Gå til innhold

Hvorfor er alle miljøpartiene innvandringsvennlige?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er nok sannheten at alle klimapartiene fører en liberal innvandringspolitkk, noe som også er bra for Norge som helhelt. Jeg har undersøkt følgende partier:

SV, MDG og Venstre.

Disse miljøpartiene har alle sammen stemt til favør for ikke-vestlig innvandere i stortingssaker. Med andre ord kan du ikke stemme klimavennlig, samtidig som du stemmer innvandringsfiendtlig.

Klimavennlig = ikke-vestlig innvandringsvennlig.

De klimafiendelig partiene:

FRP, Demokratene, og andre ytre høyrepartiene fører innvandringskritisk/innvandringsfiendtlig politikk.

Hvorfor er alle grønne partier for innvandringsvennlig politikk?

Endret av Visum
  • Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Visum said:

Det er nok sannheten at alle klimapartiene fører en liberal innvandringspolitkk, noe som også er bra for Norge som helhelt. Jeg har undersøkt følgende partier:

SV, MDG og Venstre.

Disse miljøpartiene har alle sammen stemt til favør for ikke-vestlig innvandere i stortingssaker. Du kan med andre ord ikke kan være klimavennlig, men innvandringsfiendtlige. 

FRP, Demokratene, og andre ytre høyrepartiene fører innvandringskritisk/innvandringsfiendtlig politikk.

Godt spørsmål. Et annet er hvorfor er alle partiene som er innvandringskritiske også kritiske til miljøtiltak? Må det være enten-eller?

Endret av Jaybird
  • Liker 23
Skrevet

ja det er utrolig irriterende! 

• Liker 28
Skrevet

Probleminnvandring og "miljø" er kjernesaker fra venstresiden. Disse partiene er alle venstrepartier. De følger bare egen ideologi.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Jaybird skrev (36 minutter siden):

Godt spørsmål. Et annet er hvorfor er alle partiene som er innvandringskritiske også kritiske til miljøtiltak? Må det være enten-eller?

Om du ser på de ulike partiprogrammene, så er det enten -eller. Du er enten for innvandring og klima eller imot innvandring og klima.

Endret av Visum
  • Liker 5
Skrevet
Rucula skrev (1 minutt siden):

ja det er utrolig irriterende! 

Overhode ikke. Da de henger tett sammen.

• Liker 7
Skrevet (endret)
24 minutter siden, OlsenHansen said:

Probleminnvandring og "miljø" er kjernesaker fra venstresiden. Disse partiene er alle venstrepartier. De følger bare egen ideologi.

Og på høyresiden så har vi antimiljø(tiltak) og motsatt innvandringssyn. Finnes det virkelig ingen mellomting?

Endret av Jaybird
Skrevet (endret)
Jaybird skrev (30 minutter siden):

Og på høyresiden så har vi antimiljø og motsatte innvandringssyn. Finnes det virkelig ingen mellomting?

Synet på ikke-vestlig innvandring:

Liberal: SV, MDG, V og KRF.

Moderat: AP, Høyre, SP og R.

Restriktiv: FRP

Synet på Klimatiltak:

Liberal: SV, MDG og V

Moderat: AP, SP, Høyre, KRF og R.

Restriktiv: FRP.

Endret av Visum
  • Liker 3
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Visum said:

Synet på ikke-vestlig innvandring:

Liberal: SV, MDG, V og KRF.

Moderat: AP, Høyre, SP og R.

Restriktiv: FRP

Synet på Klimatiltak:

Liberal: SV, MDG og V

Moderat: AP, SP, Høyre og R.

Restriktiv: FRP.

Ja, misforstå meg rett, jeg er helt enig i denne oppfatningen. Skal man ha litt av begge deler, må man vel gå for et av partiene på listen med moderate syn.

Endret av Jaybird
Skrevet
Jaybird skrev (21 minutter siden):

Tror det ville blitt vanskelig å sanke stemmer om man stilte seg på midten der 

Skrevet
3 minutter siden, Strange Doll said:

Tror det ville blitt vanskelig å sanke stemmer om man stilte seg på midten der 

Joda, det er vel sant nok, men samtidig synes jeg at det ikke skulle være nødvendig å velge mellom to "ekstreme" sider. Den gylne middelvei har en tendens til å være mest fornuftig er min erfaring, stort sett uansett hva som diskuteres.

• Liker 9
Skrevet
Jaybird skrev (Akkurat nå):

Joda, det er vel sant nok, men samtidig synes jeg at det ikke skulle være nødvendig å velge mellom to "ekstreme" sider. Den gylne middelvei har en tendens til å være mest fornuftig er min erfaring, stort sett uansett hva som diskuteres.

Absolutt enig med deg i det 

Skrevet
Alleah skrev (Akkurat nå):

Leste denne og ble litt bekymret om det er sant? De mener stikk motsatt av deg, at mange som er med på MDG faktisk er nynasister 

https://fritanke.no/gronn-fascisme-og-folkemord-for-planeten-miljovern-ytterst-til-hoyre/19.11232

Der tar du feil, les partiprogrammet til MDG her:

https://www.mdg.no/asyl_og_innvandring

De vil til og med grunnlovfeste retten til asyl.

• Liker 2
Gjest parkeringsvakten
Skrevet

Sannsynligvis fordi de som bryr seg mest om miljøet og skape en bedre verden, også ønsker en bedre hverdag for verdens befolkning. Empatien strekker seg forbi landets grenser

Dersom du ønsker å gjøre noe bedre, for eks miljøet, er sjansen stor for at du også ønsker at hverdagen til mennesker som har det tungt skal bli bedre også. 

Nå kan vi ikke redde verden, men jeg ser på det som veldig logisk at ønske om å gjøre verden bedre, ikke stanser ved landegrensene. Det er mer en generell verdi som strekker seg over flere områder

Skrevet
Visum skrev (3 minutter siden):

Der tar du feil, les partiprogrammet til MDG her:

https://www.mdg.no/asyl_og_innvandring

De vil til og med grunnlovfeste retten til asyl.

Jeg mener ingenting, jeg ble bare skremt av å lese linken jeg la ut 😂 om du leser linken så skriver de også at mange som stemmer MDG ikke er ærlige om hvorfor de stemmer det partiet. At de har hemmelige hensikter bak valgene de tar offentlig 

F eks at utlendinger bor i byen, og nynasister på landet ønsker bryte opp sentraliseringen i byene. 

Igjen, dette er ikke mine meninger, dette skremmer meg om det er sant

Skrevet
Jaybird skrev (3 minutter siden):

Visum skrev (32 minutter siden):

SV, MDG og Venstre.

Disse miljøpartiene har alle sammen stemt til favør for ikke-vestlig innvandere i stortingssaker. Med andre ord kan du ikke stemme klimavennlig, samtidig som du stemmer innvandringsfiendtlig.

Det enkle svaret er at politikk i stor grad kan deles inn i en skala som går på grad av mottagelighet/åpenhet for endring og impulser. Altså er høyresiden i stor grad konservativ og tilbakeholden til å endre ting, mens venstresiden i større grad er åpen for endring. Dette selvfølgelig skalert og ikke alltid heldekkende, men det passer som regel ganske godt.

I Norge tror jeg dog venstresiden er mer åpen for endring enn nødvendigvis høyresiden er konservativ (i det store og det hele). For min del er det gjerne det som skremmer seg med fremgangen til den ekstreme venstresiden.

Skrevet
Alleah skrev (1 minutt siden):

Jeg mener ingenting, jeg ble bare skremt av å lese linken jeg la ut 😂 om du leser linken så skriver de også at mange som stemmer MDG ikke er ærlige om hvorfor de stemmer det partiet. At de har hemmelige hensikter bak valgene de tar offentlig 

F eks at utlendinger bor i byen, og nynasister på landet ønsker bryte opp sentraliseringen i byene. 

Igjen, dette er ikke mine meninger, dette skremmer meg om det er sant

Du deler nok de samme meningene, hvis ikke så hadde du nok ikke skevet det her. 

Dessuten leser jeg ikke lenker hvor det ikke er logiske resonnement.

• Liker 2
Skrevet
Visum skrev (2 minutter siden):

Du deler nok de samme meningene, hvis ikke så hadde du nok ikke skevet det her. 

Dessuten leser jeg ikke lenker hvor det ikke er logiske resonnement.

Men om du ikke leser det jeg linker til, så vet du jo ikke hva jeg snakker om 🙈

Jeg deler ikke de samme meningene, ønsket egentlig få svar som beroliget meg, at den siden eies av tullinger som sprer misinformasjon eller noe sånt… fordi jeg syntes det er skremmende 😳

• Liker 3
Skrevet

Når klimaendringene bare blir værre og værre vil det komme en ny type gruppe av flyktninger. Kilmaflyktinger som ikke lenger er trygge på grunn av ekstremvær. Jeg lurer mer på hvorfor innvandrerkritiske partier ofte ikke er like opptatt av klima. Synes det også går hånd i hånd. FRP som er de mest kritiske til innvandrere driver fortsatt å snakker om at vi ikke helt vet hva som forårsaker klima endringene osv. selv om 95% av klimaforskere er enig i at dette er menneskeskapt. Makan til arroganse mener jeg.

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...