AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 Jeg bruker sjeldent øredobber, og ett av hullene mine hadde nesten grodd igjen. Nå har jeg «brutt» det opp igjen, og vil begynne å bruke ørepynt. Hva er smart, å ha i øreringer etc hele tiden for å venne seg til det, eller ha de i noen timer og la hullene hvile noen timer? Det er ikke direkte vondt å ha de i, men jeg kjenner de jo. Har hatt de i på jobb i dag, og tok de ut etterpå. Jeg kjenner at ørene er «varme» og at det er små hevelser rundt det ene hullet. Jeg brukte de i går, tok de ut i natt, og det var vondt å sette de i i dag igjen. Anonymkode: 6788a...8d4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #2 Skrevet 28. august 2021 Har ringer i noen dager/uker slik at hullet blir åpent igjen, og så er det selvfølgelig viktig å rense med pyrisept før og etter du setter i ørepynt Anonymkode: 1e8a9...038
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #3 Skrevet 28. august 2021 Ikke ta inn og ut. Sett de inn, rens med saltvann IKKE pyrisept som AB over skriver. Og la de være i fred. Behandle dem som nye piercinger i en uke. Anonymkode: 9cc58...b44 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #4 Skrevet 28. august 2021 Bruk saltvann å rense med, med mindre det går betennelse i det, da bruker du klorhexidin (ikke pyrisept). La øredobbene sitte i, du irriterer sårene mer om du driver å klusser med de hele tiden. Med unntak av når du renser, la øredobbene være helt i fred, tidligere ble det sagt at man skulle snurre på øredobbene, dette har man gått bort fra. Anonymkode: efe28...dbd
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #5 Skrevet 28. august 2021 Hvorfor kan man ikke rense med klorhexidin? Anonymkode: 1e8a9...038
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #6 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor kan man ikke rense med klorhexidin? Anonymkode: 1e8a9...038 Det er klorhexidin man skal rense slike «sår» med. Jeg har hver gang fått beskjed fra hun som tar mine piercinger at man ikke bør bruke pyrisept da det er mer beregnet på større og åpne sår. Tviler på at det gjør fryktelig stor skade altså, men det er det rådet jeg har fått i alle år. Anonymkode: efe28...dbd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå