Gå til innhold

Dere som ble syke etter dose 2 - hvor fort gikk det over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok vaksine 2 igår ettermiddag, Pfizer dose 1 og Moderna dose 2. Har vært dårlig hele dag med høy feber (38,5-39,7), svette og frysninger, vondt i hodet, øm i armen og muskelverk. Har tatt 3 x 1 paracet med jevne mellomrom idag og det funker til tider. Den siste jeg for 1 time siden har enda ikke begynt å virke.

Dere andre som ble syke, hvor fort gikk det over? Er det noen måte å bli kvitt feberen enda kjappere på? Er helt nødt til å dra på noe greier imorgen enten jeg er frisk eller ei så da blir det isåfall paracet hele dagen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er syk på dag to nå. Samme symptomer som deg :( Håper det er bedre i morgen!

Gjest venom31
Skrevet

Det varte i hvert fall  i to dager. Fikk fryktelig vondt i ledda og influensatendenser.

Skrevet
hjerteis skrev (15 minutter siden):

Er syk på dag to nå. Samme symptomer som deg :( Håper det er bedre i morgen!

Dag 2 som i at du tok vaksina igår, eller 2 dager etter at du tok vaksina? 

Skrevet

Jeg var dårlig i nesten en uke 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok dose to i går, og har følt meg halvveis uggen i hele dag. Såpass at jeg måtte legge meg nedpå en times tid nå etter jobb, og likevel var jeg i en slags "slitentilstand" uten å helt klare å beskrive den.

Men nå, etter en dram eller tre, så har jeg enten bedøvet noe, eller kviknet til, eller begge deler. For formen er klart tilbake.

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk dose 2 på mandag, ble dårlig på tirsdag og var helt bra igjen på fredag.

Skrevet (endret)
lady90 skrev (59 minutter siden):

Dag 2 som i at du tok vaksina igår, eller 2 dager etter at du tok vaksina? 

Tok dose 2 (moderna) onsdag kveld.

Endret av hjerteis
Skrevet

Jeg var helt ute av drift i 3 dager før jeg gradvis ble bedre. Tok Pfizer.

Skrevet

En liten update herfra 😊 Først nå, 3 døgn etter stikket ble satt, er jeg helt fin igjen. Godt det er over! Frister virkelig ikke med en 3. dose 😂

• Liker 3
Skrevet

Fikk over 40 gr i feber i to døgn, og veldig verk i kroppen. Tok deretter et par dager til før jeg var helt frisk 😊 

Skrevet

Jeg har tatt Pzifer og nå Moderna. tok den på kvelden i går, og fikk feber rundt kl 2 i natt (begynte å fryse veldig mye). Dunkende hodepine også begynte i dag tidlig. Har sovet lite pga feberen. 

Lagt i seng i hele dag og spist lite, men drukket mye vann og har fått tvingt i meg litt mat innimellom. Fryser ikke lenger nå og jeg merker selv at jeg er varm, så det tyder på at feberen er på vei ned. Hodepinen holder også på å forsvinne ser det ut til. Så satser på at jeg er bedre i morgen! Men har fortsatt veldig vondt i armen. 

Skrevet

Fikk dose 2 på onsdag. Hadde skyhøy feber kvelden torsdag og natt til fredag. Nå er jeg bare sliten. 

Skrevet

Ca 3-4 dager før det verste var over, feberen satt i en stund til. 

Skrevet

Ts her. Er bedre idag. Våkna med 38.5 i feber, tok 2 paracet og har vært i grei form hele dagen, bortsett fra at armen er like øm. Nå som paraceten har gått ut tok jeg tempen igjen, for følte meg litt varm. Den var nå bare 37,7 så regner med det er helt over imorgen. 

Skrevet

Har fått Pfizer dose 2, men kjenner absolutt ingenting! Verken vondt i hodet, arm eller ledd, ingen feber eller sykdomsfølelse🙌  Nesten så det er for godt til å være sant, men jeg får la det gå noen dager til før jeg senker skuldrene helt😁

• Liker 3
Skrevet

Ble kjempedårlig kvelden samme dag jeg tok vaksine nr 2

Det gikk over etter ca 1,5 døgn

Skrevet

Ble dårlig samme kveld jeg fikk dose 2 (torsdag morgen). Begynte fryse veldig (frøys i dusjen på høy varme) og all energi ble tappa. Så fulgte en natt og en morgen med feber, men den gikk over ca midt på dagen i går.  Føltes som jeg hadde vært på grøftefylla, og i slosskamp siden armen var helt sinnsykt vond.

MEN! Leppene mine hovna opp til dobbelt størrelse og de er fortsatt ganske store. Skikkelig nebb liksom. Jeg har tatt fillers i leppene (pga fuktighet, ikke for å gjøre de større - er ingen som visste om det engang), og det er visst en relativt vanlig bivirkning da. Jeg holdt meg hjemme fra jobb pga leppene, ikke feberen 😂 Armen er fortsatt litt øm, men feber og «fyllesyken» er helt borte. 

Skrevet

Jeg kjente ingenting etter dose 2 med Pfizer, ikke vondt i armen engang. To dager senere ble jeg syk og det varte i 6 dager🙄Tok gleden litt på forskudd kan man si…

Skrevet
hjerteis skrev (15 timer siden):

En liten update herfra 😊 Først nå, 3 døgn etter stikket ble satt, er jeg helt fin igjen. Godt det er over! Frister virkelig ikke med en 3. dose 😂

Det er ikke snakk om noen 3. dose for alle og enhver i Norge. Blir nok mer som en årlig påfyll for de som er i gruppen for sesonginfluensavaksinen.

• Liker 1
  • Opprett ny...