AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 Nå har jeg prøvd å smøre meg med canoderm uten virkning og vaske meg med kun parfymefri sebamed såpe fra apoteket. Ingen endring... Er så lei av de røde prikkene og nuppene på overarmene, hofter, lår og legger! Noen som har tips?! Anonymkode: 0ba67...aa8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #2 Skrevet 27. august 2021 Det du skal gjøre er å få tak i noen skrubbehansker, de selger dem bla på Sparkjøp til 15kr, eller du kan kjøpe noen dyrere av hemp etc på bodyshop. Når du dusjer så vasker du håret ditt først, viktig at du har dusjet i noen minutter før du begynner med hanskene så huden får tid til å mykne opp litt. Når du har vært i dusjen litt så tar du på deg hanskene og gnir inn en dæsj såpe (din vanlige kroppssåpe funker helt fint) så skrubber du nøye de områdene du er plaget med nupper. Når du er ferdig i dusjen tørker du deg og smører deg med fuktighetskrem. Jeg pleier å merke umiddelbar bedring. Når man har keratiosis pilaris er det kjempeviktig å eksfoliere huden før du påfører fuktighetskrem, ellers vil du ikke få bukt med problemet (som er en opphopning av keratin i hårsekkene). Dette er etter min erfaring den billigste og mest effektive måten å bli kvitt nuppene på, og jeg har prøvd både syrebehandling, sukker/salt-skrubber, dry brusing og diverse remedier. Anonymkode: 2bf8f...2d9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #3 Skrevet 27. august 2021 Ja, vektnedgang hjelper. Anonymkode: 568dd...044
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #4 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det du skal gjøre er å få tak i noen skrubbehansker, de selger dem bla på Sparkjøp til 15kr, eller du kan kjøpe noen dyrere av hemp etc på bodyshop. Når du dusjer så vasker du håret ditt først, viktig at du har dusjet i noen minutter før du begynner med hanskene så huden får tid til å mykne opp litt. Når du har vært i dusjen litt så tar du på deg hanskene og gnir inn en dæsj såpe (din vanlige kroppssåpe funker helt fint) så skrubber du nøye de områdene du er plaget med nupper. Når du er ferdig i dusjen tørker du deg og smører deg med fuktighetskrem. Jeg pleier å merke umiddelbar bedring. Når man har keratiosis pilaris er det kjempeviktig å eksfoliere huden før du påfører fuktighetskrem, ellers vil du ikke få bukt med problemet (som er en opphopning av keratin i hårsekkene). Dette er etter min erfaring den billigste og mest effektive måten å bli kvitt nuppene på, og jeg har prøvd både syrebehandling, sukker/salt-skrubber, dry brusing og diverse remedier. Anonymkode: 2bf8f...2d9 Jeg trodde at skrubbing bare gjorde det værre?! Anonymkode: 0ba67...aa8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, vektnedgang hjelper. Anonymkode: 568dd...044 Jeg har hatt dette problemet da jeg var undervektig også... Forsvant ikke Anonymkode: 0ba67...aa8 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #6 Skrevet 27. august 2021 Dekk over med klær. Eneste som funker. Så fort du stopper med whatever som funker bittelitt så er det tilbake igjen. Gitt opp å finne en kur for to tiår siden. Anonymkode: bda28...8be
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #7 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, vektnedgang hjelper. Anonymkode: 568dd...044 det har da ingenting med vekt å gjøre. Hvor har du hørt dette? Anonymkode: bda28...8be 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #8 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): det har da ingenting med vekt å gjøre. Hvor har du hørt dette? Anonymkode: bda28...8be Har lagt merke til at alle mine overvektige venninner har det på overarmene. Jeg hadde det selv i alle 3 svangerskapene da jeg gikk kraftig opp i vekt. Da jeg var nede på normalvekt igjen, forsvant de. Anonymkode: 568dd...044
Roci Skrevet 27. august 2021 #9 Skrevet 27. august 2021 Du kan prøve en eksfolierende krem/body lotion, f.eks. en av disse: https://www.apotera.no/cerave-sa-smoothing-cream-177ml?gclid=CjwKCAjwmqKJBhAWEiwAMvGt6AAKJChGvhwtN48Mf8WvHdVpsFh1Y-IVTDO9bVVqnmUquTsTs4atzBoCUr8QAvD_BwE https://www.skincity.com/no/paulas-choice/2-bha-body-smoothing-spot-exfoliant-210ml?market=NOR&gclid=CjwKCAjwmqKJBhAWEiwAMvGt6AHAze71UlDZlaUnBbwwsjO6R8atUso6e6bTyouOZdlpkzLqOsUpfBoCiLQQAvD_BwE
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #10 Skrevet 27. august 2021 Roci skrev (3 timer siden): Du kan prøve en eksfolierende krem/body lotion, f.eks. en av disse: https://www.apotera.no/cerave-sa-smoothing-cream-177ml?gclid=CjwKCAjwmqKJBhAWEiwAMvGt6AAKJChGvhwtN48Mf8WvHdVpsFh1Y-IVTDO9bVVqnmUquTsTs4atzBoCUr8QAvD_BwE https://www.skincity.com/no/paulas-choice/2-bha-body-smoothing-spot-exfoliant-210ml?market=NOR&gclid=CjwKCAjwmqKJBhAWEiwAMvGt6AHAze71UlDZlaUnBbwwsjO6R8atUso6e6bTyouOZdlpkzLqOsUpfBoCiLQQAvD_BwE Takk! Har prøvd paulas choice, den funket ikke. Men har bestilt cerave nå 🤞🤞 Anonymkode: 0ba67...aa8
Scherbatsky Skrevet 28. august 2021 #11 Skrevet 28. august 2021 (endret) Cerave SA rens funker for meg, så jeg håper det hjelper deg! Likte ikke den kremen så godt, den er skikkelig treig å smøre på og ekkel å få ut av tuben. Jeg bruker heller da rensen fra Cerave i dusjen (den som de fleste bruker til ansiktet) og den hjelper selv på ryggen der jeg har mye nuppete hud i svaien. Tar den på på slutten (slik at huden allerede er ren), lar den virke mens jeg tar en dans eller noe også skyller jeg godt av og tar på en lett hudkrem etterpå. Endret 28. august 2021 av Scherbatsky 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #12 Skrevet 29. august 2021 Scherbatsky skrev (18 timer siden): Cerave SA rens funker for meg, så jeg håper det hjelper deg! Likte ikke den kremen så godt, den er skikkelig treig å smøre på og ekkel å få ut av tuben. Jeg bruker heller da rensen fra Cerave i dusjen (den som de fleste bruker til ansiktet) og den hjelper selv på ryggen der jeg har mye nuppete hud i svaien. Tar den på på slutten (slik at huden allerede er ren), lar den virke mens jeg tar en dans eller noe også skyller jeg godt av og tar på en lett hudkrem etterpå. Takk! Venter på cerave SA nå, både rens og krem 🤞🤞 Anonymkode: 0ba67...aa8 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #13 Skrevet 29. august 2021 CeraVe SA har fungert greit på meg, men ikke tatt vekk rødheten helt. Det som har fungert best er å bruke denne AHA- og BHA-scruben fra Normal https://pureandcare.dk/en/produkt/crystal-face-scrub-1-stk/ annenhver dag og bruke denne kremen https://www.apotera.no/moss&noor-after-workout-hand-mousse med urea (karbamid) og sheabutter hver dag Anonymkode: 7f040...152 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #14 Skrevet 30. august 2021 REN AHA smart renewal body serum funker også bra 🙂 Anonymkode: f12c6...421 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #15 Skrevet 31. august 2021 Klippet fra siden til Vitusapotek Gode råd Unngå tørr hud. Bruk milde såper eller såpefrie renseprodukter. CeraVe SA Smoothing Cleanser er et godt alternativ. Unngå intens skrubbing eller vask, da det kan føre til irritasjon og betennelse. Unngå varme dusj eller bad. Klapp huden tørr etter vask. Unngå kløe og plukking på nuppene. Smør regelmessig med fuktighetskremer som inneholder karbamid, laktat eller salisylsyre, som for eksempler CeraVe SA Smoothing Cream, Canoderm og SH hudpleiekrem Forbedring er vanligvis midlertidig. For å oppnå ønsket effekt, må man derfor opprettholde behandlingen. Anonymkode: 73c43...f99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå