Gå til innhold

Helt alene og i forhold med psyk person

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt alenei denne verden, og i et forhold med en som er type skjult narsisist eller lignende. Det finnes ingen diagnose men alt stemmer når jeg leser om de tingene. Saken er at jeg ikke har noen andre lenger og jeg er så redd og ensom. Jeg vurderer å flytte men klarer ikke fordi da har jeg absolutt ingen, ikke en gang samboeren. Jeg er så redd.  Jeg har vurdert selvmord, men det går ikke fordi vi har barn. Jeg har så dårlig samvittighet.  Jeg fortjener ikke dette og jeg ser absolutt ingen vei ut av dette. Jeg er bundet til dette livet til barna flytter og jeg dør. Bare jeg klarer å redde barna til de flytter ut så håper jeg egentlig at jeg eller samboer dør etter det. Da blir jeg endelig fri på en måte. Jeg har ofte tenkt i ulike situasjoner at det ville være bra om en ulykke skjedde for eksempel om jeg kjører bil og lignende slik st jeg dør. Da har jeg ikke sviktet barna. Jeg lever helt uten kjærlighet eller omsorg. Jeg er bare en inntektskilde og kanskje mest et forstyrrende element i min samboers hverdag. Ofte er det slik at jeg gjør så feil at det hadde vært bedre om jeg ikke var hjemme. Jeg blir avvist og ikke snakket til og dagens høydepunkt er å få kunne legge seg å sove. Det som er så rart er at jeg elsker min samboer av hele mitt hjerte og jeg er villig til å død om så er. Hjernen min er ødelagt og hele meg er ødelagt. Jeg er helt ødelagt og gjør bare alt for husfreden. Vær så snill om noen kan gi meg noe innput for å klare å leve med dette. Jeg er i ferd med å nå  bunnen og jeg sliter med mat og pusten og søvnen og musklene. Jeg har begynt å bli syk på en måte for kroppen er ikke seg selv nå. Jeg trenger hjelp for å overleve dette. Jeg vil jo ikke dø egentlig og jeg vil bare at samboeren skal like meg

Anonymkode: 57593...a52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestill legetime i morgen, og få hjelp! Du bør også vurdere å kontakte krisesenter. Dette fortjener du ikke! 

Anonymkode: 30e68...453

Skrevet

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med krisesenteret. Du og barna kan få bo der en periode til situasjonen har roet seg. De kan bistå dere i det praktiske, samt gi psykososial oppfølging. ❤️

Skrevet

Du skal ikke vente på at han skal like deg, for det kommer han aldri til å gjøre. Beklager harde ord, og jeg skriver dem ikke fordi jeg mener du er uelskbar, men fordi din samboer ikke er i stand til å elske andre enn seg selv. Du skader deg selv ved å kaste bort tida på ham.

Jeg er i din situasjon, eller kanskje litt forbi. Jeg var desperat etter hans kjærlighet, lot meg bruke som dørmatte, tilga alt. Jeg Vurderte i likhet med deg selvmord i tunge stunder. Jeg håpet også at jeg skulle pådra meg en dødelig sykdom, så jeg kunne dø uten å selv måtte ta steget fullt med å ta selvmord.
 Nå er begeret fullt og jeg er lei. Også her er det barn i bildet. Vi vil få det fint med ham på litt avstand. Jeg var nylig i kontakt med eiendomsmegler vedrørende salg av hus. Selvmordstanker er et tilbakelagt kapittel.

Det et svært viktig at du finner noen å prate med, for narcissister er svært manipulerende. Familievernkontor blir fort deres allierte, dersom de ikke har kunnskap nok til å gjennomskue løgnene, noe de færreste dessverre har.
Min mann benytter seg av teknikker som gaslighting, projisering, baktaling, og dekker over en løgn med en ny. Han viser ingen anger, ingen empati. 
Det som hjalp meg, var å sette ord på problemet, vite at det finnes støtte der ute, og å faktisk endelig gi slipp på håpet om å bli elsket. 
Les om psykisk vold på Epitel.info. De har også egen Facebook-side, samt hjelpetelefon. 
https://www.facebook.com/epitelinfo-116057711767179

Kontakt krisesenter for å lufte tanker. Senk skuldrene, og tenk at du får det bedre uten ham. Forklar problemet for fastlegen, og er du heldig, forstår legen hvor problemet ligger. Jeg har heldigvis en lege som har kunnskap om narcissistisk personlighetsforstyrrelse. 

http://olavkandal.com/?page_id=262

Denne psykologen har jeg ikke prøvd selv, men han later til å kunne være til stor hjelp for deg. Han driver privat, men du kan få gratis behandling dersom du har forsikring, og bor du ikke på de kanter, kan du sikkert få timer over telefon. 
Det viktigste her er at du finner noen som er villig til å lytte, f.eks fastlege, krisesenter, Epitel.info, psykologen jeg linket til, eller noen helt andre. Om du må betale, så er det en investering i din egen fremtid. 

Anonymkode: 32440...91b

Skrevet

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123 
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen

_popcorn_, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...