AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 Det første året som nyutdannet er og blir for mange sykt slitsomt og grusomt på mange måter. Man møter praksissjokket, altså gapet mellom det man ønsker samt det som er mulig med de ressursene man har tilgjengelig. Samtidig ønsker man å gjøre en god jobb, kanskje så mye at man sliter seg ut og tar på seg for mye ansvar. Det vil bli bedre, tro meg. Etter 1 år i fast jobb ser jeg nå tilbake på min reise, jeg har vært totalt utslitt, gråti på dass opptil flere ganger og gått rett og lagt meg etter jobb flere ganger i uka. Turnuslivet og alt man får i fleisen er ingen spøk. Men det blir bedre, bare ta tiden til hjelp... Etterhvert føler du at du får dreisen på ting, og det krever ikke like mye energi. Etterhvert kan du gå hjem fra jobb og orke fritidsaktiviteter og andre gjøremål. Om du er som meg, og ble totalt utslitt det første året, bare gi det litt tid. Det blir bedre Anonymkode: 4e790...db2 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #2 Skrevet 29. august 2021 Tja, etter min erfaring ble det bare bedre når jeg ga mindre innsats på jobb og byttet avdeling. viktig å ikke bli i en jobb som sliter deg ut, og for all del - velg et sted som tilbyr gode turnusopplegg! Anonymkode: dab9b...35b
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (På 29.8.2021 den 18.41): Tja, etter min erfaring ble det bare bedre når jeg ga mindre innsats på jobb og byttet avdeling. viktig å ikke bli i en jobb som sliter deg ut, og for all del - velg et sted som tilbyr gode turnusopplegg! Anonymkode: dab9b...35b Hvor er egentlig de jobbene som ikke sliter deg ut? Føler at mange må være lenge i arbeidslivet for å i det hele tatt bli vurdert til en jobb som er av det litt mer rolige slaget i helsevesenet.. Ofte har jo folk kontakter og mange som også skal omplasseres som står først i kø osv. når jobber som er rolige havner på markedet. Hva jobber du med? Anonymkode: 4e790...db2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå