Silva Pluvialis Skrevet 27. august 2021 #1 Del Skrevet 27. august 2021 (endret) Jeg ser støtt at brukere starter tråder og så blir hele tråden avsporet av folk som skal henge seg opp i skrivefeil. Jeg skjønner at det er irriterende, men må dere kommentere det? Det er jo mange som har lese- og skrivevansker, for eksempel. Ikke alle klarer å skrive helt korrekt. Jeg ser ikke poenget med å kommentere det da det bare ødelegger debattene. Det er mye ekstrajobb for moderatorene også å måtte fjerne masse innlegg på grunn av avsporing. Det er heller ikke relevant for debatten å diskutere skrivefeil med mindre teksten er fullstendig uforståelig, noe den sjeldent er. Så please. Kan dere slutte?? Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #2 Del Skrevet 27. august 2021 3 minutter siden, Gjenferdet said: Jeg skjønner at det er irriterende, men må dere kommentere det? Ja, kanskje TS lærer noe. Anonymkode: 5ba04...73f 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #3 Del Skrevet 27. august 2021 Det norske språket er ikke lutfattig. Stadig ser man likevel brukere blande inn engelske gloser og fraser som ikke tilfører noe som helst. Ikke er det spesielt kult heller. Kan dere også slutte??? Anonymkode: ce944...d22 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 27. august 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, kanskje TS lærer noe. Anonymkode: 5ba04...73f Hva er poenget med å spore av trådene med å diskutere noe som ikke er relevant for trådens tema? Folk starter ikke tråder for at andre skal hjelpe dem med grammatikk. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doktor Dyregod Skrevet 27. august 2021 #5 Del Skrevet 27. august 2021 Gjenferdet skrev (8 minutter siden): Jeg ser støtt at brukere starter tråder og så blir hele tråden avsporet av folk som skal henge seg opp i skrivefeil. Jeg skjønner at det er irriterende, men må dere kommentere det? Det er jo mange som har lese- og skrivevansker, for eksempel. Ikke alle klarer å skrive helt korrekt. Jeg ser ikke poenget med å kommentere det da det bare ødelegger debattene. Det er mye ekstrajobb for moderatorene også å måtte fjerne masse innlegg på grunn av avsporing. Det er heller ikke relevant for debatten å diskutere skrivefeil med mindre teksten er fullstendig uforståelig, noe den sjeldent er. Så please. Kan dere slutte?? De trenger å rakke ned på noen, så de skal føle seg bedere. 🤷♂️ 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #6 Del Skrevet 27. august 2021 Hvis folk vil kommentere andre sin grammatikk så er de fri til det, foreløpig iallfall. Så er nå andre fri til å ta lærdom av det eller gi faen og overse det som de aller fleste av oss gjør. Er mye som kan irritere mange her inne på kg, hvis alle andre og skal opprette tråder om brukere som irriterer så vil det ikke bli plass til andre tråder her inne. Anonymkode: f06b6...926 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 27. august 2021 #7 Del Skrevet 27. august 2021 Jeg sier fra, og så lar jeg det ligge. Jeg har selv blitt korrigert, da takker jeg for det og legger med det diskusjonen død. Det er ikke noe å stresse med, og ikke verd en egen tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #8 Del Skrevet 27. august 2021 Gjenferdet skrev (17 minutter siden): Jeg ser støtt at brukere starter tråder og så blir hele tråden avsporet av folk som skal henge seg opp i skrivefeil. Jeg skjønner at det er irriterende, men må dere kommentere det? Det er jo mange som har lese- og skrivevansker, for eksempel. Ikke alle klarer å skrive helt korrekt. Jeg ser ikke poenget med å kommentere det da det bare ødelegger debattene. Det er mye ekstrajobb for moderatorene også å måtte fjerne masse innlegg på grunn av avsporing. Det er heller ikke relevant for debatten å diskutere skrivefeil med mindre teksten er fullstendig uforståelig, noe den sjeldent er. Så please. Kan dere slutte?? Bare en ting å si : «Hvem sjokolade liker du» eller « Hvem bil kjører du» , er ikke lese og skrivevansker. Anonymkode: dcf77...803 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Peralta Skrevet 27. august 2021 #9 Del Skrevet 27. august 2021 Gjenferdet skrev (11 minutter siden): Jeg ser støtt at brukere starter tråder og så blir hele tråden avsporet av folk som skal henge seg opp i skrivefeil. Jeg skjønner at det er irriterende, men må dere kommentere det? Det er jo mange som har lese- og skrivevansker, for eksempel. Ikke alle klarer å skrive helt korrekt. Jeg ser ikke poenget med å kommentere det da det bare ødelegger debattene. Det er mye ekstrajobb for moderatorene også å måtte fjerne masse innlegg på grunn av avsporing. Det er heller ikke relevant for debatten å diskutere skrivefeil med mindre teksten er fullstendig uforståelig, noe den sjeldent er. Så please. Kan dere slutte?? Det brukes iallefall ofte nærmest som en hersketeknikk. MEN en ting jeg har lagt merke til er at antivaxxeerne på FB har ekstremt mye skrivefeil. Lett å trekke paraleller mellom folks ressurser eller IQ basert på hvordan de skriver. Men ja, enig med deg. Er det egentlig for å hjelpe? Det er isåfall bortkastet for min del. Jeg kommer ikke til å huske hvordan det gitte ordet skrives korrekt fordi Wenche på KG korrigerte meg ifjor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #10 Del Skrevet 27. august 2021 16 minutter siden, Gjenferdet said: Hva er poenget med å spore av trådene med å diskutere noe som ikke er relevant for trådens tema? Folk starter ikke tråder for at andre skal hjelpe dem med grammatikk. Det er ikke verdens største avsporing å korrigere språket. Selv setter jeg veldig pris på å bli korrigert, og det er noe jeg så absolutt lærer og av tar med meg videre. Anonymkode: 5ba04...73f 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 27. august 2021 #11 Del Skrevet 27. august 2021 Gjenferdet skrev (23 minutter siden): Jeg ser støtt at brukere starter tråder og så blir hele tråden avsporet av folk som skal henge seg opp i skrivefeil. Jeg skjønner at det er irriterende, men må dere kommentere det? Det er jo mange som har lese- og skrivevansker, for eksempel. Ikke alle klarer å skrive helt korrekt. Jeg ser ikke poenget med å kommentere det da det bare ødelegger debattene. Det er mye ekstrajobb for moderatorene også å måtte fjerne masse innlegg på grunn av avsporing. Det er heller ikke relevant for debatten å diskutere skrivefeil med mindre teksten er fullstendig uforståelig, noe den sjeldent er. Så please. Kan dere slutte?? Er enig med deg bortsett fra HI fulle av sjargong og slurvefeil..Har TS ikke nok respekt for sine medmennesker til å gidde å skrive forståelig kan det godt påpekes... Dysleksi trenger ingen kommentarer om språket.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #12 Del Skrevet 27. august 2021 De fleste har ikke lese- eller skrivevansker, de er bare dårlige på rettskriving og/eller er late. Jeg pleier ikke si ifra men tenker det er helt greit om noen gjør det, hvordan skal man ellers lære? Tenker man kan være litt mer åpen for å bli rettet på og mindre hårsår så er det ikke et problem. Anonymkode: 85bd5...0ac 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #13 Del Skrevet 27. august 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke verdens største avsporing å korrigere språket. Selv setter jeg veldig pris på å bli korrigert, og det er noe jeg så absolutt lærer og av tar med meg videre. Anonymkode: 5ba04...73f Som et eksempel så var jeg ikke klar over at jeg ikke brukte "henne" korrekt. Det var det KG som lærte meg ❤️ Det samme gjelder ordet annerledes, som jeg hadde skrevet "anderledes" i 30 år, før noen her påpekte det. Anonymkode: 5ba04...73f 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #14 Del Skrevet 27. august 2021 Doktor Dyregod skrev (23 minutter siden): De trenger å rakke ned på noen, så de skal føle seg bedere. 🤷♂️ *bedre Anonymkode: ea845...6af 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #15 Del Skrevet 27. august 2021 KG driver ikke med norsk språkopplæring, så slutt og rett opp andres skrivefeil! Anonymkode: 214b9...4e4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 27. august 2021 Forfatter #16 Del Skrevet 27. august 2021 ABM skrev (4 minutter siden): Er enig med deg bortsett fra HI fulle av sjargong og slurvefeil..Har TS ikke nok respekt for sine medmennesker til å gidde å skrive forståelig kan det godt påpekes... Dysleksi trenger ingen kommentarer om språket.. Ja, altså, hvis innlegget er komplett uforståelig så skjønner jeg at folk kommenterer det, men hvis det bare er noe småplukk her og der så skaper det bare unødvendig misnøye i tråden, samt at en ellers god debatt kan bli kneblet. Jeg har også sett at folk har kommentert andres skrivefeil og så fått til svar at vedkommende har dysleksi. Det fremstår nesten mer som at de som kommenterer skrivefeil ikke har noe å tilføye debatten. De har rett og slett gått tom for argumenter og tyr heller til hersketeknikker fordi de ikke har noe mer å komme med. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 27. august 2021 #17 Del Skrevet 27. august 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Ja, altså, hvis innlegget er komplett uforståelig så skjønner jeg at folk kommenterer det, men hvis det bare er noe småplukk her og der så skaper det bare unødvendig misnøye i tråden, samt at en ellers god debatt kan bli kneblet. Jeg har også sett at folk har kommentert andres skrivefeil og så fått til svar at vedkommende har dysleksi. Det fremstår nesten mer som at de som kommenterer skrivefeil ikke har noe å tilføye debatten. De har rett og slett gått tom for argumenter og tyr heller til hersketeknikker fordi de ikke har noe mer å komme med. Og i så fall er jeg enig med deg 🌹 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #18 Del Skrevet 27. august 2021 Det er alltid de som skriver dårlig selv som korrigerer skrivefeil … Anonymkode: 4704f...442 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #19 Del Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er alltid de som skriver dårlig selv som korrigerer skrivefeil … Anonymkode: 4704f...442 Det er det selvsagt ikke. Hadde jeg skrevet dårlig selv, hadde jeg jo ikke sett/brydd meg om andres skrivefeil. Anonymkode: ea845...6af 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #20 Del Skrevet 27. august 2021 25 minutter siden, AnonymBruker said: KG driver ikke med norsk språkopplæring, så slutt og rett opp andres skrivefeil! Anonymkode: 214b9...4e4 Hva driver egentlig da KG med? Jeg tenker KG driver med både et og annet, deriblant språkopplæring, rådgivning, fordømming og mer til. Anonymkode: 5ba04...73f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå