Gå til innhold

Ppt på observasjon, diagnose???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan dele erfaringer? Barnet mitt skal utredes av ppt osv, med tanke på at hen har dårlig språkforståelse og ikke regerer på navnet sitt alltid. Hen er 2år. Ppt kommer å skal observere i barnehagen.

Leker greit med bare barn, tar kontakt med de og leker ved dem osv, så godt som toåringer kan gjøre 😂 ikke kjempe god øyekontakt, men blir bedre. 

• kan det høres ut som autisme? Eller er det for lite for å sette en diagnose? 

Anonymkode: f2045...fb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen som kan dele erfaringer? Barnet mitt skal utredes av ppt osv, med tanke på at hen har dårlig språkforståelse og ikke regerer på navnet sitt alltid. Hen er 2år. Ppt kommer å skal observere i barnehagen.

Leker greit med bare barn, tar kontakt med de og leker ved dem osv, så godt som toåringer kan gjøre 😂 ikke kjempe god øyekontakt, men blir bedre. 

PPT setter ikke en slik diagnose. Det er det bup som gjør. 

Anonymkode: 2099b...7b6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

PPT setter ikke en slik diagnose. Det er det bup som gjør. 

Anonymkode: 2099b...7b6

Nei, men han skal hvetfall utredes. Ppt kommer, og hvis det er behov blir han henvist til habiliteringsteamet:)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

PPT setter ikke diagnoser, de bare observerer, og kan anbefale en videre utredning hvis de mistenker diagnose. Den beskrivelsen du gir, sier ingenting. Ingen kan si noe som helst ut fra den setningen, det forstår vel du også? 

Jeg regner med at hørsel er sjekket? Det er første bud når barn har dårlig språkutvikling, og virker å ikke reagere på navnet sitt m.m.

Anonymkode: 448c6...b45

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, men han skal hvetfall utredes. Ppt kommer, og hvis det er behov blir han henvist til habiliteringsteamet:)

Nei, PPT utreder ikke noe, de observerer og kommer med anbefalinger. Om Hab kommer på banen, kommer helt an på om barnet får en diagnose eller ei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

PPT setter ikke diagnoser, de bare observerer, og kan anbefale en videre utredning hvis de mistenker diagnose. Den beskrivelsen du gir, sier ingenting. Ingen kan si noe som helst ut fra den setningen, det forstår vel du også? 

Jeg regner med at hørsel er sjekket? Det er første bud når barn har dårlig språkutvikling, og virker å ikke reagere på navnet sitt m.m.

Hørsel er sjekket

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, PPT utreder ikke noe, de observerer og kommer med anbefalinger. Om Hab kommer på banen, kommer helt an på om barnet får en diagnose eller ei. 

Ja, glemte å skrive det over her. Ppt kommer å observerer, og hvis hun følte det trengt videre utredning skulle dem henvise oss videre til habteam

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Ppt skal kun, om det trengs, tilby spesialpedagog som skal jobbe med de vanskene barnet har. 

Om det er mistanke om andre diagnoser etter 6-12 mnd vil barnet henvises videre for utredning. 

Skrevet
WhisperingWind skrev (1 minutt siden):

Ppt skal kun, om det trengs, tilby spesialpedagog som skal jobbe med de vanskene barnet har. 

Om det er mistanke om andre diagnoser etter 6-12 mnd vil barnet henvises videre for utredning. 

Åå okei! Tusen takk for svar. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Åå okei! Tusen takk for svar. 

Du kan også få sakkyndig vurdering fra ppt og søke om henvisning til bup gjennom fastlegen :) 

Anonymkode: da336...5cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har dere bedt fastlege om henvisning til hørselstest på øre nese hals hvis ikke ville jeg gjort det fordi det høres heller ut som at ungen har dårlig språk og hører ikke alltid pga ørene og ikke pga nevroutviklingsforstyrrelser.

Anonymkode: ef8ea...263

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...