AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 Hvordan fordeler dere med delt omsorg opp foreldremøter o.l? Barnet er 1,5år og her har barnefar bestemt seg for å gå på foreldremøtet i barnehagen, og forventer at jeg da må finne barnevakt vis jeg skal gå. Barnet har nettop startet i barnehagen og har ikke hatt behov for barnevakt før. Er det vanlig å dele opp annenhver gang for å sleppe å finne barnevakt? Der kun den ene går på møtet. Barnet bor fast hos meg, og har kun samvær med far. Vil bli overnatting der på sikt. Anonymkode: 50f95...2a9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #2 Skrevet 27. august 2021 Så flott far vil på møte når han er barnefri. Du må ordne med barnevakt om du skal gå. Anonymkode: 63e7a...275 18
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #3 Skrevet 28. august 2021 Holder at en drar hvis det er sånn fellesforeldremøte for hele bhg, men dersom m det er om barnet deres så hadde jeg spurt om å få ta møtet på zoom. Og lagt ungen før møtet og hatt en venn på besøk som kunne gått ut med ungen dersom hen skulle våkne og bråke😅❤️ kanskje en veldig flott guttevenn.. hvis bruddet med barnefar er litt irriterende Anonymkode: 2e207...9bc 5
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #4 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Holder at en drar hvis det er sånn fellesforeldremøte for hele bhg, men dersom m det er om barnet deres så hadde jeg spurt om å få ta møtet på zoom. Og lagt ungen før møtet og hatt en venn på besøk som kunne gått ut med ungen dersom hen skulle våkne og bråke😅❤️ kanskje en veldig flott guttevenn.. hvis bruddet med barnefar er litt irriterende Anonymkode: 2e207...9bc ... Jeez. Det sagt, barnefar har all rett til å dra på foreldremøte. Ettersom du har ansvaret for barnet er det din jobb å finne barnevakt. Her fikser vi barnevakt og drar begge to, enda vi bor sammen og kommuniserer som et par/en familie. Anonymkode: 3d230...f35 9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #5 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): ... Jeez. Det sagt, barnefar har all rett til å dra på foreldremøte. Ettersom du har ansvaret for barnet er det din jobb å finne barnevakt. Her fikser vi barnevakt og drar begge to, enda vi bor sammen og kommuniserer som et par/en familie. Anonymkode: 3d230...f35 Men er det ikke like mye far sitt ansvar og ta ansvar/skaffe barnevakt den ene gangen? Slik at vi kan gå hver sin gang eventuelt. Til nå så er det kun jeg og barnefar som har lagt barnet.. og møtene kommer midt i leggetid Anonymkode: 50f95...2a9
Gjest WhisperingWind Skrevet 28. august 2021 #6 Skrevet 28. august 2021 Den som har ungen på samvær den dagen det er foreldremøte må skaffe barnevakt. Evt kan du snakke med styrer om å ha deg der på Zoom. Burde ikke være et problem.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #7 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvordan fordeler dere med delt omsorg opp foreldremøter o.l? Barnet er 1,5år og her har barnefar bestemt seg for å gå på foreldremøtet i barnehagen, og forventer at jeg da må finne barnevakt vis jeg skal gå. Barnet har nettop startet i barnehagen og har ikke hatt behov for barnevakt før. Er det vanlig å dele opp annenhver gang for å sleppe å finne barnevakt? Der kun den ene går på møtet. Barnet bor fast hos meg, og har kun samvær med far. Vil bli overnatting der på sikt. Anonymkode: 50f95...2a9 Ingen går to på foreldremøter. SÅ gøy er det ikke. Vær glad, og ta annenhver gang. Det blir masse foreldremøter i fremtiden. Jeg hadde hvertfall ikke brukt opp en barnevakten på dette. Anonymkode: 9e3ef...728 10
Strange Doll Skrevet 28. august 2021 #8 Skrevet 28. august 2021 Her har jeg sett at begge foreldrene pleier å møte selv om de har barnet 50/50
MissStiles Skrevet 28. august 2021 #9 Skrevet 28. august 2021 Vi har byttet på å gå på foreldremøte i barnehagen. Før når vi fortsatt bodde sammen, så gikk jeg alltid på foreldremøte og samtaler. Men nå synes jeg det er viktig at han går inni mellom og. På første foreldremøte på skolen kommer vi til å prøve å gå begge to, hvis det er mulig med korona.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #10 Skrevet 28. august 2021 Jeg er den som alltid drar her, eksen husker aldri noe som blir sagt og vil ikke. Men enig i at du enten må skaffe barnevakt eller bli hjemme. Anonymkode: d444a...0c6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #11 Skrevet 28. august 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: Men er det ikke like mye far sitt ansvar og ta ansvar/skaffe barnevakt den ene gangen? Slik at vi kan gå hver sin gang eventuelt. Til nå så er det kun jeg og barnefar som har lagt barnet.. og møtene kommer midt i leggetid Anonymkode: 50f95...2a9 Jeg syns det virker naturlig at den som har barnet må finne pass Anonymkode: 1488e...6e4 6
Hactar Skrevet 28. august 2021 #12 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men er det ikke like mye far sitt ansvar og ta ansvar/skaffe barnevakt den ene gangen? Slik at vi kan gå hver sin gang eventuelt. Til nå så er det kun jeg og barnefar som har lagt barnet.. og møtene kommer midt i leggetid Anonymkode: 50f95...2a9 Det er vel mest naturlig at den som har ansvaret for barnet den aktuelle kvelden, skaffer barnevakt. Hvordan er samarbeidet? Kan du regne med å få en grei rapport fra far om hva som ble tatt opp på møtet? Hvis det er felles foreldremøte med alle foreldrene, er det ikke så vanlig at begge foreldre kommer, med mindre de er skilt og ikke føler det naturlig å informere hverandre. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #13 Skrevet 28. august 2021 Jeg synes egentlig det er naturlig, om det kun er én som skal på foreldremøtet, at det er den som har daglig omsorg som går. Hadde jeg følt jeg kunne stole på at samværsforelder videreformidlet informasjon, kunne jeg latt han gå. Men hva om du legger barnet litt tidligere denne kvelden, og så får noen til å passe, så kan dere begge gå? Anonymkode: b9c91...0f3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #14 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvordan fordeler dere med delt omsorg opp foreldremøter o.l? Barnet er 1,5år og her har barnefar bestemt seg for å gå på foreldremøtet i barnehagen, og forventer at jeg da må finne barnevakt vis jeg skal gå. Barnet har nettop startet i barnehagen og har ikke hatt behov for barnevakt før. Er det vanlig å dele opp annenhver gang for å sleppe å finne barnevakt? Der kun den ene går på møtet. Barnet bor fast hos meg, og har kun samvær med far. Vil bli overnatting der på sikt. Anonymkode: 50f95...2a9 Det holder at en drar. Er bare standard informasjon på sånne felles møter. Veldig bra at du har en far som vil gå på sånne møter. Anonymkode: e445d...a8d
Syrinblomst Skrevet 28. august 2021 #15 Skrevet 28. august 2021 Skjønner ikke hvorfor det er så viktig for deg og være med på møte når den andre foreldren skal på møtet? Her hvor barna går på skole og bhg er det bare lov med 1 forelder per elev/barn da paga rettningslinjene mtp covid-19. Det blir jo fullt om alle foreldrene skal være med på møtene samtidig..unødvendig
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #16 Skrevet 28. august 2021 Oi, men hva gjør man hvis man er helt alene og ikke har barnevakt? Anonymkode: 06bfa...a42
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #17 Skrevet 28. august 2021 Her har mor meldt seg ut. Hun har aldri vært på et eneste foreldremøte eller utviklingssamtale på 11 år. Samboeren min stiller heldigvis opp på alt. Han er super! Anonymkode: cee9f...057
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #18 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Oi, men hva gjør man hvis man er helt alene og ikke har barnevakt? Anonymkode: 06bfa...a42 Da drar man ikke da. Anonymkode: 5ab8a...cb1 2
Gud Skrevet 28. august 2021 #19 Skrevet 28. august 2021 Eg forstår ikkje kva det har å seie at far skal på møte. Dersom det er mor som har barnet, er det ho som må finne barnevakt uansett? 2
Blomsterpotta Skrevet 28. august 2021 #20 Skrevet 28. august 2021 Far går denne gangen og du neste gang. Disse møtene er ikke så veldig artige og heller ikke nødvendig å være to. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå