dillyduzit Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 Vi skal ut å fly! Jippi! Fra det noen synes er fullstendig uforsvarlig til seriøst, vi skal flytte hjem til Australia og må av åpenbare årsaker, ut å fly. Men her er litt av greia, jeg er den type person som må søke opp tranfser tid, er det nok, hvordan kommer vi oss til gate, hva skjer så etc. Med andre ord, jeg må ha stålkontroll og det egentlig helst i går. Er det noen som har flydd ut av Schengen fra Kastrup? Vi flyr med Widerøe til Kastrup, videre med Singapore, alt bestilt via SIA' sin side. Sist vi fløy langt, fløy vi med samme firma hele veien, Thai og da var jo selvfølgelig bagasjen sjekket inn hele veien. Jeg antar den er det nå også, men mulig noen kanskje sitter på noen lure tips.. Vi har heller aldri vært innom Kastrup, så det blir en helt ny flyplass for oss, samme med Changi hvor vi også da har en connection videre til Australia. Noen som har flydd via Kastrup før og ut av Schengen videre? Noen tips?
reiseglad Skrevet 28. august 2021 #2 Skrevet 28. august 2021 Mange ganger, men ikke kommet med Widerøe til CPH. Flyplassen er nokså oversiktlig, men det kan være ganske langt å forflytte seg. Har hatt 25 min transfer der, men det er for knapt med tid, sånn egentlig… https://www.ifly.com/copenhagen-CPH-airport/CPH-Concourse-A Changi er flott! Kan fint tilbringe 2-3 timer der, der er blant annet en fin hage. Bagasjen går helt frem selv om du starter m Widerøe, så sant du har bestilt hele reisen gjennom SIA sine sider. 1
dillyduzit Skrevet 28. august 2021 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2021 reiseglad skrev (10 timer siden): Mange ganger, men ikke kommet med Widerøe til CPH. Flyplassen er nokså oversiktlig, men det kan være ganske langt å forflytte seg. Har hatt 25 min transfer der, men det er for knapt med tid, sånn egentlig… https://www.ifly.com/copenhagen-CPH-airport/CPH-Concourse-A Changi er flott! Kan fint tilbringe 2-3 timer der, der er blant annet en fin hage. Bagasjen går helt frem selv om du starter m Widerøe, så sant du har bestilt hele reisen gjennom SIA sine sider. Supert, tusen takk! Vi har 1t 30min i transfer tid i CPH, og ca rett i underkant av 2 i Singapore. Supert, hele reisen er bestilt via SIA sine sider. Husker du om du måtte i gjennom en ny passkontroll i CPH? Mye mulig det er forandret nå..
reiseglad Skrevet 29. august 2021 #4 Skrevet 29. august 2021 dillyduzit skrev (12 timer siden): Supert, tusen takk! Vi har 1t 30min i transfer tid i CPH, og ca rett i underkant av 2 i Singapore. Supert, hele reisen er bestilt via SIA sine sider. Husker du om du måtte i gjennom en ny passkontroll i CPH? Mye mulig det er forandret nå.. Det husker jeg ikke. Siste årene har jeg reist til USA og da har det vært ny kontroll ja. Fra Norge til CPH trenger du ikke vise pass (annet enn at de vil se det når du sjekker inn for å se at du har gyldige pass/visum) så jeg regner med du må gjøre det på Kastrup. God tur down under!
DrueSmoothie Skrevet 30. august 2021 #5 Skrevet 30. august 2021 (endret) dillyduzit skrev (På 28.8.2021 den 19.46): Supert, tusen takk! Vi har 1t 30min i transfer tid i CPH, og ca rett i underkant av 2 i Singapore. Supert, hele reisen er bestilt via SIA sine sider. Husker du om du måtte i gjennom en ny passkontroll i CPH? Mye mulig det er forandret nå.. Du må ikke igjennom passkontroll i norge, men ja du må igjennom passkontrol på Kastrup. Det er først der du forlater schengen. I Norge blir du behandlet som en vanlig Norge - Danmark flight Der sjekker de kun ID på gate ift navn på billetten, dersom ikke noe er annerledes pga Covid da. Men det er hvertfall passkontroll på Kastrup åkke som Og jeg vil tro det også er det i Singapore. Med 1t 30 min på Kastrup skal dere ha mer enn nok tid etter min erfaring med transfer der hvertfall så fremt dere er i rute fra Norge, og skulle det vøre store forsinkelser allerede der så vil Singapore Airlines booke dere om ettersom dere har hele reiseruten på samme booking om jeg forstod rett? Jeg har byttet på CPH noen ganger både mot Asia og mot USA GOOOOD TUR! Endret 30. august 2021 av DrueSmoothie 1
dillyduzit Skrevet 30. august 2021 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2021 DrueSmoothie skrev (3 minutter siden): Du må ikke igjennom passkontroll i norge, men ja du må igjennom passkontrol på Kastrup. Det er først der du forlater schengen. I Norge blir du behandlet som en vanlig Norge - Danmark flight Der sjekker de kun ID på gate ift navn på billetten, dersom ikke noe er annerledes pga Covid da. Men det er hvertfall passkontroll på Kastrup åkke som Og jeg vil tro det også er det i Singapore. Med 1t 30 min på Kastrup skal dere ha mer enn nok tid etter min erfaring med transfer der hvertfall så fremt dere er i rute fra Norge, og skulle det vøre store forsinkelser allerede der så vil Singapore Airlines booke dere om ettersom dere har hele reiseruten på samme booking om jeg forstod rett? Jeg har byttet på CPH noen ganger både mot Asia og mot USA GOOOOD TUR! Takk! Det er mulig det da kommer til å ta noe ekstra tid i passkontrollen på Kastrup, vet at Australia er meget strenge på hvem som får reise inn for tiden, men tenker det burde gå fort om jeg får printet ut både visumet og informasjonen som står på sidene til myndighetene. Vet om enkelte hvor de har ringt til Border Security for å få en avklaring. Husker du om det var lange avstander mellom terminal 3 og 2 på Kastrup? Alt er booket med SIA direkte
Tuba Skrevet 30. august 2021 #7 Skrevet 30. august 2021 (endret) dillyduzit skrev (På 8/27/2021 den 22.40): Vi skal ut å fly! Jippi! Fra det noen synes er fullstendig uforsvarlig til seriøst, vi skal flytte hjem til Australia og må av åpenbare årsaker, ut å fly. Men her er litt av greia, jeg er den type person som må søke opp tranfser tid, er det nok, hvordan kommer vi oss til gate, hva skjer så etc. Med andre ord, jeg må ha stålkontroll og det egentlig helst i går. Er det noen som har flydd ut av Schengen fra Kastrup? Vi flyr med Widerøe til Kastrup, videre med Singapore, alt bestilt via SIA' sin side. Sist vi fløy langt, fløy vi med samme firma hele veien, Thai og da var jo selvfølgelig bagasjen sjekket inn hele veien. Jeg antar den er det nå også, men mulig noen kanskje sitter på noen lure tips.. Vi har heller aldri vært innom Kastrup, så det blir en helt ny flyplass for oss, samme med Changi hvor vi også da har en connection videre til Australia. Noen som har flydd via Kastrup før og ut av Schengen videre? Noen tips? Kastrup er en enkel flyplass for Transfer også ut av Schengen. Ikke lange avstander (rask shuttle ) og godt skiltet. Du må bare gjennom passkontroll inne på terminalen. Har du 60-90 min transfertid har du god tid, Så lenge du har en gjennomgående billett så kan du sjekke inn helt til Australia selv om det er med forskjellig flyselskap. Endret 30. august 2021 av Tuba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå