delias Skrevet 27. august 2021 #2 Skrevet 27. august 2021 Tenker du spesifikt på de få yngre der eller de voksne over 35+ med vanlige jobber som er flertallet i akkurat denne internasjonale gruppen? Den yngre garden i denne gruppen er vel kanskje noe «hippie», men ikke negativt. 5
OlsenHansen Skrevet 27. august 2021 #3 Skrevet 27. august 2021 Tenker Rote Arme Fraktion og hjernevasket ungdom. Kommunister i ny drakt. 4
lupisnor Skrevet 27. august 2021 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2021 delias skrev (1 minutt siden): Tenker du spesifikt på de få yngre der eller de voksne over 35+ med vanlige jobber som er flertallet i akkurat denne internasjonale gruppen? Den yngre garden i denne gruppen er vel kanskje noe «hippie», men ikke negativt. Nå har jeg ikke brukt hippie-begrepet i noen utelukkende negativ kontekst her. Mange av de som demonstrere, ser ut til å følge en slags hippie klesstil. Mye batikk-klær.
delias Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 lupisnor skrev (6 minutter siden): Nå har jeg ikke brukt hippie-begrepet i noen utelukkende negativ kontekst her. Mange av de som demonstrere, ser ut til å følge en slags hippie klesstil. Mye batikk-klær. Enig. Men i denne internasjonale gruppen kontra andre lignende grupper så er det mer av de godt voksne her. De er ikke hippier derimot. Men jeg forstår hva du mener
Rosa Dartle Skrevet 28. august 2021 #6 Skrevet 28. august 2021 OlsenHansen skrev (7 timer siden): Tenker Rote Arme Fraktion og hjernevasket ungdom. Kommunister i ny drakt. Å sammenligne disse to er vel ganske historieløst. Vet ikke om du faktisk kjenner til Rote Armee Fraktion, men de var ikke fremmede for å bruke vold og terror for å fremme sine ideer. 1
Hapa Skrevet 28. august 2021 #7 Skrevet 28. august 2021 På nettsida si har Extinction Rebellion Norway kun skrevet generaliserende svada rundt sin rolle for å redde verden. Virker kunnskapsløst og idealistisk uten at de helt vet hvorfor. Da er nok hippiebegrepet godt innafor. 3