AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 Ja. Så skjedde det igjen. Jeg skulle på fest, og var skikkelig lei av garderoben min. Har ikke rukket å handle noe nytt som passer på fest. Så hadde jeg en kul langermet skjorte han har kjøpt til meg som manglet ett pr knapper nederst (vintage kjøp) og en lang sort flaggete bukse. Den går opp til livet. Tok på skjorten og knøt skjorten sammen i livet, syntes det ble ganske kult. Hvis man sto rett opp og ned syntes ikke magen, men om jeg løfter armene eller noe lignende ville navelen komme litt frem, litt ala det på bildet av Jenny Skavlan. Har nevnt det for han i en annen lignende krangel, det handlet om ett kort skjørt (ikke veldig kort altså) men Jenny kan visst gå sånn, ikke jeg..🙄 Jeg har faktisk ikke så ulik kropp fra Jenny sin og synes det er noe å være stolt av siden jeg har født 2 barn. Siden buksen og skjorta var lang synes jeg ikke det var å vise frem for mye. Det syntes tydeligvis han. Han ble ganske sjokkert og sint når han så antrekket og mener at jeg later som at jeg er singel og 18 år. Jeg er skikkelig lei av å justere klesvalgene mine etter hva jeg tror han synes er greit. Han er veldig opptatt om at undertøyet kanskje synes litt igjennom, så jeg bruker alltid underkjoler og ikke bh med blonder. Jeg elsker egentlig å pynte meg, men gjør det sjelden fordi han synes ikke det passer når man er ute med barn for eksempel. Bruker bukser mye mer enn jeg egentlig vil for eksempel. Jeg ser jo forsåvidt at det er mere praktisk med bukse og shorts når man er ute og leker med barn da… Har nevnt for han at jeg savner å pynte meg og da ble han fornærmet over at jeg pålegger han det at jeg ikke pynter meg og kommer med sleiv kommentarer om at «skal du se ut som du skal på ball hele tiden du da» jeg forholdt meg helt rolig og sa til han at «du skjønner vel at jeg ikke orker denne kampen og det å ha på seg en vanlig sommerkjole er da vel ikke det samme som å skulle på ball!». Jeg er 31 år og synes jeg ser flott ut og synes det er kjipt at jeg ikke kan vise det littegranne frem. Han har forsåvidt ikke problemer med olashortser eller slikt, men kjoler, skjørt og hvis magen synes kan ofte by på problemer. Når vi skal på noe har han også ofte sagt at det kan være ubehagelig for andre at jeg pynter meg sånn hvis de ikke gjør det.. Jeg synes det blir for dumt å skulle ta hensyn til andre på den måten. Jeg føler virkelig det er en del av min personlighet jeg har måttet jekke ned og synes det er kjipt… Vi har det så utrolig bra på alle andre måter og det er så trist at det skal være slik.. Hva tenker dere om alt dette..? Anonymkode: 971bc...086 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #2 Skrevet 27. august 2021 Jeg synes moten med å vise magen ser stygt ut selv på pene, slanke Jenny Skavlan og verre ut på alle andre. Fæl mote. Anonymkode: 53b47...9e3 33
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #3 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg synes moten med å vise magen ser stygt ut selv på pene, slanke Jenny Skavlan og verre ut på alle andre. Fæl mote. Anonymkode: 53b47...9e3 Fullstendig enig. Anonymkode: f202c...70c 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 27. august 2021 Åpenbart objektiviserer mannen din andre kvinner og ser på de som runkemateriale når de viser litt kropp. Han tror andre menn gjør det samme, og vil dermed ikke at de skal glo slik på deg. Kle deg slik du ønsker og drit i denne typen av en mann. En mann som elsker deg og forguder deg gir faen i hva du kler deg i, han er bare fornøyd med at du er hans. Har vært med flere slike menn og de er guds gave til kvinner. Men har vært med de som henger seg opp i klær og stil også. Kvitta meg kjapt med dem. You do you Anonymkode: f7fce...aad 58
Mona123 Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 Herregud slitsom fyr. Gjør som du vil og si at enten kan han støtte deg ellers vil noen andre. 34
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 27. august 2021 Du er en voksen kvinne som er 31 år gammel, mor til to barn, men lar en mann bestemme om du skal pynte deg eller hva slags klær du skal ha på deg? Er han moren din eller? Moren min var ikke en gang så streng da jeg var tenåring. Anonymkode: 74c91...8f5 54
Gjest På druen Skrevet 27. august 2021 #7 Skrevet 27. august 2021 Du kan jo ta på deg en burka neste gang dere er i et selskap, og si at dette er sånn mannen helst vil at jeg skal se ut når vi omgåes andre. Da tror jeg han hadde latt være å blande seg noe mer med det etterpå.
Mona123 Skrevet 27. august 2021 #8 Skrevet 27. august 2021 På druen skrev (Akkurat nå): Du kan jo ta på deg en burka neste gang dere er i et selskap, og si at dette er sånn mannen helst vil at jeg skal se ut når vi omgåes andre. Da tror jeg han hadde latt være å blande seg noe mer med det etterpå. Jeg digger dette, og synes dette var en god idé. 10
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #9 Skrevet 27. august 2021 På druen skrev (6 minutter siden): Du kan jo ta på deg en burka neste gang dere er i et selskap, og si at dette er sånn mannen helst vil at jeg skal se ut når vi omgåes andre. Da tror jeg han hadde latt være å blande seg noe mer med det etterpå. Virkelig? Man ønsker å unngå at mannen skal være en streng far. Så for å unngå det, oppfører man seg mest mulig som en tenåring i fullt opprør.. Både det at TS innleder med omstendelige unnskyldninger for hvorfor hun skal gå med bar mage, og dette løsningsforslaget som du kommer med her, lyser faktisk av obsternasig tenåringsdatter. Så hvordan kan dere forvente at menn skal være annet enn streng tenåringspappa? Oppfør dere som voksne damer, så oppfører mannfolk seg som en likeverdig partner. Anonymkode: f202c...70c 3
Gjest På druen Skrevet 27. august 2021 #10 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Virkelig? Man ønsker å unngå at mannen skal være en streng far. Så for å unngå det, oppfører man seg mest mulig som en tenåring i fullt opprør.. Både det at TS innleder med omstendelige unnskyldninger for hvorfor hun skal gå med bar mage, og dette løsningsforslaget som du kommer med her, lyser faktisk av obsternasig tenåringsdatter. Så hvordan kan dere forvente at menn skal være annet enn streng tenåringspappa? Oppfør dere som voksne damer, så oppfører mannfolk seg som en likeverdig partner. Anonymkode: f202c...70c Haha 😂 innlegget ditt oser bare bitterhet. Men det er nettopp det. Voksne damer bestemmer over seg selv. Når mannen oppfører seg som en sjalu guttunge i puberteten, så har dama rett til å sette han på plass.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #11 Skrevet 27. august 2021 Ser ikke problemet med bar mage? Synes det er flott jeg. Anonymkode: 3bb8d...9a8 17
Silva Pluvialis Skrevet 27. august 2021 #12 Skrevet 27. august 2021 Han er kontrollerende, slik jeg oppfatter ham. Mulig han skjuler en form for sjalusi. Er han kontrollerende på andre områder også? 25
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #13 Skrevet 27. august 2021 På druen skrev (17 minutter siden): Haha 😂 innlegget ditt oser bare bitterhet. Men det er nettopp det. Voksne damer bestemmer over seg selv. Når mannen oppfører seg som en sjalu guttunge i puberteten, så har dama rett til å sette han på plass. Javel, du om det. Jeg er langt fra bitter. Men det var kanskje en fristende hersketeknikk? Å gå med burka for å gjøre narr av mannen, er bare helt på trynet. Da beviser man jo at man er en trasig unge, og fyrer opp under sympatien med han. (Nei, kvinner gjør seg selv en bjørnetjeneste når de setter mannen på plass. Om han oppfører seg som en tenåring, har de valgt helt feil mann.) Anonymkode: f202c...70c 1
Gjest På druen Skrevet 27. august 2021 #14 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Javel, du om det. Jeg er langt fra bitter. Men det var kanskje en fristende hersketeknikk? Å gå med burka for å gjøre narr av mannen, er bare helt på trynet. Da beviser man jo at man er en trasig unge, og fyrer opp under sympatien med han. (Nei, kvinner gjør seg selv en bjørnetjeneste når de setter mannen på plass. Om han oppfører seg som en tenåring, har de valgt helt feil mann.) Anonymkode: f202c...70c Menn tror de oppfører seg ansvarlig når de er kontrollerende. Det gjør de ikke. De oppfører seg som en sjalu eller en eiesyk dust.
PM75 Skrevet 28. august 2021 #15 Skrevet 28. august 2021 Er dette er seriøst innlegg? Såklart du selv skal bestemme hvilke klær du bruker! 15
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #16 Skrevet 28. august 2021 Hadde det vært meg, hadde jeg blitt jævlig forbanna om kjæresten min skulle prøvd å fortelle meg hvordan jeg skal kle meg. Anonymkode: d15aa...e27 15
Gjest Skogsalv Skrevet 28. august 2021 #17 Skrevet 28. august 2021 Du er 31 år og lar en mann bestemme over klesvalgene dine ? Det er ikke klærne som er problemet. Det er forholdet ellers.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #18 Skrevet 28. august 2021 TS her. Jeg forstår at man veldig fort hopper til «han er kontrollerende» eller «herregud, ha på deg hva du vil» men faktum er at veldig mange kvinner kler seg ganske upassende for situasjonen de er i. Kjæresten kom med ett eksempel i går, han så ett par på en samling han var på hvor hun har på seg en kort tettsittende knæsj farget kjole, man kunne se undertøyet igjennom og enhver bulk på kroppen. De var på samlingen med en baby og babyen hylte hele tiden. Det var ganske tydelig ar denne mannen ikke sa ifra om noe. Sikkert i fryktet for å bli oppfattet som nettopp kontrollerende, eller at man ikke vil ha en krangel. Det har nok hendt med mange at man tar på seg noe man tror man ser fin ut i, men som burde vært ryddet ut av klesskapet. Man bør jo kunne si ifra til partneren sin hvis man mener noe ikke er passende, og jeg tror endel menn kvier seg for det. Så burde man jo heller si noe om hva man synes partneren sin er fin info at «den og den kjolen synes jeg du kler bedre enn den du har på der» enn å si kjipe ting til partneren. Man kan selvfølgelig ikke bestemme hva den andre skal ha på, men synes det er fint at man kan hjelpe hverandre å finne det man kler best og hjelpe hverandre å følge med på trenden. Ikke at man må følge trenden, men det kan jo være litt gøy da. Jeg synes iblandt det er litt vanskelig å vite hva som er greit og ikke som mor i ett forhold, men jeg føler egentlig at jeg er innafor selv, men jeg er også glad i å vise meg frem og føle meg flott. Så tenker jeg ofte til slutt at han ikke burde blande seg fordi hvis jeg føler meg flott og sexy, tjener jo han på det med at jeg blir glad, fri og kåt for eksempel. Det er jo bare han som får nytte av det, jeg ville aldri funnet på å gå over noen som helst strek. Men jeg liker å flørte litt og er en leken person, det synes nok han er vanskelig å dele med andre. Vi kræsjer nok litt der, og det er tøft. Jeg elsker han og han er ett veldig godt menneske og jeg kan ikke bare offer alt fordi jeg vil «gå som jeg vil». Jeg må få han til å forstå men samtidig respektere han og det han føler.. Anonymkode: 971bc...086
Sensi Skrevet 28. august 2021 #19 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du er en voksen kvinne som er 31 år gammel, mor til to barn, men lar en mann bestemme om du skal pynte deg eller hva slags klær du skal ha på deg? Er han moren din eller? Moren min var ikke en gang så streng da jeg var tenåring. Anonymkode: 74c91...8f5 Enig. Fortell han når han begynner at du ønsker å gå i de klærne du syns er fine. Og om han har noe imot klærne du bruker, så er det strengt tatt ikke ditt problem. Og han kan spare seg for fornemmelsene. For dere to skal støtte hverandre og ikke bryte hverandre ned. 6
NewStart87 Skrevet 28. august 2021 #20 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS her. Jeg forstår at man veldig fort hopper til «han er kontrollerende» eller «herregud, ha på deg hva du vil» men faktum er at veldig mange kvinner kler seg ganske upassende for situasjonen de er i. Kjæresten kom med ett eksempel i går, han så ett par på en samling han var på hvor hun har på seg en kort tettsittende knæsj farget kjole, man kunne se undertøyet igjennom og enhver bulk på kroppen. De var på samlingen med en baby og babyen hylte hele tiden. Det var ganske tydelig ar denne mannen ikke sa ifra om noe. Sikkert i fryktet for å bli oppfattet som nettopp kontrollerende, eller at man ikke vil ha en krangel. Det har nok hendt med mange at man tar på seg noe man tror man ser fin ut i, men som burde vært ryddet ut av klesskapet. Man bør jo kunne si ifra til partneren sin hvis man mener noe ikke er passende, og jeg tror endel menn kvier seg for det. Så burde man jo heller si noe om hva man synes partneren sin er fin info at «den og den kjolen synes jeg du kler bedre enn den du har på der» enn å si kjipe ting til partneren. Man kan selvfølgelig ikke bestemme hva den andre skal ha på, men synes det er fint at man kan hjelpe hverandre å finne det man kler best og hjelpe hverandre å følge med på trenden. Ikke at man må følge trenden, men det kan jo være litt gøy da. Jeg synes iblandt det er litt vanskelig å vite hva som er greit og ikke som mor i ett forhold, men jeg føler egentlig at jeg er innafor selv, men jeg er også glad i å vise meg frem og føle meg flott. Så tenker jeg ofte til slutt at han ikke burde blande seg fordi hvis jeg føler meg flott og sexy, tjener jo han på det med at jeg blir glad, fri og kåt for eksempel. Det er jo bare han som får nytte av det, jeg ville aldri funnet på å gå over noen som helst strek. Men jeg liker å flørte litt og er en leken person, det synes nok han er vanskelig å dele med andre. Vi kræsjer nok litt der, og det er tøft. Jeg elsker han og han er ett veldig godt menneske og jeg kan ikke bare offer alt fordi jeg vil «gå som jeg vil». Jeg må få han til å forstå men samtidig respektere han og det han føler.. Anonymkode: 971bc...086 Sorry Ts, men jeg har vært sammen med en mann av det slaget du har, og det at han drar opp dette eksemplet viser bare at det er kontrollerende han rett og slett er. Hersketeknikk bruker han også. Hvorfor snakket han om hver bulk på kroppen hennes egentlig? Var hun ikke slank nok til å gå med dette antrekket altså? Han ER kontrollerende! Sorry, but not sorry. 47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå