Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle😊

Trenger å høre fra flere som har hatt lavtsittende morkake, eller placenta previa som det og heter. Min sitter langt ned, og dekker så vidt mormunnen. Jeg blør hver dag, har gjort det siden uke 7 og er nå 14 uker. Det varierer om det er lyst eller mørkt. Det murrer og litt..

I hvilken uke flyttet morkaken på seg? 

Blødde du mye? 

Jeg trenger solskinnshistorier🤞🏻🤞🏻☀️ er så engstelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min flyttet seg nok til at jeg sluttet å blø rett etter OUL, og hadde flyttet seg nok til å gjennomføre vaginal fødsel innen termin ☺️

Anonymkode: edcec...27a

• Liker 1
Skrevet

Blør du hver dag? Dette må du jo sjekke opp i. 

Anonymkode: 9207e...864

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde placenta previa som såvidt dekket over mormunnen frem til uke 35 (da de sjekket i uke 32 lå den fremdeles over murmunnen) da flyttet den seg vekk slik at vanlig fødsel var mulig. Men jeg blødde aldri gjennom svangerskapet. For de aller fleste så flytter morkaken seg utover i svangerskapet og blir derfor aldri et problem. Hvis morkaken bare såvidt dekker over mormunnen når du er så kort på vei som du er nå er sjansen veldig stor for at den trekker seg vekk før fødselen :) 

Anonymkode: cb171...caa

• Liker 1
Skrevet

De sa det var veldig normalt til meg. Flytta seg uke 27 

Anonymkode: fbf03...a1e

Skrevet

Fant ut at morkaka var lavtliggende i uke 13 da jeg plutselig blødde friskt en dag. Blødde brunt I ca en uke etterpå,så stoppet det. Litt usikker på når den flyttet seg, tror det var rundt uke 19 

Anonymkode: 7cd6a...8a2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Blør du hver dag? Dette må du jo sjekke opp i. 

Anonymkode: 9207e...864

Jeg har hatt blødninger hele veien, ikke store mengder alle dager. Noen dager har det bare vært når jeg tørker meg. Jeg har sjekket dette ukentlig siden uke 7, men føler jeg ikke får noen prognoser på veien videre.

Jeg får bare beskjed om at det er normalt å blø, det kommer fra morkaken også må vi bare krysse fingrene.. derav engstelsen.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Min flyttet seg nok til at jeg sluttet å blø rett etter OUL, og hadde flyttet seg nok til å gjennomføre vaginal fødsel innen termin ☺️

Anonymkode: edcec...27a

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De sa det var veldig normalt til meg. Flytta seg uke 27 

Anonymkode: fbf03...a1e

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fant ut at morkaka var lavtliggende i uke 13 da jeg plutselig blødde friskt en dag. Blødde brunt I ca en uke etterpå,så stoppet det. Litt usikker på når den flyttet seg, tror det var rundt uke 19 

Takk for svar dere😊 Det hjelper å lese at morkaken vanligvis flytter på seg og at man slutter å blø. Takk🙏🏻

Har dere hatt noen murringer/smerter samtidig? 

Skrevet
H31 skrev (17 timer siden):

Takk for svar dere😊 Det hjelper å lese at morkaken vanligvis flytter på seg og at man slutter å blø. Takk🙏🏻

Har dere hatt noen murringer/smerter samtidig? 

Legen jeg var hos mente at morkaken stort sett alltid flytter seg vekk. Forstod det heller ikke sånn at det var noen større fare for å miste av den grunn. Eneste han sa var å la være å ha sex da det kunne føre til mer blødning. Hadde litt mensmurringer den dagen jeg begynte å blø og stresset masse på vei til kontroll. For min del tror jeg stress "trigger" mensmurringer litt.. Men har hatt mensmurringer litt av og på flere ganger uten blødning også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...