Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, uten lønn.

Anonymkode: de6e5...925

Ferie skal avtales med sjefen. Dersom arbeidstaker/arbeidsgiver er uenig om ferie er det faktisk arbeidsgiver som har siste ordet.

Her ville jeg bare sagt det som det er. Du har glippa,  og kan ikke stille på jobb. 

Anonymkode: 079dc...43a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vært ærlig på det, og tatt den vakten jeg først var satt opp på av de to. Dette er noe som kan skje de fleste, og det er bedre å være ærlig enn å bli tatt i løgn i ettertid. Du skal faktisk ha referanser til senere, og det er ikke akkurat noe pluss i margen å ha på seg at man har løyet til leder.

Anonymkode: 2d78c...2fc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jo, uten lønn.

Fortsett gjerne å tro på det du, men sannheten er at sjefen har styringsrett når det kommer til ferieavvikling. Så lenge han gir 3 ukers sammenhengende ferie mellom 1. juni og 30. september bestemmer sjefen resten. 

Anonymkode: 83427...63a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fortsett gjerne å tro på det du, men sannheten er at sjefen har styringsrett når det kommer til ferieavvikling. Så lenge han gir 3 ukers sammenhengende ferie mellom 1. juni og 30. september bestemmer sjefen resten. 

Anonymkode: 83427...63a

Sjefen har styringsrett, ja, og noen sjefer, som sagt, er meget fleksible og gir deg et par dager fri uten lønn hvis du trenger det. 

Skrevet

Har sagt at jeg var syk, egentlig fordi det ikke var mulig å bytte og jeg ville jobbe i den jobben jeg hadde høyest lønn. Da ringte jeg samme dag som jobbdagen og sa i fra. Dette skjedde ikke ofte siden det var jeg som klarte å bomme på dato på de forskjellige jobbene. Dette var en butikkjobb og en promotørjobb (deler ut smaksprøver i butikker).

Anonymkode: 0ef35...459

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og noen sjefer er veldig fleksible og sier ja til det 

Noen ja. Som 1 i 500.

Anonymkode: d5616...92f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har sagt at jeg var syk, egentlig fordi det ikke var mulig å bytte og jeg ville jobbe i den jobben jeg hadde høyest lønn. Da ringte jeg samme dag som jobbdagen og sa i fra. Dette skjedde ikke ofte siden det var jeg som klarte å bomme på dato på de forskjellige jobbene. Dette var en butikkjobb og en promotørjobb (deler ut smaksprøver i butikker).

Anonymkode: 0ef35...459

Så du var «syk» fra den ene jobben og var samtidig på den andre? 

Skrevet

Nå med mye corona er det jo bare å si at du fikk luftveisinfeksjoner og symptomer på corona... Da vil de i hvert fall ikke ha deg på jobb. Så det spiller ikke noe rolle om de vet at du har spurt folk den dagen.

Men blir pinlig om folk ser deg på den andre jobben. Det kommer jo an på hva du jobber med. Er du i kontakt med kunder eller kan bli sett av kunder, ville jeg vært meget forsiktig med en slik løgn.

Anonymkode: eb1c3...c73

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jo, uten lønn.

Selvfølgelig kan man ikke det.

Ts, siden du spurte alle kollegaene dine om å ta over vakten din, så ikke ta en sykedag. Da blir det ekstra kleint om noen ser deg ute/på den andre jobben. Eventuelt på vei til den andre jobben. 

Prøv en gang til med kollegaene dine. Si det som det er til dem. Hør om ikke noen kan bytte vakt med deg. Om det feks. er fordi det er helg, så tar du deres neste jobbhelg. Om de nekter, må du si i fra til sjefene.

Anonymkode: 672ff...a35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...