Gå til innhold

Julaften og arbeid som sykepleier på sykehus og sykehjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rullerer dere på hvilken vakt dere får hver gang dere blir satt opp på vakt julaften? Det pleier å være hvert tredje år for de fleste regner jeg med? Pleier det da å være hver tredje igjen av disse man får kveldsvakt? Når man jobber tredelt turnus altså 

Anonymkode: 3d8d3...5a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er et tau…. 

Jeg har vært satt opp på kveld og nattevakter de siste julaftene, og har jobbhelg denne julen… så dette er nok umulig å svare på. 

Anonymkode: 40620...ba8

• Liker 6
Skrevet

Nei det rullerer overhodet ikke. Der jeg jobbet før (sykehjem), var det ofte at man jobbet flere julaftener og nyttårsaftener på rad. Jeg var heldig og slapp julaften tre år på rad, men måtte jobbe nyttårsaften året som var. Aner ikke hvorfor det blir sånn. 

Anonymkode: b81ec...cc4

• Liker 3
Skrevet

Jeg har kollegaer som har blitt satt opp 4(!) år på rad på julaften men andre får alltid fri. Jeg hadde vært glad om det kun var hvert 3.år, men for min del må jeg alltid jobbe enten jul eller nyttår. 

Skrevet

På de to sykehjemmene jeg har jobbet på har man alltid rullert. I fast stilling jobber man da jul hvert tredje år. Jobber aldri juleaften samtidig som nyttårsaften osv. 

Anonymkode: 35a11...2c1

Skrevet

På min arbeidsplass rullerer man, også er det alltid noen som vil jobbe de dagene 😊 (sykehus). Dette varierer fra hver avdeling.

Anonymkode: c518a...301

Skrevet

Jeg har jobbet som sykepleier i 13 år, og aldri jobbet kveld julaften. Jeg har jobbet dag og natt i jula, og kveld/natt på nyttårsaften flere ganger. Jeg har ofte meldt meg frivillig til å ta nyttår i stedet. 

Anonymkode: b453e...60b

Skrevet

Jobbet mange år på natt. vi var tre sykepleiere og pleide rullere. En har fri julaften og nyttårsaften, mens en jobber julaften og en jobber nyttårsaften. Så bytter vi på til neste år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...