Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to jobber og har dobbeltbooket meg på samme dag. Har spurt alle jeg kan på begge jobbene om folk kan jobbe for meg, men ingen kan. Kjipt å be om fri fra sjefen(e), men jeg har vel ikke mye valg. Har noen vært i samme situasjon? 

Anonymkode: 2f823...2ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du er syk. 

Anonymkode: b10b7...b46

Skrevet

Spørs hva slags jobb det er. 

Anonymkode: de6e5...925

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Si at du er syk. 

Anonymkode: b10b7...b46

Det kan faktisk hende det er det beste alternativet. Den ene jobben vil jeg slutte i uansett. Men kanskje ikke så populært å si til sjefen at jeg er syk hvis han får vite at jeg har spurt alle kolleger om å ta vakten min 😅

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det kan faktisk hende det er det beste alternativet. Den ene jobben vil jeg slutte i uansett. Men kanskje ikke så populært å si til sjefen at jeg er syk hvis han får vite at jeg har spurt alle kolleger om å ta vakten min 😅

Jeg ville ikke gjort det 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg ville ikke gjort det 

Hva ville du gjort?

Skrevet

Best å være ærlig og si det som du er. Kjipt å få dårlig rykte av å lyge på seg sykdom, dpesielt mår du har dpurt alle om å jobbe for deg. Er vel fort en av de som må steppe inn ved «sykdom». Kjipt for dem hvis de har andre planer.

Anonymkode: 5836d...69e

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva ville du gjort?

Derfor spurte jeg om hva slags jobb det er 

Skrevet

Ta en feriedag. 

Anonymkode: dadea...f23

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ta en feriedag. 

Anonymkode: dadea...f23

Man kan ikke bare «ta seg en feriedag» når det passer seg selv 

Anonymkode: 83427...63a

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke si at du er syk etter at du har spurt alle om å ta over vakten din og fått nei. Da er det åpenbart at du lyver for å få fri. 

Anonymkode: 09d1f...ee0

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man kan ikke bare «ta seg en feriedag» når det passer seg selv 

Anonymkode: 83427...63a

Jo, uten lønn.

Skrevet

Opplevd det samme selv, etter å ha satt meg opp på ekstravakter på to ulike steder. Bare èn ting å gjøre. Si det som det er. 

• Liker 6
Skrevet

si det da til den jobben du ønsker å slutte i! 

Anonymkode: c5087...5e0

Skrevet

Her ville jeg bare vært ærlig hos begge arbeidsgiverne. Si at du dessverre har booket deg inn begge plasser samtidig. Alle skjønner jo at du ikke kan være to steder samtidig. Er det skiftordning der du jobber? Tilby deg å endre skift kanskje, på den måten viser du at du er løsningsorientert 👍🏼 Om du ikke kan endre skift eller ingen på noen av arbeidsplassene kan bytte en arbeidsdag med deg så må du jo bare be om en fridag. For som sagt, du kan faktisk ikke være begge steder samtidig. Det løser seg nok.

Anonymkode: 8e3b9...a4c

Skrevet

Skjer det en gang, så er det vel fristende å ta en hvit en og bruke egenmelding, men det ville jeg absolutt ikke gjort når du har spurt kolleger om å ta vakter for deg, så legg deg heller flat ovenfor den ene, si at du har dobbeltbooket. 

Anonymkode: 2198a...ac8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, uten lønn.

Nei, arbeidsgiver har styringsrett over ferie og bestemmer om man kan få feriedag eller ikke. 

Anonymkode: d7ed0...47e

• Liker 1
Skrevet

Som andre sier kan du ikke si at du er syk etter å ha hørt med alle om du kan bytte vakt. Da blir leder mistenksom, og det er enkelt å finne ut av at du er på jobb et annet sted. Det er veldig pinlig. 

Det beste er bare å legge seg flat og være åpen om feilen. Det samme har skjedd med meg, men da var arbeidsgiver den samme, så de skjønte jo at jeg måtte prioritere det ene, og de viste forståelse for at jeg så feil på dato (takket ja til vakt etter at jeg hadde blitt satt opp på noe annet den dagen). 

Anonymkode: 3c853...97c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, arbeidsgiver har styringsrett over ferie og bestemmer om man kan få feriedag eller ikke. 

Anonymkode: d7ed0...47e

Og noen sjefer er veldig fleksible og sier ja til det 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjer det en gang, så er det vel fristende å ta en hvit en og bruke egenmelding, men det ville jeg absolutt ikke gjort når du har spurt kolleger om å ta vakter for deg, så legg deg heller flat ovenfor den ene, si at du har dobbeltbooket. 

Anonymkode: 2198a...ac8

«En hvit en»? Den er ikke hvit. Det er juks! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...