Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. dersom jeg er i permisjon fra januar til oktober 2022, vil jeg da få utbetalt feriepenger i juni 2022 for arbeidsåret 2021 (var i full jobb hele året) som vanlig?

2. vil jeg kunn få utbetalt feriepenger fra nov og des i 2023, siden jeg var i permisjon resten av året?

Blir ikke klok på dette, selv med Googles hjelp. Må ha det inn med teskje ☺️

Anonymkode: 25f10...035

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3. vil jeg i juni 2022 få utbetalt både feriepenger fra 2021 og den mndlige sum foreldrepenger fra NAV?

Anonymkode: 25f10...035

Skrevet

Du får utbetalt feriepenger fra arbeidsgiver året etter, ja. Foreldrepengene har ingenting med det å gjøre. 

Året etter permisjon får du utbetalt feriepenger for 12 uker av foreldrepengene, og 10 eller 12% av det du jobber hos arbeidsgiver. 

I juni 2022 får du utbetalt foreldrepenger så lenge du ikke tar ut ferie, slik mange gjør for å utsette permisjonen, samt feriepengene som nevnt i første punkt. 

Anonymkode: 156bf...80a

• Liker 1
Skrevet

Feriepengene dine er uavhengig av foreldrepenger. Det du har opparbeidet deg av feriepenger blir utbetalt året etterpå.

Det vil si at du kan velge å få både feriepenger og foreldrepenger samme mnd. 

Det jeg selv gjorde var å ta ut ferie (søke utsettelse på permisjonen) slik at permisjonstiden ble forlenget med 5 uker. 
Da er det pause i foreldrepengene den mnd jeg fikk feriepenger.

Anonymkode: 8e0a4...70e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...