AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #1 Skrevet 27. august 2021 Jeg har vært sammen med en mann i mange år. Vi bor på hver vår kant av landet. Vi har begge vært innstilt på at det må være slik at vi bare kan treffes i helgene inntil hans barn flytter ut og han kan flytte hit. Jeg har yngre barn enn ham. Nå er det bare noen måneder til han kan flytte, men han gjør ingenting for å se etter jobb her jeg bor. Det er ingen progresjon i forholdet og vi legger ingen planer. Det har blitt vanskelig å snakke om det. Når vi har gjort det kommer det enda flere unnskyldninger enn det har gjort tidligere. Det er ikke lenger bare barna som er grunnen til at han ikke vil flytte, men også relasjoner, jobb og øvrig familien. Han er i femtiåra og har plutselig ingen tro på seg selv lenger. Dette går ut over forholdet vårt og jeg føler ikke lenger at vi har noe framtidsperspektiv. Han er i femtiåra, og han snakker som om toget er gått. Er det vanlig for menn i den alderen å ha en slags overgangsalder ? Kvinner har jo det. Jeg lurer på om det er like greit å avlyse hele forholdet. Jeg har jo lyst til å ha ham i livet mitt, men begynner å lure på om det er like viktig for ham. Han sier at det ikke er noe i veien med kjærligheten og at det er meg han vil ha. Vi har det fint sammen, men det ligger ingen planer i framtida. Jeg har ingen mulighet til å flytte på meg på veeeeeldig lenge, er veldig mye yngre enn ham.. Anonymkode: e242f...6c9 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #2 Skrevet 27. august 2021 Hvorfor må han flytte...DU kan flytte Anonymkode: 31d95...dfa 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #3 Skrevet 27. august 2021 Det skulle jeg veldig gjerne gjort, men jeg kan ikke det. Barna mine har en pappa og vi deler omsorgen 50/50. Akkurat som vi har vært enige om å vente med at han skal flytte til hans barn har flytte ut og studerer, må jeg også vente med å flytte til mine barn flytter ut. Og de er små.. Anonymkode: e242f...6c9 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #4 Skrevet 27. august 2021 Har du forsøkt å ha en åpen og fordomsfri samtale om hvorvidt han fremdeles ønsker å flytte eller ikke? Det høres ut som om han har ombestemt seg, men at han ikke tør å si det til deg fordi du holder fast på tidligere avtale dere har gjort. Jeg vil tippe at han ble enig med deg om å flytte i god tro, og med gode intensjoner, men nå som det kommer til stykket synes han kanskje livet hans er veldig komfortabelt og ønsker ikke å endre det. Det er en helt ærlig sak og ikke noe du kan holde imot han dessverre, for vi er alle mennesker og mye kan endre seg over tid. Det er alltid lov å ombestemme seg, selv om det selvfølgelig er veldig sårt og skuffende når du har gledet deg. Anonymkode: 12b26...878 7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #5 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du forsøkt å ha en åpen og fordomsfri samtale om hvorvidt han fremdeles ønsker å flytte eller ikke? Det høres ut som om han har ombestemt seg, men at han ikke tør å si det til deg fordi du holder fast på tidligere avtale dere har gjort. Jeg vil tippe at han ble enig med deg om å flytte i god tro, og med gode intensjoner, men nå som det kommer til stykket synes han kanskje livet hans er veldig komfortabelt og ønsker ikke å endre det. Det er en helt ærlig sak og ikke noe du kan holde imot han dessverre, for vi er alle mennesker og mye kan endre seg over tid. Det er alltid lov å ombestemme seg, selv om det selvfølgelig er veldig sårt og skuffende når du har gledet deg. Anonymkode: 12b26...878 Ja, det har vi gjort. Vi har snakket om det. Og du har helt rett, det er ingenting jeg kan gjøre med at han sitter fast og synes det er skummelt. Han er veldig tydelig på at han ønsker at vi skal bo sammen, men det skjer som sagt ingenting. Og det gjør at jeg tviler på hva han egentlig vil og tenker at det beste er å avslutte forholdet . Anonymkode: e242f...6c9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #6 Skrevet 27. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det har vi gjort. Vi har snakket om det. Og du har helt rett, det er ingenting jeg kan gjøre med at han sitter fast og synes det er skummelt. Han er veldig tydelig på at han ønsker at vi skal bo sammen, men det skjer som sagt ingenting. Og det gjør at jeg tviler på hva han egentlig vil og tenker at det beste er å avslutte forholdet . Anonymkode: e242f...6c9 Så du ser ikke på det som en mulighet å fortsette relasjonen slik den er? Anonymkode: 12b26...878
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #7 Skrevet 27. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Så du ser ikke på det som en mulighet å fortsette relasjonen slik den er? Anonymkode: 12b26...878 Nei, jeg tror ikke det. Jeg vil at vi skal bli gamle sammen, dele hverdager sammen, være der for ham, og noe er blitt ødelagt siden han ikke ønsker det lenger... Anonymkode: e242f...6c9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2021 #8 Skrevet 27. august 2021 44 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, jeg tror ikke det. Jeg vil at vi skal bli gamle sammen, dele hverdager sammen, være der for ham, og noe er blitt ødelagt siden han ikke ønsker det lenger... Anonymkode: e242f...6c9 Hvis det er tilfellet for deg, så er det jo også helt innafor. Jeg synes dog ikke det er noe du kan klandre han for.. Akkurat som han ikke kan klandre deg for å ikke lenger ønske å fortsette forholdet. Det er jo slik livet er dessverre, enten vokser man tettere sammen på veien videre, ellers vokser man fra hverandre. Ønsker dere begge to lykke til i alle fall, selv på separate veier 🙏🏻 Anonymkode: 12b26...878 2
PM75 Skrevet 28. august 2021 #9 Skrevet 28. august 2021 Har det skjedd noe i livet hans som har gjort at han har mistet selvtillit og blitt tiltaksløs? Eksempelvis mistet en jobbmulighet. Jeg skjønner godt at du blir lei deg, siden flytting har vært avtalen underveis. Men ta en god prat med han før du bestemmer deg for hva du vil med forholdet.
Gjest Skogsalv Skrevet 28. august 2021 #10 Skrevet 28. august 2021 Han er ikke interessert ( nok ) . Move on. ❤
GrønnNellik68 Skrevet 28. august 2021 #11 Skrevet 28. august 2021 (endret) Mange gode forklaringer her og virker som han syns det er greit som det er. Og ombestemt seg angående flytting. Så alt er egentlig opp til deg om du godtar det eller ikke. Endret 28. august 2021 av Bente1234
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #12 Skrevet 28. august 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: (...) Vi har det fint sammen, men det ligger ingen planer i framtida. Jeg har ingen mulighet til å flytte på meg på veeeeeldig lenge, er veldig mye yngre enn ham.. Anonymkode: e242f...6c9 Finn deg en ung fyr der du bor. Gamlingen har nok innsett at han ikke ønsker å flytte nå hvor det reelt er mulig og ikke lengre en teoretisk ting han skal gjøre en gang i fremtiden. Det er hva det er, men så burde han i det minste være ærlig med deg. Å la deg vente forgjeves på at han skal flytte dit er både feigt og respektløst. Anonymkode: 07dd1...736 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #13 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): ...Gamlingen har nok innsett at han ikke ønsker å flytte nå hvor det reelt er mulig og ikke lengre en teoretisk ting han skal gjøre en gang i fremtiden. Det er hva det er, men så burde han i det minste være ærlig med deg. Å la deg vente forgjeves på at han skal flytte dit er både feigt og respektløst. Anonymkode: 07dd1...736 Dette Anonymkode: e73c9...f91 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #14 Skrevet 28. august 2021 PM75 skrev (4 timer siden): Har det skjedd noe i livet hans som har gjort at han har mistet selvtillit og blitt tiltaksløs? Eksempelvis mistet en jobbmulighet. Jeg skjønner godt at du blir lei deg, siden flytting har vært avtalen underveis. Men ta en god prat med han før du bestemmer deg for hva du vil med forholdet. Skjedd og skjedd .. han har hatt en meget kontrollerende eks og ikke fått lov til å bestemme noe særlig selv. Han lager nok ikke egentlig plass til seg selv heller i livet sitt, setter alle bedre først og seg selv til sist, gjør alt for å tilfredsstille andre og er ekstremt konfliktsky ... Anonymkode: e242f...6c9
Lønnesirup01 Skrevet 28. august 2021 #15 Skrevet 28. august 2021 I avstandsforhold er det jo veldig lett å holde igjen, fordi det alltid er en grunn til at det ikke kan bli noe mer. Det er faktisk hovedgrunnen til at jeg mener slike forhold er en dårlig idé over lengre tid; du har ingen garanti for å vite hva noen egentlig føler, for de har alltid en (god) årsak for at det ikke kan bli mer. Det kan godt hende de dør etter å være med deg bortsett fra denne ene tingen, men det vet du aldri, og det vet de kanskje ikke selv heller, fordi de ikke må utfordre tanken ordentlig. Jeg forstår ham på mange måter godt. Han savner deg når dere ikke er sammen, resten av tiden går bare dagene med barn og ting som skjer. Så flytter de ut, og han opplever plutselig den fantastiske friheten av å hjemmet for seg selv, og kunne styre sin egen tid. Økonomien blir romsligere, og timeplanen åpen. De fleste av hans jevnaldrende venner er i samme situasjon, og det blir muligheter for å gjøre ting sammen man ikke gjorde før. Og oppi alt dette her skal han kvitte seg med hjemmet, og gå tilbake til hverdagen med barn, ikke engang sine barn, men noen andres barn, små barn, som krever masse. Han vegrer seg skikkelig, og ser at han egentlig ikke har lyst i det hele tatt. Jeg tror det beste er å gi ham litt ro til å finne ut av ting selv, nå som han nylig har fått hjemmet for seg selv igjen. Kanskje kommer han frem til at han uansett vil selge huset, som kanskje er for stort for en person, og finne seg noe annet. Kanskje det blir noe nærmere deg, selv om dere ikke blir samboere med det første. Jeg hadde nok uansett ikke ventet veldig lenge på denne mannen. 2
Gjest Alterego666 Skrevet 28. august 2021 #16 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei, jeg tror ikke det. Jeg vil at vi skal bli gamle sammen, dele hverdager sammen, være der for ham, og noe er blitt ødelagt siden han ikke ønsker det lenger... Anonymkode: e242f...6c9 I HI skriver du at han ønsker å flytte, men er inaktiv i forhold til å gjøre noe med det. Mitt råd er å gi ham tid slik han gir deg tid. Det kan virke som om du presser ham. Han har selvsagt rett i at mye knytter ham til stedet der han bor, og å flytte fra stedet hvor kanskje barna hans har vokst opp er en stor omstilling. Forsøk å være like raus med ham som han er med deg.
Gjest Skogsalv Skrevet 28. august 2021 #17 Skrevet 28. august 2021 (endret) Alterego666 skrev (8 timer siden): I HI skriver du at han ønsker å flytte, men er inaktiv i forhold til å gjøre noe med det. Mitt råd er å gi ham tid slik han gir deg tid. Det kan virke som om du presser ham. Han har selvsagt rett i at mye knytter ham til stedet der han bor, og å flytte fra stedet hvor kanskje barna hans har vokst opp er en stor omstilling. Forsøk å være like raus med ham som han er med deg. Tid har jo blitt gitt. Hans barn er nå store nok til at faren kan skape en ny hverdag. Slik jeg leser det hvertfall. Barna skal muligens ut i studier,siden han er over 50 ?? TS har små barn,og har ikke DEN valgmuligheten. Jeg måtte nesten le litt av sluttkommentaren din😅 Du VET jeg liker mange av dine innspill 🙂❤ Men RAUS ?! Dette er SÅ i et nøtteskall håp og tro som aldri blir innfridd hva mannfolk i 50 - åra gjelder,,som holder kvinner på gress . Venus og Mars . Om han VILLE, så kunne han. Han vil ikke. Ikke tidligere, ikke nå og ikke i fremtiden . Han er fornøyd med SIN hverdag. Ifht TS , skummer han kun fløten 🙄 Sjela er IKKE med ! Endret 28. august 2021 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #18 Skrevet 28. august 2021 22 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har vært sammen med en mann i mange år. 21 hours ago, AnonymBruker said: vente med å flytte til mine barn flytter ut. Og de er små.. Fikk du barn med en annen mens du var sammen med denne mannen? Du får vurdere om du skal gi det mer tid, for eks. la det være slik det har vært i mange år, i enda noen år til frem til du kan flytte til hans kant av landet. Eller la forholdet ligge. Men det er forstårlig at verken du eller han ønsker å flytte fra familie, venner og andre relasjoner. Anonymkode: b1607...4df 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #19 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk du barn med en annen mens du var sammen med denne mannen? Anonymkode: b1607...4df Med små mener nok ikke ts at ungene bruker bleier, men at de bor hjemme og at det er delt omsorg med barnefar i år fram i tid. Anonymkode: e73c9...f91
Gjest Skogsalv Skrevet 28. august 2021 #20 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk du barn med en annen mens du var sammen med denne mannen? Du får vurdere om du skal gi det mer tid, for eks. la det være slik det har vært i mange år, i enda noen år til frem til du kan flytte til hans kant av landet. Eller la forholdet ligge. Men det er forstårlig at verken du eller han ønsker å flytte fra familie, venner og andre relasjoner. Anonymkode: b1607...4df Fått barn med exen mens hun var sammen med han her ??? Hun har ikke fremstilt det slikt. Mente du noe annet ? Mange år er relativt 😎
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå