delias Skrevet 27. august 2021 #2 Skrevet 27. august 2021 Tenker du spesifikt på de få yngre der eller de voksne over 35+ med vanlige jobber som er flertallet i akkurat denne internasjonale gruppen? Den yngre garden i denne gruppen er vel kanskje noe «hippie», men ikke negativt. 5
OlsenHansen Skrevet 27. august 2021 #3 Skrevet 27. august 2021 Tenker Rote Arme Fraktion og hjernevasket ungdom. Kommunister i ny drakt. 4
lupisnor Skrevet 27. august 2021 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2021 delias skrev (1 minutt siden): Tenker du spesifikt på de få yngre der eller de voksne over 35+ med vanlige jobber som er flertallet i akkurat denne internasjonale gruppen? Den yngre garden i denne gruppen er vel kanskje noe «hippie», men ikke negativt. Nå har jeg ikke brukt hippie-begrepet i noen utelukkende negativ kontekst her. Mange av de som demonstrere, ser ut til å følge en slags hippie klesstil. Mye batikk-klær.
delias Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 lupisnor skrev (6 minutter siden): Nå har jeg ikke brukt hippie-begrepet i noen utelukkende negativ kontekst her. Mange av de som demonstrere, ser ut til å følge en slags hippie klesstil. Mye batikk-klær. Enig. Men i denne internasjonale gruppen kontra andre lignende grupper så er det mer av de godt voksne her. De er ikke hippier derimot. Men jeg forstår hva du mener
Rosa Dartle Skrevet 28. august 2021 #6 Skrevet 28. august 2021 OlsenHansen skrev (7 timer siden): Tenker Rote Arme Fraktion og hjernevasket ungdom. Kommunister i ny drakt. Å sammenligne disse to er vel ganske historieløst. Vet ikke om du faktisk kjenner til Rote Armee Fraktion, men de var ikke fremmede for å bruke vold og terror for å fremme sine ideer. 1
Hapa Skrevet 28. august 2021 #7 Skrevet 28. august 2021 På nettsida si har Extinction Rebellion Norway kun skrevet generaliserende svada rundt sin rolle for å redde verden. Virker kunnskapsløst og idealistisk uten at de helt vet hvorfor. Da er nok hippiebegrepet godt innafor. 3
Brutex Skrevet 28. august 2021 #8 Skrevet 28. august 2021 Så en mener de er hippi på grunn av klesstilen mens en annen mener de er hippier fordi vedkommende mener de er kunnskapsløse og idealistiske. Tror vi må definere "hippi" først før vi diskuterer akkurat det. 4
Gjest DislayName Skrevet 28. august 2021 #9 Skrevet 28. august 2021 Vi burde være glad for at folk orker å ta slike kamper for oss.
Grandidosa83 Skrevet 28. august 2021 #10 Skrevet 28. august 2021 lupisnor skrev (10 timer siden): Er de helter eller tullinger? Tullinger. Dette fordi de mener seg legitimert til å utføre ulovligheter, hærverk og sabotasje som går ut over andre og ikke fordi jeg er uenig med dem. I et demokrati hvor man har utallige muligheter til å bli hørt og argumentere sin sak er det en uting at grupperinger mener seg berettighet til å lage sine egne spilleregler når samfunnet ellers ikke er enig med dem.
A-hunter Skrevet 28. august 2021 #11 Skrevet 28. august 2021 DislayName skrev (7 minutter siden): Vi burde være glad for at folk orker å ta slike kamper for oss. Hvilke kamper? Å bolte seg fast utenfor de få tingene i dette landet som gjør at det går rundt økonomisk? Det skal litt til å danne et folkeopprør mot det som holder Norge oppe. Ikke har de all verden til opinion bak seg heller, så du presenterer virkelig bare svada. 3
Gjest Alterego666 Skrevet 28. august 2021 #12 Skrevet 28. august 2021 lupisnor skrev (10 timer siden): Er de helter eller tullinger? Man kan kalle dem mye, men jeg ville ikke kalt hardcore aktivister for hippier. Det er nok ikke mye jazztobakk i parken på den gjengen der.
Okapi Skrevet 28. august 2021 #13 Skrevet 28. august 2021 Har litt blandende følelser angående Extinction Rebellion. På den ene siden tenker jeg at de er korttenkte tullinger som potensielt kan skade saken sin (som jeg sympatiserer med) mer enn de tjener den. På den annen side klarer de jo å skape oppmerksomhet, og det kan føre til at mer intelligente saksfeller kan bli inspirert til å forme et mer nyansert og salgbart budskap. 1
Callisto83 Skrevet 28. august 2021 #14 Skrevet 28. august 2021 Det er vel ingenting som er så bra for miljøet, som priviligerte hippier i en dommedagssekt? Personlig tror jeg virkemidlene deres skader saken mer enn noe annet. 2
Hedda79 Skrevet 28. august 2021 #15 Skrevet 28. august 2021 Har ikke satt meg ordentlig inn det, så vet ikke hva jeg synes om de. Men jeg synes ingenting om de da de sperret av hele Eventyrbrua en dag jeg skulle sykle gjennom og hadde dårlig tid. Litt merkelig at de kjemper for miljøet samtidig som de sperrer av et av de stedene det er mest sykkeltrafikk i Oslo. Trodde det var bra for miljøet å sykle jeg. 4
herzeleid Skrevet 28. august 2021 #16 Skrevet 28. august 2021 Jeg har generelt lite sans for de som mener det er på sin plass å sabotere andre sin hverdag fordi de synes akkurat deres standpunkt er så viktig at andre mer eller mindre uskyldige skal få problemene. 2
Drizzt Skrevet 28. august 2021 #17 Skrevet 28. august 2021 Nå har de venstrevridde ekstremistene kapret ''miljø og klima'' etter at de så seg lei av ''antirasisme''. 2
Gjest Vintermorgen Skrevet 30. august 2021 #19 Skrevet 30. august 2021 Ryddet for personangrep. Vintermorgen, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå