AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 Skolen gutten min har begynt på har ikke lekser. Men har er veldig ivrig etter å lære, og kan det de går gjennom på skolen nå (tall og bokstaver). Jeg ønsker å hjelpe han med å lære å lese ord og enkel tekst. Hvor kan jeg finne noe som er egnet? Håper noen har tips 😊 Anonymkode: 7bf89...a0b
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #2 Skrevet 27. august 2021 Jeg vil anbefale å ta han med på biblioteket for å låne bøker! Det finnes både skjønnlitterære bøker og fagbøker på hans nivå (alt fra et ord på hver side til flere setninger). Finn noe han har lyst til å lese! Det er det aller viktigste ❤️ Er det mer «oppgaver» han gjerne vil ha (han altså, ikke mamman), så kan du f.eks kikke på malimo.no Det som heter ressursbiblioteket er gratis, og til å printe ut. Lærer Anonymkode: 1348f...625 1
Kenelz Skrevet 27. august 2021 #3 Skrevet 27. august 2021 Lær han først hvert enkelt bokstav, deretter lydene og deretter prøve seg på ord. Eks. «Ape» AaapppppEeE - Ape 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #4 Skrevet 27. august 2021 Støtter tips om bibliotek. Dere kan også ta turen innom en bokhandel og få hefter eller bøker med oppgaver i som er svært like skolebøker. Type bøker hvor man tegner bokstaver, eller ringer rundt ord som begynner på S, streker mellom ord og bilde... Osv. Anonymkode: 9e242...e13 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 Banner litt i kjerka nå, vet at dette med små barn og skjerm er et betent tema. Men det finnes et "lær å lese"-spill som heter Poio. Det er kjempebra. Det finnes til både Android og Apple, såvidt jeg vet. Ellers, biblioteket er en vinner. Spør en bibliotekar, gjerne en som jobber på barneavdelingen hvis de er mange ansatte. De er rågode på å finne passende bøker. Anonymkode: c0ee6...187 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #6 Skrevet 28. august 2021 Leseløve-serien er veldig god. Det er bøker med korte fortellinger for folk som skal lære seg å lese. Noen av bøkene har kun store bokstaver, og det er veldig kjekt for de som ikke har lær små bokstaver ennå. Vet at de selger de bøkene på Norli og per dags dato er det 40% på alle barnebøker der. Lykke til! Anonymkode: b0977...acf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå