AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 Min venninne, og her om dagen leste jeg om en jente som mistet bestevenninnen sin pga det, altså?? Har det klikka for folk? Folk må få lov til å velge akkurat det de vil. Jeg blir helt sjokkert over at noen virkelig ikke vil ha noen i livet sitt bare fordi de ikke tar vaksinen. Det er en dårlig venninne og kjæreste i mine øyne. Jeg vet ikke om jeg tør å ta den selv og føler meg nå tvingt til dette når jeg hører om folk som blir forlatt av noen de var så glad i pga det. Hva tenker dere om dette? Jeg føler bare at jeg er tvingt til å ta vaksinen!!! Anonymkode: cb6c4...5ad 17
Silva Pluvialis Skrevet 27. august 2021 #2 Skrevet 27. august 2021 Jeg synes også det er helt spinnvilt at folk kutter ut venner, kjærester og familiemedlemmer bare fordi de mener annerledes og tar andre valg enn dem selv. Pandemien har virkelig fått frem det verste i folk. Istedenfor at vi søker mot hverandre, så skaper pandemien splittelse, og de som ikke følger anbefalingene blir nærmest uglesett og utstøtt. Det er bare trist. Det er ikke kjærlighet. Kjærlighet rommer forskjellighet. 23
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 27. august 2021 Det er frivillig å ta vaksina. Det er også frivillig å ikke ville være kjæreste/venninne med egoister. Anonymkode: c65af...c0d 80
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 Dette må være Anonymkode: e3862...de8 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #6 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er frivillig å ta vaksina. Det er også frivillig å ikke ville være kjæreste/venninne med egoister. Anonymkode: c65af...c0d De som tar vaksinen er også egoister. Anonymkode: e3862...de8 15
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #7 Skrevet 27. august 2021 Det er veldig drøyt å kutte ut kontakten med noen som ikke vil ta vaksinen synes jeg. Når man har hatt et forhold til en person, og så skal vaksinen ødelegge hele forholdet! Og når man har vært besteveninne med ei så lenge, og så plutselig vil hun ikke ha deg i livet sitt lenger pga DU ikke tar vaksinen. Det er faktisk helt uforståelig og ganske sjokkerende spør du meg. Anonymkode: cb6c4...5ad 9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #8 Skrevet 27. august 2021 Jeg har også kuttet ut venner som velger å ikke ta vaksinen. Når de motsetter seg vitenskapen og ikke er villig til å forstå at vaksiner er nødvendig for folkehelsen, så er ikke det mennesker jeg vil omgåes med. Det er ikke vaksinen som skaper splittelsen, det er mangel på kunnskap som førte oss bort fra hverandre. Det er nok mange som for første gang har vaksinedebatten med sin partner, venner og familiemedlemmer nå. Anonymkode: 9dcbe...fa2 38
Lea Skrevet 28. august 2021 #9 Skrevet 28. august 2021 Jeg synes det er veldig trist at folk blir splittet pga. Denne vaksina. Vaksina er helt frivillig og det er opp til hver og enkelt om å ta vaksina eller ikke. Det er ett personlig valg og det deres kropp. 8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #10 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De som tar vaksinen er også egoister. Anonymkode: e3862...de8 Nemlig. De fleste tar vaksinen for å slippe å ta hensyn til de rundt seg og endelig kunne få lov tenke bare på seg selv igjen🙈 Slippe munnbind, stå tett i tett, reise og spre… Anonymkode: b867e...915 9
Populært innlegg Guppy88 Skrevet 28. august 2021 Populært innlegg #11 Skrevet 28. august 2021 Det handler ikke om ei sprøyte. Det handler om verdisyn som blir synlig ikke-kompatible. Jeg får ta dette fra mitt ståsted og mitt synspunkt: De som tar vaksinen: setter sin lit til helsevitenskapen, de ønsker masseimmunitet, de ønsker å bidra til at det er mindre sannsynlig at gamle og syke faller bort, de ser på det som en samfunnsplikt og derfor egentlig ikke et fritt valg selv om det er det. Selvfølgelig finnes det unntak, som tar vaksinen for å kunne dra på festival o.l. De som ikke tar vaksinen: har ofte "Jeg vil ikke være en prøvekanin!!!" som sitt hovedargument. Underforstått: "Jeg er komfortabel med at andre er prøvekaniner, og går det bra, da kan jeg ta vaksinen. Mitt liv er rett og slett mer verdt". De har ikke tillitt til helsevitenskap, og flere kan helle mot konspirasjonsteorier. Valget oser av egoisme, og handlefrihet løftes høyt. Her snakker jeg om de som velger bort vaksine, ikke de som frarådes vaksine grunnet sykdom. Noen klarer sikkert helt fint å beholde relasjoner slik de er på tross av disse ulikhetene. For andre blir det bare ikke forenelige verdisyn. 80
CorvusCorax Skrevet 28. august 2021 #12 Skrevet 28. august 2021 Fornuftig. De deler jo ikke samme verdier... Kommer garantert til å kræsje på andre områder senere. 30
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #13 Skrevet 28. august 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Folk må få lov til å velge akkurat det de vil. Nettopp! Både når det gjelder venner, og når det gjelder vaksiner. Respekten går begge veier, man må kunne velge å ikke være sammen med folk, og man må kunne velge å ta eller ikke ta vaksinen. Anonymkode: 39e87...a39 6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #14 Skrevet 28. august 2021 Ville gjort det samme, kan ikke ha nære venner eller for guds skyld en kjæreste som er anti-vax. Det er ille nok å må godta at anti-vaxere har stemmerett, jeg vil helst ignorere at dere finnes i fred. Håper også man åpner for å gjøre som mange bedrifter i USA, at man rett og slett nekter ansatte som ikke vaksinerer seg jobb. Jeg vil ikke ha covid, meslinger eller polio som vi kan beskytte oss mot fordi noen lavt utdannede nek ikke klarer å stole på elitene… Anonymkode: 0e16d...c19 22
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #15 Skrevet 28. august 2021 33 minutter siden, Lea said: Det er ett personlig valg og det deres kropp. Ja, og samme gjelder hvem man vil være venner med, det er et personlig valg, som alle burde respektere. Anonymkode: 39e87...a39 19
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #16 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nemlig. De fleste tar vaksinen for å slippe å ta hensyn til de rundt seg og endelig kunne få lov tenke bare på seg selv igjen🙈 Slippe munnbind, stå tett i tett, reise og spre… Anonymkode: b867e...915 Er de nye supersprederne det. Anonymkode: 344ca...27d 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #17 Skrevet 28. august 2021 Det er frivillig å ta vaksinen, men med det valget kan det komme andre konsekvenser man også må være foreberedt på. De jeg kjenner som ikke tar vaksinen er meget påvirket av konspirasjonsteoretikere, hadde aldri giddet å være i et forhold med en som tror på og retter seg etter konspirasjonsteorier. Anonymkode: 2a42e...b1e 14
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #18 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): De som tar vaksinen er også egoister. Anonymkode: e3862...de8 Nei, vi tar den ikke bare for å beskytte oss selv, men også for å beskytte andre. Synes det er helt i orden at folk ikke vil ha smittebomber som er redd for en liten sprøyte i livet sitt. Anonymkode: 5a5b3...fae 16
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #19 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg vil ikke ha covid, meslinger eller polio som vi kan beskytte oss mot fordi noen lavt utdannede nek ikke klarer å stole på elitene… Du vet at covid-vaksinen ikke beskytter deg fra å få covid? Og hvis du selv har tatt vaksinen, hvorfor bryr du deg om hva andre gjør? Anonymkode: 9c3dc...33c 6
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #20 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er frivillig å ta vaksina. Det er også frivillig å ikke ville være kjæreste/venninne med egoister. Anonymkode: c65af...c0d Egoist er den som ikke respekterer andres meninger og valg, ja Anonymkode: bd4a9...6e5 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå