Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min snorker helt jævlig. Da mener jeg skikkelig ille at jeg blir bekymret. Han stopper å puste. Pluss at han klikker med kjeven og smatter. Klarer ærligtalt ikke å sove med han. Må legge meg på gjesterommet. 

Gitt han beskjed at han må oppsøke lege. For dette er ikke bra. Blir så bekymret når han stopper å puste. Går en liten stund så trekker han pusten, smatter og klikket med kjeven. 
Kan nevnes at han hadde et brudd i kjeven tidligere, tror ikke det har grodd noe bra. 

Hjelp, noen som har vært gjennom noe slikt? Hva gjorde dere for å at det skulle bli bedre?

Anonymkode: 28b9c...fdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første må han selvfølgelig til legen om han har søvnapne.

Min mann snorker også (har vært til legen og det er ikke noe medisinsk galt) og det har vært veldig problematisk. Han kjøpte Bose sleep buds til meg og det har reddet samlivet vårt 😊 de løser hele problemet og er verdt hver krone. Det var uvant de første 3 nettene og nå sover jeg som en engel og har brukt de i 9 mnd 😍

Anonymkode: f2fe0...a2f

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har dere gjesterom så kan jo en sove der. Men prøv å kontakte lege. Hjelp å få for mange:)

Endret av Snabeltann
Skrevet

Få han utredet for søvnapne. Hvis han har det finnes det en maske man kan sove med som hjelper. Hvis man er overvektig og ligger på ryggen vil man oppleve pustestopp. Det er ikke farlig, men det kan skjønne at det er skummelt for den som hører på. Gå ned i vekt vil hjelpe på pustestopp hvis man ikke har søvnapne.

Skrevet

Jeg hadde gått!

Anonymkode: 9ffcf...612

Skrevet
Glut skrev (27 minutter siden):

Få han utredet for søvnapne. Hvis han har det finnes det en maske man kan sove med som hjelper. Hvis man er overvektig og ligger på ryggen vil man oppleve pustestopp. Det er ikke farlig, men det kan skjønne at det er skummelt for den som hører på. Gå ned i vekt vil hjelpe på pustestopp hvis man ikke har søvnapne.

Rimelig irriterende å sove sammen med noen som bruker sånn maske. Er ikke helt lydløs. Og temmelig usexy. Men viktig for han dersom han har søvnapne. Sov på forskjellige rom

Anonymkode: b56c7...dfa

• Liker 1
Skrevet

Søvnapné kan være farlig, be ham gå til legen for begges skyld.

Anonymkode: 4c1c0...ebb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kjæresten min snorker helt jævlig. Da mener jeg skikkelig ille at jeg blir bekymret. Han stopper å puste. Pluss at han klikker med kjeven og smatter. Klarer ærligtalt ikke å sove med han. Må legge meg på gjesterommet. 

Gitt han beskjed at han må oppsøke lege. For dette er ikke bra. Blir så bekymret når han stopper å puste. Går en liten stund så trekker han pusten, smatter og klikket med kjeven. 
Kan nevnes at han hadde et brudd i kjeven tidligere, tror ikke det har grodd noe bra. 

Hjelp, noen som har vært gjennom noe slikt? Hva gjorde dere for å at det skulle bli bedre?

Anonymkode: 28b9c...fdc

Første vi gjorde var å permanent fikse hvert vårt soverom.

Beste avgjørelse vi har tatt noen sinne. 

Blir aldri aktuelt å dele soverom med noen igjen 😀

Deretter bestiller han en legetime og ber om å bli henvist til øre/nese/hals-søvnseksjon. 

Da blir det mest sannsynlig 3 netter hjemme med diverse søvnregistreringer. Basert på disse målingene vil lege ved søvnseksjon anbefale tiltak (CPAP, operasjon, vektreduksjon, røykekutt etc).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...