun sier hun har lyst, men at hun ikke kan av religiøse årsaker. Hun er religiøs, så hun sier nok sannheten der. Hun sa at det var utgangspunktet hennes ift sex, så selv om hun ikke definitivt har utelukket sex før ekteskap, så kommer vi ihvertfall ikke til å ha sex ila neste uke… selvom vi er godt voksne… det er vanskelig for meg folkens….Hva skal jeg gjøre? Mann 28

Anonymkode: 4f5ff...deb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, er du også religiøs? Ikke-religiøse passer ikke nødvendigvis godt sammen med religiøse som tar troen sin seriøst…

Jeg kunne godt hatt en jomfru til ekteskapet kjæreste, men ikke om grunnen var religion (altså galskap).

Anonymkode: fb856...8ea

• Liker 6
Skrevet

Liker du dama? Så skal du sette deg ned på kne og fri. 

alle de jeg vokste opp med giftet seg ganske raskt. Det var nok et par av de som hadde hatt sex før de giftet seg men jeg og en kompis flirte litt av at de giftet seg så raskt. 

de driver å oppdrar kids og har det gøy i dag. Fine folk med gode verdier alle som en. Lykke til☺️

Anonymkode: e08f9...6ed

• Liker 5
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Liker du dama? Så skal du sette deg ned på kne og fri. 

alle de jeg vokste opp med giftet seg ganske raskt. Det var nok et par av de som hadde hatt sex før de giftet seg men jeg og en kompis flirte litt av at de giftet seg så raskt. 

de driver å oppdrar kids og har det gøy i dag. Fine folk med gode verdier alle som en. Lykke til☺️

Anonymkode: e08f9...6ed

Hvis jeg ikke likte henne ville jeg ikke ha skrevet innlegget her. Hvor lang tid snakker vi her? 1/2 år eller 5 år?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis jeg ikke likte henne ville jeg ikke ha skrevet innlegget her. Hvor lang tid snakker vi her? 1/2 år eller 5 år?

Du trenger ihvertfall ikke vente i 5 år…

Anonymkode: 6b017...93e

Skrevet

Er en grunn til at de som er kristne religiøse ofte gifter seg som 19-åringer 😂 sykt spør du meg. Sammen i ett år og så gift så de kan ha sex

Anonymkode: 0e064...7a2

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei. Har fått en veldig fin kjæreste som jeg har ventet veldig lenge på. Alt er perfekt, bortsett fra at hun vil vente til ekteskap med sex… det er religiøst betont og ekstremt konservativt eller? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Jeg liker veldig godt å være med henne, men føler ikke jeg kan være i et forhold uten sex. Hun sier hun har lyst, men at hun ikke kan av religiøse årsaker. Hun er religiøs, så hun sier nok sannheten der. Hun sa at det var utgangspunktet hennes ift sex, så selv om hun ikke definitivt har utelukket sex før ekteskap, så kommer vi ihvertfall ikke til å ha sex ila neste uke… selvom vi er godt voksne… det er vanskelig for meg folkens….Hva skal jeg gjøre? Mann 28

Akseptere at det er hennes valg? Er det stort annet å gjøre? 

Men hvis du sier at hun har ligget med andre før deg, er alenemor eller annet snodig, vel da er hun ikke noe å satse på. 

Kanskje hun er aseksuell? 

Kanskje hun er transvestitt, eller ikke ferdig med kjønnsskifte sitt enda og derfor må vente.

Jeg ville ha stilt henne flere spørsmål om hennes seksuelle lyster og følelser rundt dette. Kanskje du går inn i et ekteskap med en person som verken har lyst eller ønske om et aktivt seksuelt samliv.  

Anonymkode: bdc5a...21f

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Er en grunn til at de som er kristne religiøse ofte gifter seg som 19-åringer 😂 sykt spør du meg. Sammen i ett år og så gift så de kan ha sex

Anonymkode: 0e064...7a2

Jeg er ikke klar for å bli gift. Jeg fikk inntrykk av at hun var liberal kristen. Kjenner drøssevis med liberalt kristne som holder på med flere ff samtidig. Jeg søkte egt et vanlig forhold med normalt sexliv og så finne ut av ting etterhvert.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Akseptere at det er hennes valg? Er det stort annet å gjøre? 

Men hvis du sier at hun har ligget med andre før deg, er alenemor eller annet snodig, vel da er hun ikke noe å satse på. 

Kanskje hun er aseksuell? 

Kanskje hun er transvestitt, eller ikke ferdig med kjønnsskifte sitt enda og derfor må vente.

Jeg ville ha stilt henne flere spørsmål om hennes seksuelle lyster og følelser rundt dette. Kanskje du går inn i et ekteskap med en person som verken har lyst eller ønske om et aktivt seksuelt samliv.  

Anonymkode: bdc5a...21f

Hun er jomfru. Hun har lyst til å ha sex og hun vil ha sex med meg. Hun synes jeg er tiltrekkende men at det pga verdier ikke går for henne, selv om hun ikke er 100%. Jeg ønsker ikke gifte meg for bare sex. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun er jomfru. Hun har lyst til å ha sex og hun vil ha sex med meg. Hun synes jeg er tiltrekkende men at det pga verdier ikke går for henne, selv om hun ikke er 100%. Jeg ønsker ikke gifte meg for bare sex. 

Da slår du opp. Skal dere være sammen i 5år uten sex, gifte dere, men så finner dere ut at dere ikke liker sexen dere har med hverandre? 

Noen ganger må man slå opp, selv om man er glad i personen man er sammen med. Enkelte ting funker bare ikke. Slik du skriver om henne virker det ikke som om du egentlig kjenner henne. Du skriver om henne som om motivasjonene hennes er noe mystisk som du ikke egentlig forstår

Dette er dødfødt

Anonymkode: ef13e...5bc

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

1- 1 1/2 år. Men da må du jo bruke tida til å finne ut om dere passer sammen utenfor senga. Og gifte deg om du har tro på dere. 

Anonymkode: 70035...7a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så gifte seg for kanskje å finne ut at dere ikke passer sammen sexuelt i hele tatt, eller at kjemien ikke er så god likevel? Høres ut som en knall plan, nei du får si det som det er at ingen prøving intet forhold😀

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er ikke klar for å bli gift. Jeg fikk inntrykk av at hun var liberal kristen. Kjenner drøssevis med liberalt kristne som holder på med flere ff samtidig. Jeg søkte egt et vanlig forhold med normalt sexliv og så finne ut av ting etterhvert.

Hvis du er 28 og ikke klar for å bli gift, så blir du aldri klar for å bli gift.

Sannheten er at du synes hun er så fin og vil ha henne... og når du ikke får sex, så blir du ekstra ivrig. Men ikke nok til å forplikte deg.

Hvis hun gir deg sex, så har du absolutt ingen grunn til å fri. Det er ganske logisk, og grunnen til at andelen ekteskap synker. Hvem trenger ekteskap, når de allerede har fått alt?

Endret av ops2
  • Liker 9
Skrevet
ops2 skrev (18 minutter siden):

Hvis du er 28 og ikke klar for å bli gift, så blir du aldri klar for å bli gift.

Sannheten er at du synes hun er så fin og vil ha henne... og når du ikke får sex, så blir du ekstra ivrig. Men ikke nok til å forplikte deg.

Hvis hun gir deg sex, så har du absolutt ingen grunn til å fri. Det er ganske logisk, og grunnen til at andelen ekteskap synker. Hvem trenger ekteskap, når de allerede har fått alt?

Dette stemmer da ikke slik det er i Norge i dag. De aller aller fleste har sex og er samboere før de blir gift. Jeg tror nok at over 90 % av de som gifter seg i dag allerede har «fått alt», som du sier, altså hatt sex.

Det er ingenting som tyder på at ts ikke er oppriktig interessert i denne dama. Når han sier at han ikke er klar for å bli gift, forstår jeg det som at han (naturlig nok) Ikke er klar for å gifte seg med akkurat HENNE - fordi de ikke har vært sammen lenge nok, og Ikke har prøvd ut om de passer sammen i alle ting. 

Anonymkode: 34568...128

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

... Når han sier at han ikke er klar for å bli gift, forstår jeg det som at han (naturlig nok) Ikke er klar for å gifte seg med akkurat HENNE - fordi de ikke har vært sammen lenge nok, og Ikke har prøvd ut om de passer sammen i alle ting. 

Nei, selvsagt bør han ikke gifte seg kun pga sex. 

Anonymkode: 70035...7a8

Skrevet

Helt uenig. For henne er det viktig å ha sex med en mann, kun innenfor ekteskapet. Hun skal ikke presses til å avlegge eksamen i om hun vil ha nok sex og kan gi god sex før han vil forplikte seg.

Hennes ønsker er like viktige som hans. Hva hvis hun er oppriktig glad i han og han presser henne til sex fordi "ellers slår vi opp. Jeg er ikke klar til å gifte meg før vi ser om vi passer sammen seksuelt" og så finner han ut etterpå at han ikke vil ha henne?

Hun var bare en test for han.

• Liker 7
Skrevet
ops2 skrev (15 minutter siden):

Helt uenig. For henne er det viktig å ha sex med en mann, kun innenfor ekteskapet. Hun skal ikke presses til å avlegge eksamen i om hun vil ha nok sex og kan gi god sex før han vil forplikte seg.

Hennes ønsker er like viktige som hans. Hva hvis hun er oppriktig glad i han og han presser henne til sex fordi "ellers slår vi opp. Jeg er ikke klar til å gifte meg før vi ser om vi passer sammen seksuelt" og så finner han ut etterpå at han ikke vil ha henne?

Hun var bare en test for han.

Sex er ikke så viktig som du tror. Det er ikke kjempealvorlig og seriøst og digert. Det er noe morsomt og fint og koselig man kan gjøre sammen. Det er heller ikke svart/hvitt, som et hav du plutselig stuper ut i og aldri kommer opp av. Du kan vasse i strandkanten, stikke tåa uti bare, hæle deg, svømme en liten tur, gå på land, gå uti igjen. 

Det er ikke farlig. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sex er ikke så viktig som du tror. Det er ikke kjempealvorlig og seriøst og digert. Det er noe morsomt og fint og koselig man kan gjøre sammen. Det er heller ikke svart/hvitt, som et hav du plutselig stuper ut i og aldri kommer opp av. Du kan vasse i strandkanten, stikke tåa uti bare, hæle deg, svømme en liten tur, gå på land, gå uti igjen. 

Det er ikke farlig. 

Det kan være gøy og intimt. Men hennes ønske om ha sex innafor et ekteskap er legitimt, og gjør ikke sex mindre gøy. Det er sikkert gammeldags å ta sex på alvor. Men nå må ts ta beslutning om han ønsker stifte familie med henne. Det er konservativ, men det funker for mange mennesker. 

Anonymkode: 88a80...d52

• Liker 2
Skrevet

Det er jo nok av par som går fra hverandre fordi sexlyst ikke matcher så jeg ville faktisk si det er ganske viktig å finne ut av på forhånd..

• Liker 4
Skrevet

Hvor lenge har dere kjent hverandre, og hvor godt kjenner dere hverandre?
Deler dere det samme verdisynet? Er dere generelt enig om hvilke verdier dere ønsker å viderebringe til fremtidige barn? 
Snakker dere sammen på en god og trygg måte? Respekterer hverandre, lytter, støtter og er gode med hverandre? 

Anonymkode: 93327...040

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...